بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
دکتر روحانی در نشست خبری عنوان کرد:
رئیس جمهور کشورمان در سفر استانی خود به بوشهر با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
تدبیر24: رئیس جمهور کشورمان در سفر استانی خود به بوشهر با حضور در نشست خبری با بیان اینکه بحث فاضلاب که سال‌هاست طرح‌هایی شروع شده مقداری عملیاتی شده و برای سلامت مردم زیست مردم بسیار اهمیت دارد، اظهارداشت: به حول قوه الهی دولت یازدهم تا پایان سال اعتبارات لازم را برای تکمیل طرح در اختیار مسئولان قرار می‌دهد.
 
وی بااشاره به جاده‌هایی که در این استان وجود دارد و باید به بزرگراه تبدیل شود، تصریح کرد: اعتبارات لازم برای دو راه برزجان به گناوه و گناوه به دیلم در سال‌های پیش بینی شده و در سال‌های ۹۴ و ۹۵ عملیاتی می‌شود. همچنین ۴.۵ طرح مربوط به جاده و آب است که وزارت نفت متعهد شده آن را اجرایی و عملیاتی کند.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: در زمینه بندر نیز امروز عملیات اجرایی آغاز شد و ان شالله این بندر به دو برابر ظرفیت خودش خواهد رسید و ظرف سه سال آینده اولین فازش به اجرا می‌رسد.
 
وی افزود: امروز این بندر امکانات صادرات و واردات ۷ میلیون تن کالا دارد که امیدواریم به ۱۵ میلیون برسد. امروز شناورهای ۳۰ هزار تنی که می‌توانیم تحویل بگیریم، تحولی بزرگ برای بوشهر و صادرات و واردات کالا است.
 
دکتر روحانی در توضیح تصمیم دیگری که اتخاذ منطقه آزاد بود که این را در دولت تصویب کردیم و به زودی به صورت لایحه تقدیم مجلس خواهد شد که می‌تواند منشا تحول بزرگی برای سرمایه گذاری در این استان باشد.
 
وی با بیان اینکه تلاش داریم سرمایه در گردش را به عنوان تسهیلاتی در بخش صنعت، فراهم کنیم، تصریح کرد: در زمینه صنعت تلاش بر این است که سرمایه در گردش را برای صنعت فراهم کنیم. حدود ۱۳۰ میلیارد تومان و برخی از طرح‌های نیمه تمام را با تسهیلات تکمیل کنیم.
 
دکتر روحانی بابیان اینکه نیروگاه برق اتمی بوشهر فعال است، بیان داشت: دو واحد نیروگاه دیگر در کنار این نیروگاه احداث می‌شود که مقدمات این کار انجام شده و تفاهم نامه‌های لازم به امضا رسیده و می‌تواند منشا تحول بزرگی برای این استان باشد.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: در جلسه کارآفرینان عنوان شد که این استان در زمینه آبزیان مقام اول را دارد که در زمینه میگو و می‌شود‌ آن را توسعه داد. و بهره‌برداری از آب را بالا برد. بحث زراعت تبدیل شود به گلخانه‌ای که با کمی آب شاهد تحول بزرگ در این استان باشیم.
 
وی با بیان اینکه این استان در صنعت گردشگری استعداد بسیار زیادی دارد، گفت: برای گردشگر داخلی و خارجی دو دهکده توریستی تاسیس خواهد شد و دولت مقدمات اولیه را آماده می‌کند برای این که سرمایه جذب شود.
 
دکتر روحانی تصریح کرد: در مجموع امروز در شورای اداری هم اعلام شد ۱۱ پروژه در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی می‌شود با ۶۰۳ میلیارد تومان اعتبار همه این ۱۱ پروژه تشریح شد در شورای اداری و ان شالله دنبال و اجرا می‌شود.
 
*برنامه‌های دولت یازدهم برای در زمینه زیرساخت‌های عمرانی با توجه به تصویب مصوبات الزام آور چیست؟
 
رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به این سوال گفت: امروز در شورای اداری اعلام شد که از لحاظ مجموعه بودجه‌ای که برای استان بوشهر اختصاص داده شده در سال ۹۳ سومین استان در سطح کشور است بنابراین دولت به الزاماتی که در این زمینه داشته عمل کرده است.
 
روحانی بیان داشت: ضمن این که این استان مرکزی است و به زودی دو نیروگاه اتمی دیگر کارش را شروع می‌کند و جذب نیروی کار در این تاسیسات به صورتی است که ما از همه مسئولین می‌خواهیم از نیروهای بومی استفاده شود مخصوصا این که امروز در همه استان‌ها از جمله بوشهر مقدار زیادی دانشجو داریم شما چیزی حدود ۶۰، ۷۰ هزار دانشجو در این استان مشغول تحصیل داریم ضمن این که در این سفر ۱۱ پروژه برای سال ۹۴، ۹۵ قول دادیم که عملیاتی می‌شود با ۶۰۳ میلیارد تومان اعتبار و خود این‌ها باعث رونق در این استان می‌شود. 
 
رئیس قوه مجریه گفت: البته کار اصلی را برای اشتغال و اقتصاد کشور باید بخش‌های غردولتی فعال شوند و مردم بیایند از ایرانی‌هایی که در کشور همجوار هستند استفاده کنند؛ امیدواریم این سفر آغازی باشد برای تحرک و سرمایه‌گذاری در استان ان شالله طرح‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود البته صدا و سیما باید همه جا کمک کند برای این که مردم واقعیت‌ها را بدانند و تشویق شوند برای کار و فعالیت. 
 
 
* با توجه به اینکه به نخبه‌های این استان آنطور که باید توجه نشده برای حذف پسوند محروم بودن مردم این استان چه وقت اقدام خواهید کرد؟
 
حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به این سوال گفت: به هر حال استان بوشهر از نظر کار فرهنگی و نشریات جزو استان‌های قدیمی است و الحمدالله نشریات متنوع در این استان با تفکرات مختلف فعال شوند و این موجب نشاط فرهنگی در این استان است و ما خوشحالیم و سپاسگذاریم از همه اصحاب رسانه در این استان استان بوشهر همه استعدادهای لازم را برای پیشرفت و توسعه دارد استانی در کنار خلیج فارس باشد دارای سوابق بسیار زیبا باشد ۲ برابر شرایط فعلی دارای غنی‌ترین منابع باشد ودارای منابع نفت باشد تقریبا صادرات ما در نفت از این استان انجام می‌گیرد این استان لیاقت همه چیز را دارد به بالاترین رده توسعه بخواهد برسد توان این کار را دارد و باید به دست خود نخبگان این کار انجام بگیرد.
 
وی افزود: در شورای اداری تاکید کردم که همه مسئولین در همه جای این استان تا جایی که امکان پذیر است از نیروهای بومی استفاده شود ما هیچ وقت نمی‌آییم بحث کنیم این فردی که در دولت می‌آید اهل کجاست و اهل کدام استان است ما همه بوشهری هستیم و از یک کشور می‌دانیم و از یک استان می‌دانیم و حتما بدانید تفاوتی در این زمینه وجود ندارد در این که در هیئت وزیران وزیری که خدمت می‌کند اهل کجاست و در کجا رشد کرده و درس خوانده ما یک ایران واحد و سرزمین واحد داریم و به همه ملت ایران عشق می‌ورزیم و بوشهر هم یکی از بخش‌های بسیار زیبا و سرزمین عزیزمان است.
 
*برنامه‌های دولت و ره‌آوردهای آن برای سدسازی‌ةا در بوشهر چیست؟
 
حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به این سوال افزود: ما همه طرح‌هایی که در ردیف‌های بودجه‌ای وجود دارد دنبال خواهیم کرد و اینکه بر بعضی پروژه‌ها تاکید میکنیم علت آن این است که در یک استان ده‌ها پروژه نیمه تمام وجود دارد این پروژه‌ها طبق معمول در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود و این مواردی که اعلام شد و یا مواردی که من در سخنرانی‌ها اعلام کردم و تاکید کردم چیزهایی بود که ما در دولت یازدهم انجام می‌دهیم و الا هم بحث سد و آب شرب جزو مواردی نیست که دولت غافل باشد اما بنای ما در استان‌ها در این است که هر آنچه که ما می‌توانیم در این دولت کامل کنیم یا اقدام اساسی انجام دهیم. 
 
وی ادامه داد: هنگامی که اعلام می کنیم دو واحد نیروگاهی درست می‌کنیم، کار شروع می‌شود و اقدامات انجام می‌گیرد اما این طرح ها به دلیل بزرگی در دولت ۱۲ افتتاح می‌شود بعضی از طرح‌ها ذاتا زمان‌بر است، نسبت به سدها نیز همین حالت وجود دارد یکی از خبرهایی که می‌شه به مردم داد دو تا نیروگاه جدید اتمی که ان شالله شروع می‌شه و آغاز می‌شه این نیروگاه‌ها علاوه بر برق آب شیرین کن دارند این‌ها جزو طرح‌های بعدی است که حتما تا پایان این دولت عملیاتی نمی‌شود ولی بخش مهمی از این طرح‌ها انجام می‌شود.
 
* برنامه دولت برای تخصیص درآمدهای حاصل از نفت و گاز به حوزه ورزش چیست؟
 
دکتر روحانی در پاسخ به این سوال گفت: انصافا ورزش جزو مقولاتی است که باید بخش غیردولتی متمرکز شود ممکنه نیاز باشد یک خانمی که خودش هم دست اندرکار ورزش بود این مسئله رو در جلسه نخبگان مطرح کرد استاندار دنبال می‌کنند از هر دو بخشی که می‌گویند نفت و گاز بیشتر استادیوم ۱۵ هزار نفری نیز جزو ۱۱ پروژه است.
 
*حفاظت از نیروگاه بوشهر به چه صورت بوده و برنامه‌های دولت بلاتکلیفی دو روستای مجاور چیست؟
 
دکتر روحانی در پاسخ به این سوال گفت: البته این روستاها همان طور که می‌گویید مشکل بلاتکلیفی دارند درست است این حرف کاملا به حق بوده و من قبل از جلسه امروز دستور دادم به وزیر کشور که این مسئله را به جد دنبال کند.
 
وی ادامه داد: با آقای استاندار صحبت خواهیم کرد تا به یک تکلیف مشخص برسیم و نیروگاه بوشهر هیچ از لحاظ حفاظتی مشکلی ندارد که بگوییم از این لحاظ که مردم بخواهند زندگی کنند مشکلی ایجاد شود، این نیروگاه از آن نیروگاه‌هایی است که حداکثر حفاظت و ایمنی را داراست و به طور منظم زیر نظر آژانس بین المللی است و هیچ نگرانی نیست و ان شالله آقای وزیر کشور این را دنبال می‌کنند تا ان شالله به یک سرانجامی برسد.
 
این نشست با تشکر رئیس‌جمهور کشورمان از همه رسانه‌،رسانه ملی، رسانه‌های ملی، خبرگزاری ها و همه عزیزانی که در خبررسانی و اعتلای فرهنگ جامعه به پایان رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها