بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۵۶۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
در عالم سياست كم نيستند سياستمدارانی كه تاجر و بازرگان هستند ولی چريك پير مهندس مهدی بازرگان هرگز در عرصه سياسی، بازرگان نبود.
تدبیر24: مهدی آیتی - عالم سياست اگرچه ممكن است با اهداف و نيات خاص پا به عرصه سياست بگذارند و در مقاطعي از تاريخ موفق هم بشوند ولي نگاه تجارت و بازرگاني به سياست از همان اول منش انساني و آزادي خواهي را مخدوش و فاسد مي سازد.
اگر مجال بود در يك نگاه سريع به سير تاريخ سياسي ايران نمونه اي چند از بازرگانان سياسي را برمي شمرديم تا معلوم شود كه چرا روسفيدان عالم سياست به تعداد انگشتان دست هم نمي باشند؟
سياست بازان و سياسي كاران عرصه سياست به جاي آنكه براي آزادي و عدالت، فداكاري كنند بيشتر به فكر كسب قدرت و جاه و جلال و لذت هاي دنيوي از قبيل قدرت طلبي، انحصارطلبي و خودكامگي مي باشند.
مهندس مهدي بازرگان از روزي كه خود را شناخت خدا را هم شناخت و همين مسئله مهم و اساسي از او چهره اي ساخت كه در طول تاريخ سياسي معاصر گوهر گرانبها گرديد و هرگز دشمنان نتوانستند آثار و خدمات وجودي او را ناديده گرفته يا از صفحات تاريخ حذف نمايند.
يك سياستمدار مثل بازرگان آنگاه كه براي هر گفتار و كردار خود احساس مي كرد كه در پيشگاه خداوند قادر متعال قرار گرفته و روزي بالاخره مجبور است در دادگاه عدل الهي پاسخگو باشد هرگز قلمي يا قدمي براي غيرخدا نمي زد و در برابر غيرخدا تعظيم و سجده نمي كرد.
اگر به دوره كوتاه انقلاب اسلامي در ايران نگاهي بياندازيم خواهيم ديد كه چه بسيار بازرگانان سياسي كه با سياست بازي و سياست كاري چه بر سر خودشان و چه بر سر ملت آوردند.
بدون استثنا مي توان از همه آنها به عنوان افرادي سياه بخت نام برد كه نه در دنيا خوش نام گرديدند و نه توشه اي براي آخرت و نه خدمتي براي بشريت به ارمغان آوردند.
چقدر بدبخت و بيچاره هستند سياست بازاني كه براي حكومت و قدرت دو روزه دنيا شخصيت هاي ارزشمندي نظير مهندس بازرگان را از خدمت به جامعه محروم داشته و خانه نشين كردند.
امروز پس از گذشت سالها از انقلاب، زندگينامه چريك پير بي طرفانه و آزاد با نگاهي علمي قابل تدريس و تحقيق در دانشگاه ها مي باشد.
به جرات مي توان گفت مهندس بازرگان در اعمال فردي، حركت هاي جمعي، عرصه هاي علمي و دانشگاهي و ميدان مبارزه و جهاد از نوادر زمان خود بود كه اگر سياستمداران معاصر به حرفهاي او گوش مي دادند، امروز شايد وضع ما بهتر از اين بود.
ملت بزرگ ايران هرگز فراموش نمي كند كه اولين نخست وزير جمهوري اسلامي ايران چگونه در روزهاي نخست پيروزي انقلاب بر صفحه تلويزيون ظاهر شد و بارها اعلام كرد كه: "اگر حكومت، حكومت قانون نباشد، سنگ روي سنگ بند نمي شود."
هشدارهاي مهندس بازرگان به عنوان يك مجاهد مسلمان چه پيش از انقلاب در راه مبارزه و زندانهاي رژيم ستم شاهي و چه بعد از انقلاب در دولت موقت و مجلس و ساير جاها هرگز از حافظه تاريخي ايران پاك نخواهد شد.
مردِ خدا مهندس بازرگان در تمام روزهاي سخت زندگي خود چه آنگاه كه سخن مي گفت و چه آنگاه كه مي نوشت بدون هيچ ترس و وحشت براي رضاي خدا و در جهت خدمت به خلق اظهار عقيده مي نمود و بر حق و عدل و آزادي پافشاري مي كرد، هرچند كه به ضرر خودش باشد و به همين جهت انقلاب و مبارزه از مهندس بازرگان چهره اي ساخت كه به قول شريعتي "هرگز حقيقت را فداي مصلحت نكرد." روحش شاد و يادش گرامي.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
شکارچی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
کلام امام خمینی که فرمود بازرگان پدر معنوی منافقین است تا قیامت سند رسوایی افساد طلبان خواهد بود
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
0
این نقل قولهای من دراوردی راچه کسی در اذهان ساده فرو کرده است اساسا بنیانگزاران مجاهدین خلق چه در روش ویا بنیان های فکری وعملی تفاوت های اساسی ونسبتا متضادی با مهندس بازرگان داشتند ودرنامه ای که در سال 56 در روزنامه میزان نگاشت باعنوان فرزندان مجاهد ومکتبی عزیزم اساس تفکرات باند رجوی رامارکسیستی اعلام نمود باصطلاح خودتان کمی بصیرت لازم است
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها