بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۵۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
آقای رحیمی کسی بود که به علت تخلفاتی که در مقام استاندار کردستان در زمان پیروزی آقای خاتمی در سال 76 داشت، عزل شد.
تدبیر24:رسیدگی به مفاسد اقتصادی در همه دولت‌ها مطرح بوده است، همیشه هم ‌روی میز مجلس طرح یا لایحه‌ای به ‌عنوان «از کجا آورده‌ای؟» وجود داشته است و همواره آمارهایی از تخلفات مالی و اختلاس در دولت‌ها مختلف منتشر شده است اما به نظر می‌رسد در هشت سال گذشته این رقم طوری بوده که تمام دولت‌های قبل و بعد از احمدی‌نژاد را تحت‌تأثیر خود قرار داده است به همین جهت مسئله آقای رحیمی یک بخش از موضوع تخلفات  اقتصادی در دولتهای نهم و دهم است. آقای رحیمی کسی بود که به علت تخلفاتی که در مقام استاندار کردستان در زمان پیروزی آقای خاتمی در سال 76 داشت، عزل شد. اما همین شخص در دولت آقای احمدی‌نژاد پست‌های مختلف کسب کرد و در نهایت به‌عنوان معاون اول در کنار آقای احمدی‌نژاد قرار گرفت و در مسائل مالی و سیاسی و اقتصادی مشاور خاص ایشان بود و از هر نظر مورد اعتماد آقای احمدی‌نژاد به شمار می‌رفت و حتی آقای احمدی‌نژاد در مورد وی اعتقاد داشت که رحیمی خط قرمزش است و کسی نمی‌تواند به او تعرضی کند. در دولت آقای احمدی‌نژاد قوه قضائیه در مورد حلقه فاطمی و اختلاس‌های آن هشدار داد. اما زمانی که نهادهای مربوطه می‌خواستند دراین مورد اقدامی انجام دهند، دولت مانع این کار و اعلام کرد اگر به رحیمی تعرضی شود واکنش نشان خواهد داد. این‌ها همه نشان می‌دهد که چسبندگی دولت احمدی‌نژاد و اصولگراهای تندرو مسئله‌ای قدیمی است و مستندات فراوانی دارد. اصولگراهایی که در طول دولت دهم از رحیمی حمایت کردند اسناد حمایتشان موجود است. چه حمایتهایی که در دولت و در نشریات منسوب به طرفداران دولت از آقای رحیمی و تفکر آقای رحیمی نشد. نتیجه این که مسئله رحیمی گوشه‌ای از تخلفات دولت در هشت سال گذشته است و اگر قوه قضائیه بخواهد پرونده دولتهای نهم و دهم را بررسی کند رحیمی یکی از کسانی است که دست به تخلفاتی زده‌اند و اگر به گذشته برگردیم آنگاه معلوم خواهد شد چرا برخی که در اوایل ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به شدت از وی و دولتش حمایت می‌کردند در اواخر عمر دولت دهم کم‌کم دلسرد شده و دست از حمایتهایشان برداشتند. البته باید گفت کسانی که تحت هر دلیلی از دولت احمدی نژاد حمایت می کردند باید امروز جوابگوی اقدامات و حمایتهایشان از آن باشند. نزدیکان آقای رحیمی و حتی خود آقای احمدی‌نژاد که با قدرت از وی حمایت می‌کرد و حتی ادعا می‌کرد در صورت اثبات تخلف وی در تلویزیون از مردم عذرخواهی خواهد کرد بهتر است امروز به جای تکذیب ارتباط وی با خود و حتی فرافکنی و توجیه جوابگوی اقدامات و علت حمایتهایشان از وی باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
صداقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
0
امان از اختلاس!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها