بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) ناظر رژه نظامی و تنوع فرهنگی هند بود و نخستین رهبر آمریکایی است که به عنوان مهمان ویژه در فستیوال سالانه "روز جمهوری" هند شرکت کرد.
تدبیر24: به نقل از خبرگزاری رویترز، این رژه در دومین روز از سفر سه روزه باراک اوباما به هند برگزار شده که با هدف تقویت روابط میان "بزرگترین دموکراسی‌های جهان" صورت گرفته است.
 
اوباما و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جریان این دیدارها برنامه‌های مربوط به اختصاص میلیاردها دلار بودجه در بخش تجارت اتمی و تعمیق روابط دفاعی را اعلام کردند.
 
اوباما در هنگام آغاز رژه با دیدن تانک‌ها و راکت اندازهای هندی که برخی از آن‌ها ساخت روسیه بودند و در مسیر رژه حرکت می‌کردند و از بالا سر آنها جت‌های نیروی هوایی نیز مانور می‌دادند، به نشانه تایید و تحسین سر تکان داد.
 
اوباما نخستین رئیس جمهوری آمریکا است که در رژه روز جمهوری هند شرکت می‌کند.
 
روز جمهوری سالروز به اجرا درآمدن قانون اساسی دموکراتیک هند در سال 1950 میلادی را گرامی می‌دارد. این رژه علاوه بر نمایش قدرت نظامی، نمایشی برای تنوع فرهنگی هند نیز است. در این رژه مردانی سوار بر موتورسیکلت حرکت‌های آکروباتیک انجام داده و کودکان و نوجوانان نیز حرکات موزون انجام می‌دادند.
 
تدابیر امنیتی در این رژه و سراسر دهلی ‌نو افزایش یافته و ده‌ها هزار مامور و پرسنل شبه نظامی در خیابان‌ها و سقف‌ خانه‌ها و مغازه‌ها مستقر شده‌اند.
 
دعوت مودی از اوباما برای شرکت در این رژه، تعجب مقامات کاخ سفید را برانگیخت. اوباما پس از رایزنی‌های داخلی تصمیم گرفت تا در این مراسم شرکت کرده و از این سفر برای تبدیل روابط دوستانه شخصی خودش با مودی به موفقیت‌های سیاسی استفاده کند.
 
اوباما گفت: تعهد شخصی مودی به روابط هند و آمریکا به ما فرصت افزایش اقدامات مثبت آتی را می‌دهد.
 
 
اوباما در هند






برچسب ها: تدبیر24 ، اوباما ، رژه ، هند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها