بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۴۹۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
با اعتراض نمایندگان
تعدادی از نمایندگان سعی داشتند تا علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند٬ اما علی مطهری همچنان قصد داشت به نطق خود ادامه دهد.
تدبیر24: نطق امروز علی مطهری در مجلس با حاشیه‌های زیادی همراه بود تا آن حد که ابوترابی دستور به تعطیلی صحن علنی مجلس را داد.

علی مطهری که در خصوص حوادث سال 88 و برخورد صداوسیما صحبت می‌کرد٬ به انتقاد از صداوسیما پرداخت چراکه به اعتقاد وی این رسانه در موضوع 9دی راه افراط را در پیش گرفته بود و بر طبل تفرقه می‌کوبید. صحبت‌های مطهری در ادامه به موضوع حصر اختصاص داشت که دیدگاه‌های مطهری به مذاق نمایندگان خوش نیامد تا ادامه نطق او با فریادهای نمایندگان همراه شود.

شروع نطق مطهری:

بر اساس این گزارش٬ علی مطهری در جلسه علنی امروز در نطق میان‌دستور خود با تبریک میلاد پیامبر اسلام با اشاره به عملکرد سازمان صداوسیما گفت: متاسفانه صداوسیما در این‌باره در مقایسه با بزرگداشت جشن ملی چون نوروز٬ بسیار ضعیف عمل کرده است.

مطهری در ادامه نطق خود به حصر کروبی و موسوی و زهرا رهنورد اشاره کرد و گفت: این موضوع بر اساس قانون‌اساسی غیرقانونی است.

ادامه نطق مطهری با تذکر ابوترابی همراه بود که علی مطهری گفت بهتر است آقای ابوترابی این تذکر را پس از نطق به من می ‌داد. صحبت‌های ابوترابی٬ آغاز فریاد‌های نمایندگان بر سر مطهری بود که او را فتنه‌گر و منافق می‌خوانند.

شروع شعارها علیه مطهری

در میان صحبت‌های مطهری در حالیکه میکروفن او برای ادامه نطق هفت دقیقه‌ای باز شده بود٬ نمایندگان با فریادهای مکرر دو دو اجازه شنیدن صدای مطهری را ندادند و مطهری توضیح داد که رایش در سال 88 به محسن رضایی بوده است.

در این میان برخی از نمایندگان مجلس علیه این موضوع شعارهای "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ برمنافق" سر دادند و نطق مطهری را قطع کردند.

پس از اینکه علی مطهری در نطق میان دستور خود از غیرقانونی بودن حصر صحبت کرد٬ تعدادی ازنمایندگان با سر دادن شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر منافق به سمت مطهری هجوم بردند.

این در حالی است که تعدادی از نمایندگان سعی داشتند علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند٬ اما علی مطهری همچنان قصد داشت به نطق خود ادامه دهد.

با ادامه صحبت‌های مطهری، جمع زیادی از نمایندگان دور وی که در جایگاه ناطق ایستاده بود حلقه زدند.

این درگیری بین فتح‌الله حسینی و اکبریان نماینده‌های حاضر در صحن با علی مطهری نماینده تهران پیش آمد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد پس از برهم خوردن نظم مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت تنفس کوتاهی را اعلام کرد تا بیش از این جو متشنج نشود.

بیرون رفتن خبرنگاران با اعلام هئیت رییسه

بعد از این جریانات خبرنگاران از صحن علنی مجلس به بیرون هدایت شدند.

در ادامه این ماجرا محمدحسن ابوترابی فرد اعلام کرد که مطرح کردن این نوع صحبت‌ها در فضای کنونی مجلس مصلحت نیست و شما نیز باید شان نمایندگی خودتان را حفظ کنید و در این راستا با همه نمایندگان همکاری و هماهنگی داشته باشید.

در این اتفاق تعدادی از نمایندگان همچون نادر قاضی‌پور٬ نعیمی رز٬ حاجی دلیگانی و موسوی‌نژاد پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایان نطق مطهری شدند.

گفتنی است عابد فتاحی در این درگیری جلوی مطهری ایستاده بود تا نگذارد نمایندگان به مطهری نزدیک شوند.

قابل ذکر است نمایندگانی چون مسعود پزشکیان٬ موسی‌الرضا ثروتی و جواد جهانگیرزاده نزد مطهری رفتند تا از وی دلجویی کنند.

ابوترابی و دستور تعطیلی جلسه امروز

نائب رئیس مجلس پس از نطق مطهری گفت: مطرح کردن این موضوعات در فضای مجلس مناسب و به مصلحت نیست.

محمدحسن ابوترابی فرد در جریان بهم خوردن نطق میان دستور علی مطهری که با شعارهای نمایندگان بهم خورد در ارتباط با صحبت‌های مطهری پیرامون مسئله حصر خطاب به علی مطهری تصریح کرد: شما درفضای واقعی کشور قرار دارید و می‌دانید آنچه که درمورد این افراد صورت گرفته است با نهایت رافت اسلامی بوده و اگر اراده نظام غیر از این بود با آنها باید به صورت دیگر برخورد می شد. بنابراین مطرح کردن این موضوعات در فضای مجلس مناسب و به مصلحت نیست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
sajad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
0
ه گزارش فارس، مسئولان حفاظت مجلس پس از این اتفاقات همه میهمانان حاضر در جلسه، خبرنگاران، تصویر‌برداران و عکاسان را از صحن علنی بیرون کردند، جمع کثیری از وکلای ملت پس از متشنج شدن فضای صحن علنی مقابل جایگاه هیأت‌ رئیسه تجمع کردند و شعارهایی مانند «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «الله‌اکبر» سر دادند.
meysam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
ادعای آقای ابوترابی که گفتن نمایندگان مردم، نماینده ی همه ملت هستند. اینجا یه سوال پیش میاد که اون نمایندگانی که در اکثر موارد ساز مخالف میزنن با چند درصد از آراء حوزه انتخابی خودشون به مجلس راه پیدا کردن !؟ باید قبول کرد یه عده در مجلس هستند که حیات سیاسیشون در دَم از فتنه زدن هستش ....
کاظم نقش بند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
لطفا به enteghady.ir مطلب تشنج در مجلس رجوع کنید.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها