بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
یوزپلنگ های ایران برای رسیدن به جمع چهار تیم پایانی شانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا باید عقاب های عراق را شکار کنند.
تدبیر24:تیم ملی فوتبال ایران که صعودی قدرتمندانه از مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2015 داشته است، صبح روز جمعه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت.

شاگردان کی روش با کسب 3 پیروزی متوالی، چهار گل زده و بدون گل خورده خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نشان داده اند و مقابل تیمی قرار می گیرند که با برد برابر اردن و فلسطین و شکست از ژاپن آنهم فقط با یک ضربه پنالتی خود را به یک چهارم نهایی رسانده است.

ایران و عراق که از رقیبان قدیمی فوتبال آسیا محسوب می شوند، همواره دیدارهای زیبا و حساسی را برگزار کرده اند و حتی در رده های سنی جوانان و امید نیز تقابل آنها زیبا و از همه لحاظ حساس بوده است.

اکنون یوزهای ایرانی که پس از نمایش نسبتا خوب در جام جهانی با انگیزه در جام ملت های آسیا رقابت می کنند و امید را در دل مردم ایران برای پایان دادن به 39 سال ناکامی در راه رسیدن به قهرمانی زنده کرده اند، با حریفی روبرو هستند که بدون تردید قوی تر از بحرین، قطر و امارات خواهد بود.

عراق نیز در مرحله گروهی به خوبی نشان داد همچون تیم ایرن ابتدا به بسته نگه داشتن دروازه خود فکر می کند و برای رسیدن به گل، کاپیتان یونس محمود، احمد یاسین و یاسر قاسم را به عنوان عناصر هجومی کارساز در اختیار دارد.

دوندگی بالای و تکیه بر فوتبالی خشن و قدرتمند در طول سال های سال به عنوان فاکتورهای اصلی عراقی ها محسوب می شود. فاکتورهای که در تیم کارلوس کی روش نیز به خوبی دیده می شود و این مربی پرتغالی در طول چهار سال اخیر، فوتبال ایران که معمولا بر تکنیک و سرعت متکی بود را به سوی قدرت بندی و درگیری و همچنین محافظت از دروازه سوق داده است.

در مرحله گروهی تیم ایران به خوبی با کار تیمی هماهنگ از دروازه خود دفاع کرد تا توپی از خط دروازه علیرضا حقیقی عبور نکند. عراقی ها نیز در این زمینه چیزی از ما کم ندارند چراکه فقط یک مرتبه آنهم از روی نقطه پنالتی در 3 دیدار دروازه خود را باز شده دیدند.

همین نزدیکی فوتبال دو کشور می تواند رویارویی یوزها و عقاب ها را به یکی از حساسترین و زیباترین بازیهای جام شانزدهم تبدیل کند.

برگ برنده فوتبال ایران و تیم کارلوس کی روش در دیدار روز جمعه این خواهد بود که عرق همچون سالهای گذشته هافبک های طراح و نامی خود چون نشاط اکرم، هوارملا محمد و جاسم کرار را در اختیار ندارد ولی در طرف مقابل ایران با حضور نفراتی چون اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، سردار آزمون و رضا قوچان نژاد می تواند هر دفاعی را بشکند.

چنانچه جواد نکونام و آندرانیک تیموریان دو هافبک باتجربه تیم ملی فوتبال ایران که از جام جهانی 2008 آلمان تاکنون در کنار هم خط میانی تیم کشورمان را تشکیل می دهند، بتوانند نبرد را از هافبک های دونده عراق پیروز شوند، مسیر برای رسیدن تیم کی روش در نیمه نهایی و رویارویی احتمالی با کره جنوبی بسیار هموار خواهد بود.

این دو تیم چند روز قبل از آغاز جام شانزدهم نیز در استرالیا دیدار دوستانه ای برگزار کردند که تیم ایران با ترکیب نفرات جوان خود با تک گل سرداز آزمون به برتری دست یافت و حالا می خواهد در مرحله یک چهارم نهایی نیز این پیروزی ارزشمند را تکرار کند.

علاقمندان و مردم ایران از هم اکنون در انتظار شکار عقاب از سوی یوزپلنگ ایرانی هستند تا تیم خود را پس از دو دوره متوالی که در یک چهارم نهایی حذف شده است، اینبار در جمع چهار تیم پایانی ببینند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها