بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
نکته جالب در این میان بکش بکشی است که میان دولت و نمایندگان جبهه پایداری رخ داده؛ یک طرف ماجرا دبیرکلش گرین کارت داشته و با اعتماد به نفس به دولت تذکر گرین کارت می دهد و طرف دیگر، با همان اعتماد به نفس، گرین کارت را پذیرفته و ماجرای شهروند آمریکا نبودن را به میان کشیده است.
تدبیر24:منتقدین -ماجرای گرین کارت برخی دولتی ها، پس از یک سال و اندی از روی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر توسط 13 نماینده مجلس احیا شد و آنها طی تذکری به حسن روحانی از او خواستند تا از "ادامه فعالیت مسئولین دو تابعیتی شاغل در دولت" جلوگیری کند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، در متن تذکر یادشده آمده است "شاهد هستیم یکی از مسئولین ارشد دفتر جنابعالی دارای تابعیت مضاعف از کشور آمریکا" است. بی هیچ شک و تردیدی منظور تذکردهندگان، محمد نهاوندیان، رییس دفتر روحانی و رییس نهاد ریاست جمهوری است.

نهاوندیان، تنها مسافر همراه روحانی به نیویورک بود که برای سفرش نیازی به دریافت ویزا نداشت(!) و موضوع گرین کارت او بارها مورد اعتراض شخصیت ها قرار گرفته است.

با این وجود متن تذکر نمایندگان، به گونه ای بود که خبرگزاری رسمی دولت را صاحب بهانه ای برای توجیه گرین کارت نهاوندیان و متقابلا حمله به امضاکنندگان تذکر کرد.

ایرنا از این فرصت نهایت بهره را برده و ابتدا حمید مولانا مشاور احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری او را واجد شرایط ذکرشده توسط نمایندگان دانسته و سپس با توضیح تفاوت های داشتن گرین کارت و سیتی زن بودن، تلاش کرده است تا نهاوندیان را از این مهلکه نجات دهد.

اما نکته دیگر، کنایه ایرنا به یکی از نمایندگان مجلس است. به نوشته این خبرگزاری، "براساس قوانین آمریکا، گرین کارت براساس تحصیل، تجارت، تولد و ... به افراد داده می شود و دربرگیرنده دو تابعیتی نیست و برخی از هم گروههای منتقدان خاص با سابقه نمایندگی نیز گرین کارت آمریکا را دارند و برای سفرهای خود به این کشور نیز هیچ محدودیتی ندارند ولی باز هم این منتقدان همیشه فعال دولت یازدهم موضوع سیتی زن مشاور رییس جمهوری وقت و گرین کارت های دوستان را با وجود مسئولیت های آنان در کنار جریان مخفی مانده پیاده روی 45 دقیقه ای سال 2009، نادیده می گیرند."

واضح است که همان گونه که نمایندگان تذکردهنده نامی از نهاوندیان نبرده بودند دولتی ها نیز نامی از متهم موردنظر خود نبرند و تنها با جمله "برخی از هم گروههای منتقدان خاص با سابقه نمایندگی نیز گرین کارت آمریکا را دارند و برای سفرهای خود به این کشور نیز هیچ محدودیتی ندارند" پای او را هم به میان بکشند.

بدون تردید منظور دولتی ها از این فرد مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری است که نام او در میان تذکردهندگان به روحانی خالی است. گفتنی است قریب به اتفاق 13 نماینده امضاکننده تذکر، اعضای جبهه پایداری به شمار می روند که دبیرکل آنها نیز مشمول تذکرشان می‌شود!

آقاتهرانی در سال های گذشته گرین کارت خود را تایید و البته تاکید کرده که زمان آن به پایان رسیده است.

با این وجود، این موضوع در دولت احمدی نژاد نیز بارها مطرح شده و در آن زمان رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت خارجه تاکید کرده بود که "گرین کارت تابعیت محسوب شده و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه تخلف و جرم است و ما به هیچ وجه تابعیت دوگانه را نمی‌پذیریم."

اصل این ماجرا که آیا گرین کارت تابعیت دوگانه محسوب می شود یا خیر، و آیا منظور تذکردهندگان به رییس جمهور، داشتن گرین کارت بوده یا شهروند آمریکا بودن، هنوز به درستی معلوم نیست.

اما نکته جالب در این میان کشمکش و بکش بکشی است که میان دولت و نمایندگان جبهه پایداری رخ داده؛ یک طرف ماجرا دبیرکلش گرین کارت داشته و با اعتماد به نفس به دولت تذکر گرین کارت می دهد و طرف دیگر، با همان اعتماد به نفس، گرین کارت را پذیرفته و ماجرای شهروند آمریکا نبودن را به میان کشیده است. حال باید منتظر ماند و دید برنده این مسابقه بکش بکش کیست؟

منبع:صراط نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها