بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
فاطمه معتمدآریا گفت: « اگر به سینما به عنوان پدیده‌ای با محتوا نگاه کنیم فیلم «بهمن» مسائل جدی را دنبال می‌کند پس باید دغدغه‌های سینما را جدی گرفت.»
تدبیر24: فاطمه معتمدآریا گفت: « اگر به سینما به عنوان پدیده‌ای با محتوا نگاه کنیم فیلم «بهمن» مسائل جدی را دنبال می‌کند پس باید دغدغه‌های سینما را جدی گرفت.»

مراسم معرفی فیلم سینمایی «بهمن» ساخته مرتضی فرشباف روز گذشته (27 دی ماه) در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» در سینما گالری پردیس ملت با حضور مرتضی فرشباف کارگردان، فاطمه معتمد آریا و احمد حامد بازیگران این فیلم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مرتضی فرشباف در مورد اینکه چرا پس از فیلم «سوگ» به سراغ «بهمن» رفته است توضیح داد: «ایده اولیه این فیلم داستان کوتاه یک نویسنده آمریکایی است. به دلیل محدودیت لوکیشن، قصه فیلم در خانه و محل کار شخصیت اصلی فیلم یعنی «هما» اتفاق می‌افتد.»

فرشباف افزود: «مهم‌ترین اتفاق این فیلم بازی فاطمه معتمدآریا در کنار همسرش احمد حامد است. البته در مورد آقای حامد باید به این نکته اشاره کنم که او از جمله نویسندگان خوب است و زمان زیادی طول کشید تا او را متقاعد کنیم که در این فیلم بازی کند.»

فاطمه معتمدآریا با اشاره به اینکه مرتضی فرشباف را چندین سال است که با فیلم‌های مختلف از جمله «سوگ» می‌شناسد، گفت: «با تعریفی که از فیلم «سوگ» شنیده بودم وقتی فیلمنامه را برایم آورد، همان روز اول فکر کردم که خیلی حرف برای گفتن دارم، اما فرشباف آنقدر هیجان داشت که بی‌انصافی بود او را نادیده بگیرم.»

معتمدآریا ادامه داد: «شخصیت اصلی این فیلم درگیر رویای زندگی است. من معتقدم هر چقدر نقش سخت‌تر باشد از آن بیشتر استقبال خواهم کرد. این فیلم نتیجه اعتماد و جسارت کارگردان است.»

هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری این فیلم ادامه داد: «حضور معتمدآریا برای این فیلم نعمت محسوب می‌شود 22 فیلم در این چند سال فیلمبرداری کردم، اما «بهمن» از متفاوت‌ترین کارهای من بود.»

وی ادامه داد: «فیلمی ساختیم که در فصل سرما نبود، اما از طریق جلوه‌های ویژه فضا را طوری طراحی کردیم که در روز آفتابی برف سنگینی باریده است. تاکنون سینمای ایران چنین تجربه‌ای نداشته است.»

فرشباف در ادامه درباره احمد حامد گفت: «حامد در این فیلم به نحو احسن نقش خود را بازنویسی کرد و سعی کرد دیالوگ‌هایی برای خود بنویسد که به شخصیت حقیقی‌اش نزدیک و برای مخاطب باورپذیر باشد. من هم تا جایی که توانستم، از او در این فیلم استفاده کردم.»

احمد حامد در خصوص نقش خود در فیلم «بهمن» گفت: «من به بازیگری علاقه ندارم و این حرفه را بلد نیستم.»

وی در پاسخ به پرسش احسان کرمی مجری برنامه درباره اینکه آیا فکر می‌کنید با حضور در فیلم «بهمن» به روند ساخت آن کمک کرده‌اید، گفت: «امیدوارم این طور باشد و کمکی کرده باشم، اما من بازیگر نیستم.»

این کارگردان درباره داستان فیلم گفت: «این فیلم راجع به بی‌خوابی نقش اصلی آن یعنی «هما» است. هما در این فیلم مسئولیت نگهداری از خانم میانسالی را دارد که در حین انجام کار، گذشته خود را مرور می‌کند. در حقیقت می‌توانم بگویم فیلم روی بازی معتمدآریا می‌چرخد و بدون فلش بک است.»

معتمد آریا در پاسخ به احسان کرمی که گفت فکر می‌کنم امسال دورخیز کردید تا نظرها را به خود جلب کنید، اذعان کرد: «دورخیز نکردم. من همیشه این‌گونه بازی کرده‌ام و باید بگویم گاهی اوقات برخی فیلم‌هایم دیده نشده است، اما این فیلم از استاندارد خوبی برای سینمای جوان برخوردار است.»

فرشباف تاکید کرد: «وقتی لوکیشن‌ها نوشته شد به این فکر می‌کردم که با ساختار سینمای ایران هماهنگی دارد یا خیر، در همه پلان‌ها معتمدآریا حضور داشت، حتی به یاد دارم روزی که پدرش را از دست داده بود و ما خیلی نگران عدم حضور او در فیلم بودیم، صبح همان روز جلوی دوربین آمد. به همین خاطر می‌توانم بگویم معتمدآریا بازیگر متعهدی است.»

در ادامه این مراسم معتمدآریا اظهار کرد: «اگر به سینما به عنوان پدیده‌ای با محتوا نگاه کنیم «بهمن» مسائل جدی را دنبال می‌کند پس باید دغدغه‌های سینما را جدی گرفت.»

بهمنش نیز عنوان کرد: «زمانی که فیلمنامه را خواندم از منظر جلوه‌های ویژه برایم جالب بود. از فیلم کوتاه به سینمای حرفه‌ای آمده‌ام این سینما چیزی را دنبال می‌کند که بسیار متفاوت است و از فرشباف که حس فیلم خوب را در من به وجود آورد، تشکر و قدردانی می‌کنم.»

وی با بیان به اینکه ارزش کار من حاصل اشک‌های کارگردان فیلم است، گفت: «شعار فیلم با عنوان «... و می‌دانست آنگاه چون بهمنی فرو می‌ریخت» شعری از بیژن الهی است که آن را برای شعار فیلم در نظر گرفتیم.

به عنوان جمله پایانی و به منظور ترغیب مردم برای دیدن فیلم، فرشباف گفت: «سینما جایی است که در آن دروغ مشخص می‌شود و تیم فیلم «بهمن» با گروه 60 نفره توانست با تمام عشق کار کرده و ادعا می‌کند که مخاطبان، فیلم خوبی را در زمان اکران خواهند دید.»

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم «بهمن» نیز در پایان درباره استقبال مردم از این فیلم در جشنواره گفت: «منتظر فرصت بودیم که در شرایط مناسبی فیلم را بسازیم. نوع قصه بسیار جذاب است و خیلی خوشحالم از اینکه معتمدآریا در ادامه فیلم ما را تنها نگذاشت. این فیلم بدون شک با استقبال مخاطبان نیز روبه‌رو خواهد شد.»

احمد حامد نیز اظهار کرد: «زمانی که فیلم را دیدم تعجب کردم که چگونه یک کارگردان جوان این فیلم را به نحو احسن ساخته است.»

فاطمه معتمدآریا نیز در پایان از پوستر این فیلم که توسط پویا پارسامقام طراحی شده بود، رونمایی کرد.
منبع: نواندیش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها