بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
طراحی خبر و انتشار آن این روزها از سوی رسانه های زنجیره ای وابسته به جریان افراطی از وظایف اصلی آنان به شمار می رود. رسانه هایی که با حمایت های گسترده مالی نهادهای خاص هدایت می شوند و هدفشان زمین گیر کردن اهداف دولت در اکثر سیاست ها و تصمیمات خرد و کلان کشوری است.
تدبیر24:طراحی خبر و انتشار آن این روزها از سوی رسانه های زنجیره ای وابسته به جریان افراطی از وظایف اصلی آنان به شمار می رود. رسانه هایی که با حمایت های گسترده مالی نهادهای خاص هدایت می شوند و هدفشان زمین گیر کردن اهداف دولت در اکثر سیاست ها و تصمیمات خرد و کلان کشوری است.
گاهی خبر از اختلاف میان یک جناح و گاهی هم شکست خوردن مذاکرات هسته ای و اخیرا هم انتشار خبرهای دروغ و بدون سند از دانشگاه آزاد اسلامی به تیتر یک این رسانه ها تبدیل شده است. گویی قرارست که سند مظلومیت این دانشگاه این بار از سوی مخالفان علم و آگاهی و پیشرفت به نمایش گذاشته شود. پس از سال ۹۲ و تغییر رویکرد دانشگاه آزاد و بازگشت به اهداف اولیه آن به مذاق غوغاسالاران وابسته به جریان افراطی خوش نیامد.
خبرسازی با طعم افترا و دروغ!
خبری اخیرا روی خروجی سایت خبرنامه دانشجویان ایران که تحت حمایت برخی نهادها قرار دارد و توسط اعضای تندروی یک اتحادیه ساختگی دانشجویی اداره می شود قرار گرفت که بیشتر از آنکه با رسالت واقعی خبررسانی که همان بازتاب واقعیت است سازگار باشد با تهمت و دروغ و افترا علیه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی و مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی همراه بود. جای بس تاسف است که کینه و دشمنی این افراد معدود جایگزین اخلاق رسانه ای می شود و کار حرفه ای قربانی دشمنی ناشیانه یک جریان خاص شده است.
اینکه در سالهای گذشته چه بر سر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد آمد بر کسی پوشیده نیست. نگاه دشمن پندارانه به اعضای تشکل ها و انجمن ها از آنان یک غول مخالف با اهداف نظام ساخته بود و در این میان این تشکل ها بودند که زیر نگاه های سنگین و توام با بغض مسوولین خود در زمان غصب دانشگاه آزاد له می شدند و پشت سر هم تعطیل می شدند. این بود سیاست و رویکرد همان افرادی که در دوران مسوولیت خویش بر تشکل ها، دائما سنگ ارزش مداری و انقلابی گری بر سینه می زدند و پس از انتخابات سال ۹۲، طبل رسوایی شان در میان زمین و زمان کوبیده شد. جالب این بود که نیازی به افشای رقبای سیاسی علیه شان نبود بلکه یاران خودشان از آنان اعلام برائت کردند و همانا خداوند حامی راستگویان است.
مسوولین دانشگاه آزاد در طول مدت مدیریت خود همواره بر عدم دخالت احزاب و جریانات سیاسی در دانشگاه ها تاکید کرده اند و اراده ی آنان نیز مغایر با شعارهایشان نبوده است. اینکه با چوب فتنه گر همه مسولان و اشخاص را در کشور از کشتی نظام برانیم همان سنت غلطی است که از دوران دولت پیشین بر فضای سیاسی و علمی کشور سایه افکنده است. رویکردی که اکنون در دانشگاه ازاد حاکم شده است اجازه سیاهنمایی و هوچی گری در فضای رسانه ای را برای گرفتن ماهی از آب گل الود نمی دهد و مسوولین این دانشگاه به خوبی از جریانات و وقایع کشور مطلع هستند.
سایت افراطی خبرنامه دانشجویان اما، با انتقاد از سرکوب دانشجویان منتقد، آزادی بیان و نظر را منحصر کسانی می داند که با تجمعات و توهین های خود ،آیت الله هاشمی رفسنجانی ،ریاست هیات امنا و مسوولین دانشگاه آزاد را نشانه رفته اند. البته که جای تعجب نیست که این سایت و سایر سایتهای همسو نان خود را از ایجاد فضای متشنج و حتی آشوب در دانشگاهها درمی آورند.
همصدایی افراطیون با جریانات ضد انقلابی!
با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مهیا کردن فضای سالم جهت فعالیت سیاسی برای دانشجویان و لزوم داشتن بصیرت، این اولین بار نیست که جریانات مدعی ارزشمداری و انقلابی گری بخاطر اختلافات و منافع شخصی، فرمایشات ایشان را نادیده می گیرند و نمونه اخیر آن هم می توان به اظهارات یک چهره انقلابی و ارزشی اشاره کرد که به علت دشمنی شخصی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، ماهیت استقلال کشور و انقلاب اسلامی را با نسبت دادن اتهامات دروغ به امام خمینی(ره) زیر سوال برد.
تشکل های کاغذی میراث به جامانده از فرهاد دانشجو!
اینکه تشکل های دانشجویی فرمایشی قلمداد می شوند جای تعجب ندارد زیرا به گفته مدیرکل اداره تشکل های دانشگاه آزاد در دوره مدیریت فرهاد دانشجو بر این دانشگاه تنها ۱۵۰ تشکل کاغذی موجود بود و اغلب اعضای آنان با محدودیت و تنگ نظری وادار به سکوت شده بودند و حتی کوچکترین انتقاد از مدیران میانی کشور با برخوردهای سخت مواجه می شد و کار به جایی رسید که از تشکل ها تنها یک برگه خالی در بایگانی اداره کل مربوط به امورشان باقی مانده بود.
احیای دوباره آنها اما به جای انتقاد نیازمند تقدیرست که در تفکر افراطیون محلی از اعراب ندارد. امروزه تشکل های دانشجویی برای نظام نه تنها تهدید تلقی نمی شوند بلکه فرصتی هستند تا برای فعالیت های اجتماعی تجربه های لازم را کسب کنند و این مدیون زحمات مسوولین دانشگاه آزادی است که بدون کمترین چشم داشت به وظایف و مسوولیت های خود عمل کرده اند.
نام بردن و کشیدن خطوط قرمز دور چهره ی مسوولین این دانشگاه نیز قابل تامل است. اینکه با این نوع رفتارها به مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بتازیم و بدون ترس از اینکه آنان نسبت به ما اعاده آبرو و حیثیت نمایند نیز باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.
در آخر تفسیر واژه فتنه، و بکار بردن آنان علیه اشخاص نیازمند کمی تامل است. شاید بهترین تعریف از واژه فتنه توسط رییس جمهور بکار رفته است که می گوید که” نمی‌پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات، فردی را محکوم کرده یا به دولت بگوید این فرد از حقوق اجتماعی محروم است. محرومیت از حقوق اجتماعی حکم دادگاه می‌خواهد. ما هم طبق حکم دادگاه عمل می‌کنیم.” نباید از یاد برد که دوره نسبت های ناروا و دروغ علیه شخصیت ها و افراد در کشور ما به پایان رسیده است و دولت جدید اهداف پشت پرده این اتهامات را مهم تر از بیان آن می بیند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها