بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
یک منبع آگاه:
یک منبع آگاه از بی‌اساس بودن گزارش اخیر خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره توافق ایران و آمریکا در مورد مسأله هسته‌ای خبر داد و این گزارش را «صرفا جوسازی» این رسانه آمریکایی دانست.
تدبیر24: این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که گزارش مذکور صرفا "خبرسازی" است، افزود: بحثی که در این گزارش به آن اشاره شده است (موضوع انتقال اورانیوم به خارج از ایران)، مد‌ت‌ها پیش مطرح بوده است اما هیچ توافقی در این زمینه نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو دیپلمات به تازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس مدعی شدند که مذاکره‌کنندگان در گفت‌وگوهای هسته‌ای که در ماه دسامبر (26 آذرماه) برگزار شد، برای اولین بار توانستند به دستورالعملی دست یابند که ضمن مشخص کردن حوزه‌های توافق احتمالی، رویکردهای مختلف برای حل مناقشات باقی‌مانده را هم مشخص می‌کند.

آسوشیتدپرس اضافه کرده است که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در دور پیشین گفت‌وگوها در ماه دسامبر، برای اولین‌بار توانسته‌اند فهرستی از زمینه‌های توافق احتمالی و نیز رویکردهای احتمالی نسبت به مناقشات باقیمانده را تدوین کنند؛ هرچند تهیه این فهرست هم به دلیل اختلافات "گسترده" دو طرف به راحتی امکان پذیر نبوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات گزارش کرده است که ایران و آمریکا به طور موقت توافق کرده‌اند ایران بخشی از اورانیوم غنی‌سازی‌شده خود را به روسیه منتقل کند.

به گزارش ایسنا، این رسانه آمریکایی درحالی مدعی توافق میان ایران و آمریکا با محوریت انتقال سوخت هسته ای از ایران به روسیه شده است که در مقابل درباره تامین خواست ایران برای لغو کامل تحریم ها از سوی آمریکا سکوت کرده است.

یکی از مهم ترین اختلاف نظرها میان ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته ای چگونگی لغو کامل تحریم ها بر اساس توافق اولیه ژنو است. آمریکا سعی دارد به بهانه‌های مختلف از جمله مخالفت کنگره از لغو کامل تحریم های یک‌جانبه و چندجانبه علیه ایران شانه خالی کند و صرفا تعلیق تحریم ها را مورد تاکید قرار داده است.

هم چنین موضوع انتقال نیافتن ذخایر اورانیوم ایران یا غنی‌سازی از خاک ایران از مهم‌ترین خطوط قرمز هسته‌ای کشور است که از سال های گذشته مسئولان کشور و هیأت مذاکره کننده همواره بر آن تأکید داشته‌اند.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها