بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور گفت: کاهش تصادفات جاده ای کشور را مدیون همکاری صدا و سیما هستیم.
تدبیر24: سردار مومنی در نشست با شورای مدیران سیما با اشاره به روند کاهش تلفات ناشی از رانندگی در کشور گفت: میانگین تلفات در دنیا به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه ، 7.5 نفر است و این میزان در ایران 6.5نفر است .

وی افزود: در حال حاضر عوامل موثر بر حوادث رانندگی، استاندارد جاده ها و وسایل نقلیه است که تاثیرگذاری در این موارد چندان در اختیار و کنترل پلیس نیست، بنابراین بیشترین عامل تاثیرپذیر در کاهش حوادث و تلفات رانندگی، عامل انسانی و فرهنگ سازی است .

وی افزود: همکاری بسیار خوب رسانه ملی به ویژه سیمای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص وجود دارد و بدون همکاری صدا و سیما نمی توان روی این مولفه اثرگذاری داشت .

معاون سیما نیز در این نشست گفت: رسانه نقش مهمی در نظم بخشی به جامعه دارد و اگر مردم در عرصه عمومی و فرهنگ ترافیک نظم پذیر نشوند این امر در دیگر حوزه های زندگی نیز تسری خواهد یافت.

وی افزود: رسانه این مهم را وظیفه خود می داند که به کمک پلیس بیاید و ما هر قدر در این حوزه کار کنیم باز هم نیاز وجود دارد .

علی اصغر پورمحمدی با تاکید بر استمرار فرهنگ سازی در عرصه ترافیک گفت: ورود فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات در مجموعه های نمایشی بهترین راه ترویج این فرهنگ است که به صورت جدی پیگیری خواهد شد.



* مفاخر سرزمین ما در شبکه شما

مجموعه مستند «مفاخر سرزمین ما» که در صداوسیمای استان لرستان تولید شده، از شبکه «شما» پخش می شود.

مستند فرهنگی اجتماعی مفاخر سرزمین ما در 10 قسمت30 دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی سید محمد سیف زاده به سفارش صداوسیمای مرکز لرستان تهیه و تولید شده است .

این قسمت از مستند مفاخر سرزمین ما زندگی علامه سید جعفر شهیدی رئیس موسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام را به تصویر کشیده است.

شهیدی از شاگردان برجسته علی اکبر دهخدا و بدیع الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود. او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی، سید ابوالقاسم خویی تحصیل کرد و درجه اجتهاد داشت.

این مستند روز سه شنبه ساعت 13 روی آنتن شبکه شما می رود.

همچنین مستند فرهنگی اجتماعی «من عکاس نیستم» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا بابایی دوشنبه ساعت 13 در قاب شبکه شما پخش می شود.

این مستند راجع به عکاسی غیر حرفه ای است که هیچ گاه آموزش ندیده و در یک پروژه سینمایی موقعیتی برای عکاسی پیدا می کند.

مستند «من عکاس نیستم» تولید مرکز زنجان است .



* پخش تصاویر واقعی از مبارزه ارتش ایران با دزدان دریایی

مستند «زیر مدار ده درجه شمالی» با هدف به تصویر کشیدن مبارزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با دزدان دریایی خلیج عدن، دوشنبه، 22 دی ماه، ساعت 23:30 از شبکه مستند پخش می شود.

آب های نیلگون خلیج فارس تامین کننده بخش مهمی از نفت جهان است که برای ارسال آن به نقاط مختلف جهان باید از خلیج عدن عبور کند.

عدن شریانی حیاتی در پهنه بین الملل است که طی چند سال اخیر پدیده دزدی دریایی و حمله به کشتی های باربری این خلیج را صحنه درگیری های متعدد کرده است. اما در راه مبارزه با این تروریسم دریایی، نیروی دریایی ایران بسیار موفق عمل کرده است و نه تنها کشتی های ایرانی بلکه کشتی های خارجی را نیز نجات داده است.

«زیر مدار ده درجه شمالی» در یک قسمت و به مدت 22 دقیقه از شبکه مستند پخش می شود و چهارشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه تکرار خواهد شد.



* دهه فجر با «بهار در زمستان»

شبکه استانی سیمای مرکز قزوین دهه فجر امسال با ویژه برنامه «بهار در زمستان» همراه مخاطبان خواهد بود.

این ویژه برنامه با هدف پاسداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام راحل از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «بهار در زمستان» شامل بخش های مختلفی همچون گفتگو با جوان دیروز ، گفتگو با جوان امروز، دستاوردهای انقلاب، نماهنگ های انقلابی، سرود و گزارش مردمی است که از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش خواهد شد.

این ویژه برنامه به تهیه کنندگی حسن ناصری در ایام ا... دهه فجر به مدت 60 دقیقه هر شب از سیمای مرکز قزوین پخش می شود.



* استقبال اهالی رادیو از معاون جدید صدا

جمعی از هنرمندان و عوامل تولید رادیو در نامه ای به محمد سرافراز رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، از انتخاب نسرین آبروانی به عنوان معاون صدای این رسانه قدردانی کردند.

اهالی رادیو در این نامه این انتخاب را شایسته دانسته و اعلام داشته اند نسرین آبروانی فردی کار آشنا و مناسب برای هدایت رسانه شنیداری رادیو است.



* شهره سلطانی به کافه سوال می رود

برنامه «کافه سوال» به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی امشب، 22 دی با شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون راه کارهای فیلترینگ خانگی را بررسی می کند.

سلیمانی گفت: «کافه سوال» امشب با دعوت از شهره سلطانی و دعوت از محمدرضا اصنافی کارشناس فضای مجازی ادامه موضوع شبکه های اجتماعی و تلفن همراه و تاثیر آنها روی سبک زندگی را پی می گیرد.

این تهیه کننده افزود: در این برنامه با شهره سلطانی و محمدرضا اصنافی درباره فیلترینگ خانگی، حفظ حریم خصوصی افراد و البته نکات مثبتی که در زندگی خانواده ها دارد، گفتگو خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در این برنامه اصنافی راه کارهای فیلترینگ خانگی را به خانواده ها آموزش می دهد.

برنامه «کافه سوال» کاری از گروه اجتماعی شبکه 2 سیماست، این برنامه شنبه تا دوشنبه هر هفته از ساعت 20 و 50 دقیقه روی آنتن شبکه دو می رود.

هومن ستوده و مژده لواسانی مجریان این برنامه گفتگو محور هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها