بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 14
کد خبر: ۴۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
رییس اتاق بازرگانی ایران:

نقش مهم قوه قضاییه دررونق اقتصادی

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه قوه قضاییه می تواند زمینه توسعه و رونق اقتصادی را با ایجاد فضای امن فراهم کند، گفت: یکی از عوامل مهم تسهیل کننده فضای کسب و کار امنیت سرمایه گذاری و قضایی است که قوه قضاییه در این خصوص نقش بی بدیلی دارد.
تدبیر24:غلامحسین شافعی روز دوشنبه در نشست صبحانه کاری دادستان کل کشور با فعالان بخش خصوصی، تصریح کرد: اگر پرونده های موجود در قوه قضاییه ریشه اقتصادی دارد به طور قطع با توسعه فضای اقتصادی تا حد زیادی گرفتاری های قوه قضاییه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: اقدامات قوه قضاییه در چند سال گذشته در قالب کمیته های حمایت قضایی از سرمایه گذاری و نزدیک شدن قوه قضاییه و قضات به مجموعه های اقتصادی در بسیاری از استان های کشور تحول ایجاد کرده چرا که این موضوع سبب شده قضات از نزدیک با فعالیت های اقتصادی آشنا شوند و نوع نگرش آنان به فعالان اقتصادی تغییر کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اگر در بسیاری از بنگاه ها مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن مشکل پیدا می کنند که بنا بر قانون باید بازداشت شوند، گفت: این مساله نباید به فعالیت کل بنگاه ضربه وارد کند چرا که معیشت مردم با این بنگاه ها گره خورده و نباید از فعالیت باز بمانند.

شافعی با تاکید بر ضرورت وجود افراد حرفه ای در کمیته های حل اختلاف، گفت: در این کمیته ها همواره یکی از نمایندگان قوه قضاییه حضور دارند که عمدتا از بازنشستگان این قوه به شمار می آیند که در برخی از موارد در رسیدگی به امور کوتاهی می کنند که لازم است افراد حرفه ای برای دفاع جدی به ویژه در پرونده های مالیاتی حضور داشته باشند.

وی با گلایه از برخی قضات نسبت به بی توجهی اهمیت کارت بازرگانی و پروانه بهره برداری برخی از فعالان اقتصادی، اظهار داشت: گاهی پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی یا صاحبان کارت بازرگانی میلیاردها تومان ارزش دارد اما به اندازه یک جواز کسب در مراجع قضایی مورد توجه قرار نمی گیرد و برای دادگاه ارزش کارت بازرگانی کمتر از یک جواز کسب به شمار می آید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: