بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
سرمربی تیم ملی:
سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان با انتقاد از فیفا عنوان کرد بازی جوانمردانه به خاطر تحریم‌ها رعایت نمی‌شود.
تدبیر24: کارلوس کی‌روش پس از برتری 2 بر صفر شاگردانش برابر بحرین در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 آسیا با اشاره به پاداش نقدی حضور ایران در جام جهانی 2014 برزیل که توسط فیفا آن هم به خاطر تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور بلوکه شده و مانع تسهیل کمک اقتصادی به فدراسیون فوتبال ایران شده است، به خبرنگاران گفت: به نظرم به منظور ایجاد تغییر و آماده‌سازی تیم ملی ایران برای آینده زمان آن رسیده تا از تمامی مدیران و مردم کمک بخواهیم. با چنین شرایطی تیم ملی نمی‌تواند پیشرفت کند و این اصلاً عملی جوانمردانه در قبال ورزشکاران و فوتبالیست‌ها نیست. آنها قربانی محدودیت‌ها و تحریم‌ها شده‌اند. بدون حمایت، ورزشکاران ایرانی نمی‌توانند نه چیزی یاد بگیرند و نه پیشرفتی کنند.

براساس اظهارات اخیر علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ماه گذشته قول داده بود که تلاش می‌کند تا طلب هشت میلیون دلاری ایران به عنوان پادادش نقدی حضور در جام جهانی 2014 را از بلوکه شدن خارج کند.

سرمربی 61 ساله تیم ملی در ادامه عنوان کرد: این از وظایف فیفاست که اجازه دخالت و ورود سیاست به ورزش فوتبال را ندهد. ایران جواز حضور در جام جهانی را پیدا کرد و پس از آن برای حضور در این رقابت‌ها متحمل سختی‌های زیادی در راه آماده‌سازی تیم و بازیکنان شد. پس از جام جهانی هم اوضاع بدتر شد، چرا که پاداش حضور تیم ملی در جام جهانی توسط فیفا و AFC بلوکه شد. وقتی هم به تورنمنتی همچون جام ملت‌ها می‌آیید 80 میلیون نفر از تیم انتظار داشته و رؤیاهایی در سر خود دارند. من شهروند دنیا هستم، من یک مربی هستم و این چیزها را درک نمی‌کنم. به نظرم وقت آن رسیده افرادی که می‌توانند در این رابطه کمک کنند، دست به کار شوند.

وی افزود: برای آنهایی که همیشه حرف از بازی جوانمردانه می‌زنند اینجا چیزی از بازی جوانمردانه حس نمی‌شود. بازیکنان ایرانی شایسته استفاده از فرصت‌های مشابه بازیکنان دیگر هستند. بدون پولی که توسط فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بلوکه شده است قادر به حرکت نیستیم، پس با توجه به کاری که با این بچه‌ها، با بازیکنان جوان کردیم احساس غرور می‌کنم و هواداران هم باید همین احساس را داشته باشند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی تصریح کرد: ما چندین بازیکن خود را از دست دادیم و در نبود آنها در جام ملت‌ها نیاز داشتیم تا تصمیمی جدید بگیریم که به بازیکنان جدیدمان اعتماد کنیم و آنها را باور داشته باشیم، بازیکنانی که آماده خدمت به تیم‌ ملی هستند. با وجود مشکلاتی که با آن مواجه بودیم این وظیفه من بود که تشخیص بدهم چه بازیکنی برای ایران بازی کند. زمانی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم تنها 12 یا 14 بازیکن آماده بازی بودند، یکی 90 بازی ملی در کارنامه‌اش داشت و بازیکن دیگری هنوز شانس بازی برای تیم ملی کشورش را پیدا نکرده بود. حالا پس از گذشت چهار سال اوضاع تغییر کرده است. ما شروع به آماده‌سازی چندین گزینه (بازیکن) جدید کرده‌ایم، کسانی که آینده تیم ملی ایران هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها