بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۵۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
تدبیر24 مواضع عجیب اصولگرایان در مواجهه با رحیمی را بررسی می کند؛
اصولگرایان به یاد داشته باشند که مردم به آلزایمر دچار نشده اند که اینطور با جوسازی رسانه ای قصد منحرف کردن اذهان از اصل موضوع را دارند
تدبیر24:یکی از سایت های خبری نزدیک به محمود احمدی نژاد در واکنش به حکم صادره برای محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد از سوی دستگاه قضا، تلویحا اصولگرایان را غیرقابل اعتماد خواند و نتایج اعتماد رحیمی به این جریان را مورد واکاوی قرار داد.
به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 صدور حکم پنج سال زندان برای معاون اول محمود احمدی نژاد از سوی مقام قضایی علاوه بر اینکه تا بحال در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه و نشان از عزم قوا برای مبارزه با فساد دارد، حاشیه هایی را نیز به دنبال داشته است که از جمله آن می توان به صف بندی اصولگریان برای برائت از این فرد اشاره کرد.
اما اصولگریان اینبار ناشیانه تر از قبل به برائت از معاون اول متخلف احمدی نژاد پرداخته اند و با نسبت دادن این فرد به دولت های هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، رحیمی را عامل اصلاح طلبان و نزدیکان هاشمی رفسنجانی در دولت احمدی نژاد معرفی کرده و البته بلافاصله نیز خود از احمدی نژاد اعلام برائت مجدد کردند.
سایت ها و خبرگزاری های زنجیره ای اصولگرا نیز با ترتیب دادن مصاحبه های مختلف سعی در القا این موضوع داشتند که فساد رحیمی ربطی به اصولگرایان ندارد، اما فراموش کردند که 200 نماینده مجلس اصولگرای هشتم چطور در نامه ای به احمدی نژاد از انتصاب رحیمی به سمت معاونت اولی قدردانی کرده بودند. بدیهی است اگر رحیمی ارتباطی با هاشمی رفسنجانی یا حتی سید محمد خاتمی می داشت مجلس یک دست اصولگرا آن هم در کوران حوادث پس از انتخابات اینطور قدر دان انتصاب رحیمی نمی شد.
موج اعلام برائت اصولگرایان اما تا آنجا پیش رفت که صدای احمدی نژادی ها هم درآمد و یکی از سایت های وابسته به این جریان یه نام میدان72 ، ضمن انتقاد از عملکرد اصولگرایان در قبال رحیمی، تلویحا آنان را غیرقابل اعتماد خوانده و نتایج اعتماد معاون اول متخلف محمود احمدی نژاد را مورد ارزیابی قرار داده است.
این سایت، در بخش های از گزارش خود اینچنین نوشته است:« محمدرضا رحیمی رییس سابق دیوان محاسبات به دلیل پرونده مالی خود به ۵ سال حبس و پرداخت ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان محکوم شده است. با این حال آنچه که در این پرونده از آن به عنوان فساد مالی یاد می شود، تفاوت های فراوانی با سایر فسادهای مالی دارد، چراکه فساد مالی رخ داده در این پرونده رابطه مستقیمی با مسائل سیاسی و انتخاباتی کشور دارد، رحیمی متهم است که در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم و پیش از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد، در هنگامی که ریاست دیوان محاسبات را برعهده داشته و هیچ نقشی هم در دولت احمدی نژاد نداشته مبالغی را تحت عنوان کمک های انتخاباتی دریافت کرده که این مبالغ به واسطه فساد مالی رخداده در بیمه ایران حاصل شده است

آیا باهنر در جریان فساد رحیمی بوده؟!

این سایت در بخش هایی دیگر از گرارش خود به نقش محمدرضا باهنر در ماجرا اشاره کرده و با اشاره به تصمیمی که برای توزیع پول میان نامزدهای اصولگرای انتخابات مجلس هشتم گرفته شده، مدعی می شود که محمدرضا باهنر شاهد این ماجرا بوده است. در گزارش این سایت حامی محمود احمدی نژاد آمده است: « این شرح مختصری بود از ماجرایی که این روزها محل مناقشه و بحث‌های سیاسی و رسانه‌ای گردیده و به سوژه‌ای برای مانور تخریب همراه با بی‌تقوایی تبدیل شده و البته زوایا و جزئیات دیگری نیز دارد که مجال بیان آن نیست و در زمان مناسب تشریح خواهد شد. اما بد نیست اقای باهنر به سخن آمده و در خصوص این مساله اظهار نظر کنند که ایا تایید می کنند که پرداخت کمک مالی به محمدرضا رحیمی با تایید ایشان بوده و رسید پول را به محمدرضا رحیمی تحویل داده و کاملا در جریان بوده اند یا اینکه ایشان از این موضوع اطلاع نداشته اند؟«

اصولگرایان قابل اعتماد نیستند!

در بخش های پایانی گزارش این سایت نزدیک به محمد احمدی نژاد، به نتایج اعتماد رحیمی به اصولگرایان اشاره و نوشته شده: محمدرضا رحیمی رییس وقت دیوان محاسبات می گوید که در جریان نامشروع بودن این مبالغ نبوده و با اخذ تاییدیه از یکی از مراجع ذی صلاح، مبلغ مذکور را از این اسپانسر سیاسی دریافت کرده و آن را در اختیار اصولگرایان گذاشته است. او می توانسته از آقای اسپانسر بخواهد پول را به حساب یکی از همان افرادی که پول را میان آنها توزیع کرده پرداخت کند و بهانه دست کسی ندهد. اما این تمام ماجرا نیست؛ رحیمی علاوه بر آنکه باید هزینه اشتباهش را در خصوص اعتماد به اصولگرایان بپردازد، باید برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن فضای سیاسی کشور هم که شده، اسامی افرادی را که مبالغ در اختیارشان قرار گرفته اعلام کند. رحیمی باید برای اشتباه مرتکب شده خود در زمان ریاستش بر دیوان محاسبات به زندان برود اما قبل از زندان باید بگوید چه کسانی از او کمک هزینه ی انتخاباتی دریافت کرده و "آقای خاص” را که متهم اختلاس بیمه ایران بوده است را تایید کرده اند. سکوت رحیمی در شرایطی که از او به عنوان معاون اول دولت دهم یاد می شود، بیشترین جفا به خدمات او در کسوت معاون اولی و بیشترین خدمت به کسانی است که با چنین پولهایی وارد مجلس شده و دولت نهم و دهم را لگد مال کردند و هم اکنون سکوت کرده و خود را عامل اصلی برخورد با پرونده اختلاس بیمه ایران می دهند. امیدواریم اگر در این دنیا محاکمه ای برای آنها نبود در آن دنیا پاسخگوی سکوت فعلی خود باشند.

صرف نظر از صحت ادعاهای مطرح شده در گزارش این سایت به نظر می رسد لازم است اصولگرایان بر مواضع امروز خود نگاهی دیگر بیاندارند، مردم فراموش نکرده اند که رحیمی ها و زنجانی ها و خاوری ها و ... در کدام دولت فرصت بروز پیدا کرده و آن دولت با حمایت تمام قد چه جریانی به قدرت رسیده بود. اصولگرایان به یاد داشته باشند که مردم به آلزایمر دچار نشده اند که اینطور با جوسازی رسانه ای قصد منحرف کردن اذهان از اصل موضوع را دارند.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
1
اگر اصولگرایان قابل اعتماد بودند مردم به آنها اعتماد کرده و در 24 خرداد رای خود را به نام کاندیدای آنها به صنذوق می انداختند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها