بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
هاشمی یادآور شد: یکی از اقدامات اساسی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان این است که از سبزیجات و میوه‌جات بیشتر استفاده شود.
تدبیر24:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: وزن خود را همواره در حد متعادل نگه دارید.

به گزارش ایسنا، دکتر اعظم السادات هاشمی در آستانه هفته پویش ملی مبارزه به سرطان در پاسخ به اینکه "چه بخوریم تا به تومورهای بدخیم مبتلا نشویم؟"، تصریح کرد: باید توجه داشت مواد مغذی مورد نیاز بدن تنها از یک یا دو منبع تامین نشود، لذا در رژیم روزانه خود از تمام گروه‌های غذایی اعم از میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات، گوشت و محصولات لبنی استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: چاقی عامل اصلی بوجود آورنده بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های قلبی، عروقی، فشارخون، دیابت و زمینه ساز بروز بعضی از تومورهای بدخیم است.

هاشمی تاکید کرد: مصرف چربی زیاد، غذاهای حاوی چربی اشباع شده و کلسترول محدود شود. رژِیمی که چربی آن بالاست، می‌تواند خطر ابتلا به تومورهای بدخیم‌های پستان، پروستات و کولون ورکتوم را افزایش دهد.

وی ادامه داد: میزان غذاهای نشاسته‌ دار و فیبردار در رژیم غذایی افزایش یابد. به آسانی می‌توان مقدار نشاسته و فیبر را با خوردن میوه‌ها، سبزی‌ها، سیب زمینی، دانه‌ها، نان‌ها و غلات کامل افزایش داد چرا که یک رژیم پرفیبر احتمال ابتلا به تومورهای بدخیم کولون و رکتوم را کاهش می‌دهد. همچنین در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مصرف فیبر به خصوص فیبر گندم می‌تواند با استروژن‌ها در روده کوچک متصل شده و باز جذب آنها را کاهش دهد. سویا نیز که حاوی فیتواستروژن‌ها و ایزوفلاونوئید‌ها است در پیشگیری ازسرطان پستان موثر هستند.

این انکولوژیست متذکر شد: الگوهای غذایی حاوی شیرینی و غذاهای شیرین، اغلب پرچرب و با کالری زیاد و تهی ازمواد مغذی و معدنی هستند که چنین رژِیمی زمینه‏‏ساز بروز بضی از تومورهای بدخیم‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف نوشابه‌های الکلی باید قطع شود، افزود: مصرف الکل می‌تواند منجر به تومورهای بدخیم دهان، حلق، مری و کبد شود چرا که میزان ابتلا به تومورهای بدخیم در الکلی‌هایی که سیگار می‌کشند چندین برابر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: بروز تومورهای بدخیم پستان در زنان مدیترانه‌ای که روغن زیتون سرشار از چربی‌های غیراشباع را به عنوان منبع اصلی چربی غذایی مصرف می‌کنند، با وجود اینکه دریافت کل چربی آنها مشابه مردم آمریکا است، کمتر گزارش شده است.

هاشمی یادآور شد: یکی از اقدامات اساسی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان این است که از سبزیجات و میوه‌جات بیشتر استفاده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها