بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۵۰۴۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
حاصل یکشنبه سیاه
یکشنبه ای که گذشت در تاریخ مجلس ماند، در کنار همان روزی که محمود احمدی نژاد با شکلک درآوردن و تمسخر نمایندگان نخستین جلسه سوال از رییس جمهور در جمهوری اسلامی را ترک کرد، این روز در کنار سالروز به توپ بستن مجلس و وقایع دیگر ثبت شد.
تدبیر24: «فرزند شهید مطهری» این روزها درگیر جنجالی جدید شده است، جنجالی که از روحیه به ارث برده از پدرش ناشی شده و حالا در آستانه 60 سالگی نمی تواند جدا از مرام پدر عمل کند، حق را به زبان می آورد و در عمل نشان داده که وامدار هیچ جریان و گروهی نیست، اندیشه های فرهنگی اش به ویژه در بعد حجاب و عفاف شانه به شانه یاران مصباح یزدی است و در دیدگاه های سیاسی طوری جسورانه از فضای باز سیاسی سخن می گوید که گویی یکی از اعضای جبهه مشارکت این سخنان را بر زبان آورده است، او علی مطهری است، نه یک اسطوره است و نه یک فتنه گر تنها چیزی که او را متفاوت از اغلب همکارانش کرده آشنایی اش با وظایف یک نماینده مجلس است.

به گزارش خبرنگار تدبیر 24 ، دیروز، روز خاصی در مجلس شورای اسلامی بود، درست یک سال و چهار روز بعد نطق معروف درباره 9دی، او دوباره پشت تریبون مجلس رفت تا پس از چند تذکر به دولت بر طبل غیرقانونی بودن حصر بکوبد، ظاهرا جوابیه قوه قضاییه قانع اش نکرده بود که برای چندمین بار در سال های اخیر خواستار رفع حصر از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد شد. این بار اما دیگر همکارانش عکس العمل عجیبی از خود به نمایش گذاشتند که چندان در شان خانه ملت نبود. حالا معلوم نیست شورای نگهبان اجازه حضور در دور بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی را به مطهری می دهد یا خیر اما هزچه باشد او جنجالی ترین نماینده سال های اخیر مجلس است.

آنچه که دیروز در صحن علنی مجلس گذشت یک آزمون بود، در حالی که یکسال مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم با پدیده ای روبه رو شدند که قابل دفاع نبود. حدود 30 نماینده مجلس با حضور در مقابل جایگاه سخنران در مجلس شورای اسلامی اجازه ادامه سخنرانی به علی مطهری را ندادند. اصلا مهم نیست مطهری چه گفت و از که دفاع کرد. بحث بر سر رویه خطرناکی است که این روزها در حال باب شدن است، رویه ای خطرناک به نام حذف رقیب. آنچه که دیروز در مجلس رخ داد، فرزند اندیشه ای است که مخالفش را مرده می خواهد و حاضر نیست حتی صدایش شنیده شود و جالبتر اینکه چند نفری از آن سی نفر به خود اجازه حمله به یک نماینده دیگر ا نیز می دهند.

اینجای کار خطرناک است، اگر مجلس را خانه ملت و نمایندگان را عصاره این ملت بدانیم (که باید هم چنین باشد)، این موضوع به ذهن متبادر می شود که وقایع دیروز مجلس یک زنگ خطر جدی برای جامعه ایرانی است، زنگی که کاهش آستانه تحمل را هشدار می دهد، انهم نه در قشر ضعیف و کمتر برخورددار که در میان قشر خواص و نخبگان. با هیچ استدلالی نمی توان توجیه کرد که چطور یک نماینده مجلس که افتخار نمایندگی از ملت را نصیب خود کرده حاضر به عربده کشی آن هم در مقابل نظق یک نماینده مجلس دیگر می شود. نمی توان تصور کرد که این ماجرا حالت بدتری هم داشته و آن بروز درگیری فیزیکی بوده است و چطور می توان باور کرد که آنجا مجلس شورای اسلامی یا خانه ملت بوده است.

آزمون درست همین جاست، همانجا که مردم از خود می پرسند نماینده ای که با رای خود به مجلس فرستادم اینجا چه کار می کند، چرا به جای آنکه خودش نطق کند، جلوی نطق دیگری را گرفته و چه شده که نماینده مردم اینطور لجباز و یک دنده شده است. مردم از خود می پرسند اگر بنا باشد نمایندشان در مجلس با قلدری و کتک کاری و غوغاسالاری نمایندگیشان کند، چرا عنوان دکتر و مهندس را یدک می کشد؛ آنها حق دارند از خود بپرسند که آیا بهتر نبود در این شرایط یک مشت زن را به مجلس می فرستادند!

الا ایحال یکشنبه ای که گذشت در تاریخ مجلس ماند، در کنار همان روزی که محمود احمدی نژاد با شکلک درآوردن و تمسخر نمایندگان نخستین جلسه سوال از رییس جمهور در جمهوری اسلامی را ترک کرد، این روز در کنار سالروز به توپ بستن مجلس و وقایع دیگر ثبت شد. اما بد نیست آن چند نفر قلیل از نمایندگان محترم مجلس که واقعه دیروز را خلق کردند با خود کمی فکر کنند که اقدامشان بیش از هرکاری تیشه در ریشه مجلس زد، مطهری یا هر نماینده دیگر عضوی کوچک از مجلسند اما آنچه که اقدام روز گذشته بر جای گذاشت تخریب جایگاه مجلس و تنزیل شان آن بود، این گناهی نابخشودنی است.

در پایان بد نیست آنان که دیروز باب اردوکشی زمینی در صحن مجلس را نیز فتح کردند این جملات حضرت امام (ره)را که خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی  بیان و عینا از صحیفه ایشان نقل شده است بخوانند:

«ما اگر در مسائلی که پیش می‏آید، در هر وضعی که باشد، البته مسائل زیاد الآن در مجلس طرح می‏شود و شما بعدها هم مواجه هستید با مسائل زیادی که برای ملت است و هر کسی نظر دارد و هر کسی اجتهاد دارد، هر کسی باید مسائل را طرح بکند و بگوید، اما همان طوری که طلبه‏ها مسائل را می‏گویند، که منتهی به این نشود که حالا که من مخالف با شما هستم در نظر و شما مخالف من هستید در نظر این منتهی به این بشود که نه، ما دو تا خصم و دو تا دشمن با هم هستیم. اگر اینطور باشد که واقعاً ـ خدای نخواسته ـ روی خصام باشد، باید ما خودمان را بشناسیم به اینکه ما اهل ناریم. برای اینکه خصام اینجا آن خصام را می‏آورد. چنانچه ایمان در کار باشد، برادری در کار باشد و با برادری و حسن نیت[و]رفاقت مسائل طرح بشود، همه باید نظر خودشان را بدهند و هیچ‏کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند. باید وقتی می‏فهمند، اظهار کنند. این موافق هر که باشد، باشد؛ مخالف هر که هم باشد، باشد؛ برای اینکه شما وکیل مردم هستید، امین مردم هستید. امین و وکیل باید مسائلی که طرح می‏شود آن مقداری که می‏تواند و می‏فهمد اظهار کند، لکن به طور خصومت، به طور تنازع و خصومت نباشد،
هر چه بتوانند آرامتر، لکن حالا صدا هم بلند شد، باشد. اما آن صدایی که از طلبه‏ ها توی مدرسه بلند می‏شود، دنبالش هیچ ابداً اثری از خصومت نیست. دو تا رفیق، دو تا دوست هستند سر یک مسئلۀ علمی کار به آنجایی می‏رسد که این فریاد سر او می‏زند، او فریاد سر این می‏زند، لکن به مجرّد اینکه مباحثه تمام شد، همان دو تا برادرند که بودند؛ همان دو تا دوستند که بودند. هیچ ابداً دیگر دنباله ندارد که آن مطالب را او گفته، این مطلب را ما. با هم برادریم، مطالب با هم دعوا دارند.

مسائل که طرح می‏شوند، آن مسائل با هم اختلاف دارند. آنهایی که مسائل را طرح می‏کنند، مسائلشان باید با هم اختلاف داشته باشد، نه خودشان. خودشان دوست، رفیق و برادر، ولی مسائل را باید طرح بکنند و اشکال دارند، بکنند و طرح بکنند مسائلی که روی مصالح اسلام است، روی مصالح کشور است و آن مقداری که می‏توانند بررسی بکنند و آن مقداری که قدرت دارند نظر بدهند، لکن بعد از اینکه مجلس تمام شد، همان طوری که بعد[از]اینکه مباحثۀ طلبه‏ ها تمام شد، می‏نشینند با هم چای می‏خورند و رفیق و دوست هستند، آنها هم همین طور باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴
کاف گاف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
9
16
زنده باد علی مطهری که حداقل سر حرفو عقیده اش وایساده نه مثل یه مشت نون به نرخ روز خور .
ما خواهان رفع حصر هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
خواهان باش تا ....
عبداله ملکوتی راد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
5
9
اینکه نمایندگان مجلس که بالاترین مرتبه سیاسی در یک نظام ر یدک میکشند نتوانند در مقابل صدای مخالف خود آستانه تحمل خویش را افزایش دهند و قبل از اینکه به مرحله آستانه تحمل برسند از هم گسسته میشوند و حرکاتی دون شان یک رجال سیاسی انجام میدهند در جای خود مایه تاسف و تاثر است اما اینکه اینگونه نمایندگان بهر طریق نمایندگی ملتی را بعهده دارند که در صبر و صلابت و استواری در مقبل ماملایمات زبانزد دنیا شده اند جای تعجب و شگفتی دارد که این گروه از نمایندگان چگونه و با چه ترفندهایی توانسته اند رای این ملت نجیب را از ان خود کنند و به کرسی مجلس تکیه زنند محلی از تاسف است اما نمیتواند شگفت آور باشد زیرا در جایی که احزاب قدرتمند سیاسی نتوانند سکان دار مسائل سیاسی و اجتماعی مانند انتخابات باشند قطعا ممکن است افرادی به مجلس راه یابند که حتی الفبای سیاسی را ندانند و آنجا را فقط به عنوان محلی و سکویی برای رشد سیای خود قلمداد میکنند و چون در بازی سیاست هنوز در عنفوان طفولیت خود هستند در مقابل صدای مخالف ادله منطقی ندارند و ناگزیر هستند به شکلی رفتار نمایند که از آن به هوچی گری سیاسی معنا میشود اما اینبار هوچی گری در مقابل کسی که فرزند بزرگترین و مورد اعتمادترین تئوریسین جمهوری اسلامی است و اکنون فرزندش بعد از 30 سال از شهادتش در حصار تنگ انحصار طلبی گروهی اندک گرفتار آید مایه تاسف و تاثر زیادی است
مهربانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
9
14
فقط میتوان بر این رفتار نمایندگان مجلس اسلامی! تاسف خورد انشاا... خدا نگهدار دکتر مطهری باشد
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
4
7
آخه واقعا رای هزاران نفرو با خودش یدک میکشه اما طاقت نداره رف رو بشنوه و بعد جواب بده این مجلس چطوری برای 80 میلیون نفر تصمیم میگیره؟
بهادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
8
8
برای این مجلس متاسفم
مجلس اصلاحات در راه است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
همان مجلس ششم مجلس اصلاحات بود برای 1000سال مملکت پس
sajad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
5
8
مرگ بر ضد ولایت فقیه (چه شاهین باشد چه پسر مطهری باشد چه پسر پیغمبر )
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
نمیشود هر که حرفی زد به او انک ضد ولایت به او زد بایدهمچون شهید بهشتی جواب منتقدان را با اصول داد پس شعار استفلال آزادی جمهوری اسلامی جه میشود
دانشجو بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
7
10
پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
7
10
اگر رد صلاحیت فراقانونی نباشد مجلس بعدی اعتدالی اصلاح طلب خواهد بود انشاا...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
زرشک
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
ادب از کی آموختی از،،،،،،،،،،،،،،،،
نریمان
|
SINGAPORE
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
1
1
فرض را بر می گذاریم که طرف مقابلمان ضد ولایت فقیه است، یک اسراییلی است، جاسوس سیا است. آیا در مقابل سخن از خود زور نشان دادن، نشانه ای از قدرت است یا ضعف در پاسخ دادن؟!
مگر نه این است که هر گاه زبانمان در مقابل پاسخ به سخنان طرف مقابل قاصر باشد به زور بازوی خود متوسل می شویم و ربان به دشنام می گشاییم؟!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها