بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، کاهش حرکت در نشستن، خوابیدن طولانی‌ مدت، سوءتغذیه و کاهش حس در صدمات نخاعی و عصبی را از جمله علل ایجاد زخم بستر عنوان کرد.
تدبیر24: شهریار نوری‌الاصل ، تصریح کرد: زخم بستر به آسیب وارد شده به قسمتی از پوست و بافت بدن گفته می‌شود که معمولا در اثر نشستن یا خوابیدن طولانی‌ مدت در یک وضعیت ثابت ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در این حالت فشار موقتی، جریان خون پوست را متوقف می‌کند و در نتیجه سلول‌های پوستی صدمه دیده، می‌میرند.

به گفته نوری‌الاصل در آغاز ایجاد زخم بستر، ابتدا یک لکه قرمز پوستی ایجاد شده که به سرعت به تاول و زخم باز تبدیل می‌شود.

وی محل شایع ایجاد زخم بستر را قسمت‌های استخوانی بدن عنوان کرد و افوزد: در بیماران بستری در تخت به طور شایع این زخم در لگن، ستون مهره‌ها، قسمت تحتانی کمر، شانه‌ها، آرنج و نشیمن‌گاه دیده می‌شود و در بیمارانی که از ویلچر استفاده می‌کنند زخم بستر بیشتر در پایین کمر و پاها دیده می‌شود.

این کارشناس و مدرس هلال احمر استان کرمانشاه خروج چرک، بوی زخم، احساس درد، گرما، تب و افزایش قرمزی در پوست اطراف زخم را از جمله علائم زخم بستر عنوان کرد.

نوری الاصل همچنین کاهش حرکات در نشستن و خوابیدن طولانی‌مدت در بستر، کاهش حس در صدمات نخاعی و مشکلات عصبی، سوء تغذیه در افرادی که به میزان کافی ویتامین E و C، کلسیم و روی دریافت نمی‌کنند، کم‌خونی و کشیدگی پوست که منجر به گردش ضعیف پوست در ناحیه کمر و انتهای بدن می‌شود را از جمله علل ایجاد زخم بستر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین رطوبت پوست ناشی از تعریق و ادرار و مدفوع که پوست را نازک کرده و مستعد صدمات ناشی از فشار می‌کند از جمله دیگر علل به وجود آورنده زخم بستر است.

این کارشناس هلال احمر، عفونت خونی و استخوانی و التهاب عفونی مفاصل را از جمله عوارض زخم بستر عنوان کرد و افزود: افراد برای پیشگیری از زخم بستر باید سطح‌ پوست و عدم تحریک‌پذیری آن را هر روز بررسی کرده و تغییر وضعیت افراد بستری را هر دو ساعت یکبار انجام دهند.

نوری‌الاصل تصریح کرد: افراد همچنین باید پوست بیمار را خشک نگه داشته و در انجام نرمش، کشش و ورزش روزانه بیمار به او کمک کرده و برنامه غذایی سرشار از پروتئین به همراه ویتامین‌های E و C، کلسیم و روی را برای او تدارک ببینند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها