بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
وارد جزییات شده ایم
محمد جواد ظریف مذاکره خود با جان کری را ' صریح و جدی' توصیف کرد و گفت: مذاکرات پیچیده شده و وارد جزییات شده ایم. در مذاکرات بین المللی هم گرفتاری همیشه در جزییات است.
تدبیر24: وزیر امورخارجه صبح دوشنبه در روز هوای پاک و در متروی تهران در جمع خبرنگاران در مترو گفت: در حال حاضر کلیات در مذاکرات مشخص شده ؛ اصل غنی سازی، ضرورت برداشتن تحریم ها و حفظ برنامه هسته ای ایران مورد قبول همه واقع شده است. چند ماه پیش رو که در حال مذاکره هستیم در باره جزئیات گفتگو می شود.

ظریف اظهار داشت: مذاکرات پیچیده شده و به جایی رسیده که وارد جزئیات شده ایم چرا که کلیات مشخص است.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: البته در مذاکرات بین المللی گرفتاری همیشه در جزئیات است و در حال حاضر با دوستان ده ها ساعت مذاکره می کنند . به همین دلیل نیز با جان کری مذاکرات صریح و جدی داشتیم و به جزئیات رسیدیم

ظریف اضافه کرد: در جزئیات ممکن است مثلا در مورد سانتریفیوژها یا موارد مشابه علاوه بر طول دوران مذاکره متخصصان ساعت ها و روزها با استفاده از برنامه های کامپیوتری و مدل سازی انتخاب های مختلف را بررسی کنند.

وی ااظهارداشت: این یک نشان و افتخار ملی ما هم محسوب می شود که در مورد اقداماتی که دانشمندان جوان ما می کنند بهترین دانشمندان غربی ساعت ها مطالعه انجام دهند تا جزئیاتش را مشخص کنند.

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه به مرحله ای رسیده ایم که در آن ، جزئیات بسیار جدی است گفت: نکته ای که همیشه تاکید کرده ایم این است که باید طرف مقابل بپذیرد اگر می خواهد با ایران به راه حل مذاکراتی برسد باید از سیاست فشار دست بر دارد.

ظریف ادامه داد: نمی توانند هم مذاکره کنند و هم فشار را وارد کنند؛ فکر می کنم موضوع روشن شده و در حال حاضر فقط درباره ساز و کار ها مذاکره می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بحث جدی در وقت لازم به نتیجه برسیم البته کار دشواری است و ممکنه است به نتیجه رسیدن دشوار باشد اما ما با اطمینان، اعتماد به نفس و امید به خدا جلو می رویم.

** محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به جولان

وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بلندی های جولان و اوضاع منطقه در روزهای آتی تیز گفت: حیات رژیم صهیونیستی در ایجاد بحران، تنش و التهاب بوده است و همواره بر این اساس عمل کرده است.

ظریف ادامه داد: رژیم صهیونیستی از آرامش منطقه نگران است؛ کما این که مذاکرات هسته ای ایران بیشترین عامل نگرانی رژیم صهیونیستی بوده و نتانیاهو مدتهاست که به در و دیوار می زند تا از موفقیت مذاکرات جلوگیری کند.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: حرکت های رژیم صهیونیستی هیچ اقدام جدیدی نیست ضمن این که هر حرکت و تجاوزی را به شدت محکوم می کنیم و این اقدام اخیر رژیم صهیونیستی هم به شدت محکوم است.

ظریف ادامه داد: از سابقه تاریخی که در منطقه وجود دارد جز این از رژیم صهیونیستی انتظار نمی رود و این رفتارها به شدت محکوم است.

** رایزنی بعدی با کری؛ شاید هفته دیگر

وی درباره این که آیا در هفته های آینده نیز با کری دیدار خواهید داشت یا خیر گفت: ما در آخر این هفته به همراه تعداد دیگری از وزرای 1+5 در داووس برای اجلاس مجمع جهانی اقتصاد خواهیم و هنوز برنامه ریزی قطعی برای دیدار صورت نگرفته اما فرصتی است تا در این اجلاس مذاکره کوتاهی داشته باشیم.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: در داووس همه وزرای خارجه مشغول صحبت و میزگردهای مختص اجلاس هستند و من نیز باید در سه میزگرد حضور یابم و حضور ما نیز آنچنان طولانی نیست؛ همزمانی حضور من و جان کری در اجلاس کوتاه است لذا احتمال این که با کری یا سایر اعضای 1+5 ملاقات کنم وجود دارد اما زمان آن کوتاه است.

ظریف ادامه داد: بعد از اجلاس داووس کنفرانس امنیت مونیخ وجود دارد و براساس شنیده ها وزرای 1+5 در مونیخ حضور دارند و احتمال یک دور دیگر مذاکرات 1+5 در مونیخ هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: در داووس البته قرار گذاشته ام از سفری که به بروکسل داشتم که یک دور دیگر خانم موگرینی داشته باشیم؛ با دیگران هم ممکن است مذاکره صورت گیرد البته الزاما محور همه مذاکرات هسته ای هم نخواهد بود و یک جلسه دیگر سوریه هم خواهم داشت و در مورد وضعیت ژئوپلتیک جهانی صحبت خواهیم کرد؛ و بنده و خانم موگرینی هر دو در خصوص این مسائل نیز صحبت خواهیم کرد.

وزیرامورخارجه کشورمان درباره این که آیا رییس جمهور هم در اجلاس جهانی داووس حضور خواهند داشت یا خیر گفت: خیر رییس جمهور امسال شرکت نخواهد کرد.

ظریف درباره این که کدام یک از مقامات دولتی در داووس شرکت خواهند کرد گفت: احتمالا آقای نهاوندیان نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها