بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
اگر می‌خواهیم احیاناً در گرایش‌های جوانان تغییر یا اصلاحی به وجود آوریم، باید بدانیم که به چه شکل باید برنامه‌ریزی کنیم. برای حل شدن مسائل فرهنگی و اجتماعی باید به حوزه فرهنگ و هنر اهمیت بیشتری بدهیم.
تدبیر24:  در تخصیص بودجه باید به همه حوزه‌ها توجه شود به خصوص آنها که به حفظ باورهای معنوی و اخلاقی نسل‌ها برمی‌گردد. باتوجه به نیازها باید بودجه تخصیص داد اما بدون وجود متخصصین نمی‌توان کاری انجام داد.

فاطمه راکعی با بیان اینکه همیشه کمترین بودجه را در سبد فرهنگی کشور داشتیم؛ گفت: در دولت‌های پیش هرچه بزرگان فرهنگ و هنر در این باره صحبت کردند، ظاهراً به جایی نرسید. از دولت تدبیر و امید انتظار داریم باتوجه به اینکه رییس‌جمهور و وزیر ارشاد اذعان دارند؛ فرهنگ بستر اصلی و مادر توسعه است؛ بیشترین توجه را به این بخش بنیادی مبذول دارند. بودجه طوری باید تنظیم شود که حتماً‌ تفاوت فاحشی با بودجه فرهنگی دوره‌های قبل داشته باشد.

او؛ فرهنگ عمومی جامعه را دچار مشکل دانست و در این‌باره اظهار داشت: تا زمانی که بودجه کافی، کاربرد صحیح از بودجه و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت نگیرد؛ ما همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم خواهیم کرد. مشکلاتی که مربوط به فرهنگ عمومی ماست. از فرهنگ سیاسی گرفته تا فرهنگ مصرف، فرهنگ محیط زیست و فرهنگ ترافیک خودش را نشان می‌دهد و به بروز مشکلاتی می‌انجامد که همه از آن آگاهیم.

مدیرعامل انجمن شاعران ادامه داد: هنرمندان و اهل قلم باید در حوزه‌هایی چون نشر و نمایشگاه‌های فرهنگی حضور پررنگی داشته باشند. همه ارگان‌های فرهنگی و متولیان فرهنگ باتوجه به نیازهای روز برنامه‌ریزی کنند برای اینکه فرهنگ ایرانی-اسلامی که بر مبنای آن انقلاب کردیم و به آن عشق می‌ورزیم، تا حد امکان با زبان هنر و ادب روز حفظ شود.

راکعی با بیان اینکه باید گرایش‌های نسل جدید را باید مورد بررسی جدی قرار دهیم، گفت: با درگذشت «مرتضی پاشایی» شاهد گرایشات نسل جوان بودیم، چیزی که هنوز کارشناسان و متخصصان درحال بررسی چند و چون این رویداد هستند. متولیان فرهنگ باید هرآنچه را برای جوانان مهم است بدون، تکذیب و سرکوب، به عنوان واقعیت جامعه بپذیرند و در این حوزه برنامه‌ریزی داشته‌ باشند..

او ادامه داد: اگر می‌خواهیم احیاناً در گرایش‌های جوانان تغییر یا اصلاحی به وجود آوریم، باید بدانیم که به چه شکل باید برنامه‌ریزی کنیم. برای حل شدن مسائل فرهنگی و اجتماعی باید به حوزه فرهنگ و هنر اهمیت بیشتری بدهیم. روش‌های مکتوب و کتاب‌های پرتیراژی که سال‌هاست منتشر می‌شود و برگزاری همایش‌های شعرخوانی و... شاید دیگر پاسخگوی نیازهای جدید نباشد.

این شاعر با اشاره به این موضوع که سیاستگذاران باید بدانند به کدام نهاد و سازمان، به چه علت باید بودجه بدهند، گفت: نهادها و سازمان‌ها باید بدانند درمقابل بودجه‌ای که از بیت‌‌المال می‌گیرند، فارغ از جناح و رویکردهای سیاسی باید پاسخگو باشند.

راکعی با بیان اینکه صدا و سیما، هم از بودجه تبلیغاتی و هم از بودجه اختصاصی تغذیه می‌کند، اظهار داشت: رسانه ملی باید بداند که نقش دانشگاهی خود را به درستی ایفا کند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش درخصوص فیلم‌های فاخر گفت: ما همیشه مادی به فرهنگ نگاه نمی‌کنیم اما من معتقدم که فیلم‌هایی مثل «مختارنامه» باید ساخته شوند. اما پرداختن به این موارد نباید ما را از موضوعات دیگری که نیاز مسلم جامعه است؛ غافل کند. باید توجه لازم به همه حوزه‌های فرهنگ بشود و هیچ بخشی مغفول نماند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها