بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
رسانه‌های محلی هند اعلام کردند که شهری در مرکز این کشور، برای نخستین بار شخصی را به شهرداری انتخاب کردند که جنسیت خود را از مرد به زن تغییر داده است.
تدبیر24: این انتخاب پس از آن صورت می‌گیرد که طی حکمی قضایی در هند، کسانی که تحت عمل تغییر جنسیت قرار می‌گیرند، به عنون جنس سوم به رسمیت شناخته شدند.
 
به نوشته روزنامه «پرس تراست آو اندیا»، مادهو کینار ۳۵ ساله، یکشنبه ۴ ژانویه، در انتخابات شهرداری ریگاره در ایالت چستیگار از رقیب خود از حزب باهاراتا جاناتای حاکم با بیش از ۴۵۰۰ رای پیشی گرفت.
 
کینار در حالی که ساری، لباس سنتی هندی را به تن کرده، خالی قرمز میان دو ابرو نهاده بود و دستش را برای هوادارنش تکان می‌دهد که حلقه‌های گل بر گردنش نهاده بودند، در تلویزیون ظاهر شد.
 
کینار که از طبقه پایین چامعه است و قبلا روزی خود را از راه خوانندگی و رقص در قطار‌ها به دست می‌آورد، گفت که به شدت از پیروزی، بسیار شادمان است.
 
او افزود: «مردم ایمان خود را به من نشان دادند. این پیروزی را عشق مردم می‌دانم. تمام توانم را برای محقق کردن آرزو‌هایشان به کار خواهم بست.»
 
او ادامه داد: «تشویق مردم بود که باعث شد برای اولین بار، وارد رقابت‌های انتخابات شوم و با حمایتشان پیروز خارج شدم.»
 
فعالان می‌گویند که در هند صد‌ها هزار نفر در معرض عمل جراحی تغییر جنسیت قرار گرفتند. آن‌ها اما در معرض انزوا و پایمال شدن حقوق قرار می‌گیرند، مجبور به فاحشگی می‌شوند و قانون آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.
 
آوریل گذشته دادگاه عالی هند طی حکمی، کسانی را که تغییر جنسیت داده‌اند به عنوان جنس سوم به رسیمت شناخت و از دولت خواست، برایشان حقوق برابر با دیگران قائل شود.
منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها