بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
رئیس‌جمهور آمریکا بدون توجه به اعتراضات گسترده در سراسر این کشور علیه رفتارهای تبعیض‌آمیز با اقلیت‌ها و سیاهپوستان، مدعی شد که به اعتقاد وی از زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی، نژادپرستی در آمریکا کمرنگ شده است.
تدبیر24:«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با رادیو ملی آمریکا که قرار است روز دوشنبه پخش شود، بی‌توجه به کشتار اخیر سیاهپوستان توسط افسران سفیدپوست مدعی شد که از زمانیکه در سال 2009 ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده گرفت، نژادپرستی و تفرقه نژادی در کشورش کاهش داشته است.

اوباما در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته  از جمله نظرسنجی بلومبرگ، حاکی از آن است که 53 درصد از مردم آمریکا معتقدند که روابط نژادی در دوران ریاست‌جمهوری اوباما که خود نیز سیاهپوست است، بدتر شده است و 36 درصد نیز می‌گویند که روابط نژادی همچون دوران قبل از ریاست‌جمهوری آمریکا است و تنها 9 درصد از مردم آمریکا معتقدند که روابط نژادی در دوران ریاست‌جمهوری آمریکا بهتر شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا چندی در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای «بت نیوز» تصریح کرد: «نژادپرستی در جامعه ما (آمریکا) ریشه دوانده است و مشکلی نیست که بتوان آن را یک شبه حل کرد.»

مسئله نژادپرستی اخیراً در آمریکا برجسته شده است و اعتراضات گسترده‌ای در سراسر آمریکا علیه رفتارهای خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز افسران سفیدپوست با سیاهپوستان برپا شده است.

جرقه اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بعد از آن زده شد که یک افسر سفیدپوست به سمت «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی در حومه «سنت لوئیس» ایالت میسوری تیراندازی کرد و او را کشت و بعد از آن نیز «اریک گارنر» یک دستفروش غیرمسلح سیاهپوست توسط افسر سفیدپوست آمریکا کشته شد اما هیأت منصفه‌های محلی هر دو این افسران سفیدپوست را تبرئه کردند.

اعتراضات گسترده‌ای به این رفتارهای خشونت‌بار پلیس با اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان آمریکایی در سراسر آمریکا برپا شد اما هیچ اقدامی برای کاهش اینگونه رفتارها صورت نگرفته است.

مصاحبه رادیو ملی آمریکا با اوباما روز 18 دسامبر یک روز بعد از آن صورت گرفت که نشریه «مردم» اظهاراتی از اوباما و همسرش را منتشر کرد که در آن مدعی شده بودند که خودشان تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند.

«میشل اوباما» در این مصاحبه گفت: فکر کنم مردم فراموش کردند که ما 6 سال است که در کاخ سفید زندگی کرده‌ایم. قبل از آن باراک اوباما یک سیاهپوست بود که در بخش جنوبی شیکاگو زندگی می‌کرد.

اوباما نیز برای اینکه بگوید که وضع سیاهپوستان در دوران او بهتر شده است، اینگونه گفت: هیچ مرد سیاهپوست هم سن و سال من نیست که الان متخصص نباشد و وقتی از رستوران بیرون می‌آید منتظر رسیدن خودرویش و تحویل گرفتن سوئیچ ماشینش نباشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها