بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
«با تعطیلی کارخانه «قند ورامین» ۴۰۰ کارگر بدون دریافت حقوق آخرین ماه کارشان بیکار شدند/ پیش از تعطیلی قند ورامین، ۱۱۰ کارگر دائمی و ۲۹۰ کارگر قرارداد موقت در این کارخانه مشغول کار بودند.»
تدبیر24: با تعطیلی کارخانه «قند ورامین» ۴۰۰ کارگر بدون دریافت حقوق آخرین ماه کارشان بیکار شدند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند پیش از تعطیلی قند ورامین، ۱۱۰ کارگر دائمی و ۲۹۰ کارگر قرارداد موقت در این کارخانه مشغول کار بودند.

کارگران می‌گویند دلیلی که کارفرما برای تعطیلی کارخانه به آنان ذکر کرده «کمبود مواد اولیه تولید (شکر خام)» بوده است.

کارفرما به کارگران گفته است اخیرا وزارت جهاد کشاورزی مانع ورود شکر خام به کشور شده و این واحد تولید قند، بدون وجود شکر خام امکان ادامه حیات ندارد.

در چند سال اخیر این کارخانه در بعضی از ماهای سال به دلیل نداشتن شکر خام موقتا تعطیل می‌شده اما حقوق کارگران در ایام بیکاری پرداخت می‌شده است اما این بار با وجود آنکه زمان پایان قرارداد کارگران تا پایان اسفند ماه است، کارفرما پس از اعلام اخراج، آنان را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده است.

کارگران قند ورامین می‌گویند بیکاری ۴۰۰ کارگر قرارداد موقت و دائمی با چندین سال سابقه کار در آستانه پایان سال، شرایط زندگی را برای خانواده‌های‌شان سخت کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها