بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۵۳۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
مسعود پزشکیان نماینده مجلس
اگر مخالفان مطهری به خیابان بیایند آیا این حضور در مظان شائبه قرار نمی‌گیرد؟ آیا نقض قانون صورت نگرفته است؟
تدبیر24: نمایندگان آزادند درخصوص مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر کنند اما آنچه روز یکشنبه در رابطه با نطق علی مطهری رخ داد، مساله‌ای خلاف قانون و خلاف آئین‌نامه مجلس بود. درحقیقت قانون یکی از وجوهی است که باید همه به آن گردن بنهند و از آن تمکین کنند. قوانین جاری کشور می‌گوید نمایندگان حق دارند اظهارنظر کنند، لذا لازم بود نمایندگان هفت‌دقیقه تحمل کنند تا نطق این نماینده تمام شود و پس از آن اگر اعتراض یا انتقادی به آن دارند در قالب نطق و تذکر با ارائه شواهد و مدارک به‌گونه‌ای مستدل بیان کنند. نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت اینکه چنانچه در نطق مسائلی خلاف قانون و قابل مجازات هم وجود داشته باشد قطعا وظیفه دادگاه و قوه قضائیه است که به آن رسیدگی کند؛ در هر صورت نمایندگان با کاری که انجام دادند نمود بیرونی خوبی از خود نشان ندادند و این امر بازخورد خوبی نیز در جامعه نداشت. در میان خیل مباحث و شایعه‌ها شنیده می‌شود که می‌خواهند علیه آقای مطهری راهپیمایی کنند، در این راستا لازم است تاکید شود اگر این مساله با دریافت مجوز از سوی وزارت کشور قرار است صورت پذیرد بلامانع است اما مساله‌ای مهم‌تر نیز وجود دارد و آن اینکه باید به موافقان مطهری نیز اجازه داده شود به نفع او راهپیمایی کنند و این امر عین عدالت است. درواقع «نومن ببعض و نکفر ببعض» نباشد. بر این اساس باید به چند نکته اساسی اشاره کرد و آن اینکه اگر قرار است راهپیمایی قانونی انجام گیرد وزارت کشور اعلام کند همانطور که مخالفان درخواست راهپیمایی کرده‌اند موافقان آقای مطهری نیز می‌توانند درخواست نمایند اما اگر راهپیمایی قرار است بدون مجوز وزارت کشور صورت پذیرد این مساله امری خلاف قانون، خلاف شرع و همه مواردی است که به موجب آن دیگران را متهم کرده‌اند. بر این اساس اگر دیگران به موجب قانون اجازه نداشته‌اند به خیابان بیایند، اگر مخالفان مطهری به خیابان بیایند آیا این حضور در مظان شائبه قرار نمی‌گیرد؟ آیا نقض قانون صورت نگرفته است؟ همه این موارد سوالاتی است که در میان افکار عمومی به‌وجود می‌آید و باید به آن پاسخ گفته شود. به‌طور کلی باید قانون در همه وجوه زندگی جریان پیدا کند و این امر که اجازه داده نشود نماینده‌ای در حد 7 دقیقه سخن بگوید به هیچ عنوان در شأن مجلس نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
دانشجو بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
2
0
سخت است پیمبر شده باشی و ببینی
فرزند تو دین دگری داشته باشد
حالم چو امیری است که از بخت بد خویش
در لشکر دشمن پسری داشته باشد
پ,ن : به احترام شهید مطهری ، همگی برای اصلاح این پسر ناخلف دعا می کنیم
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
2
ما راضی هستیم به هر دو گروه مجوز بدهند و امنیت آن را تامین کنند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها