بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
تدبیر24:عليرضا  خامسيان - سفر خانم كلاديا رويت، نايب‌رييس مجلس فدرال آلمان به ايران كه دومين سفر ايشان به ايران بود حاشيه‌هايي به دنبال داشت. در حالي كه خانم رويت در مدت حضور خود در ايران با مقامات و شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي مختلفي از جمله رييس و نايب‌رييس مجلس و معاون رييس‌جمهور ديدار داشت، اما ملاقات وي با دكتر محمدرضا عارف توسط برخي رسانه‌هاي خاص با حاشيه‌هاي مديريت شده همراه شد.
اين ديدار كه بنا به درخواست رسمي اداره كل تشريفات مجلس شوراي اسلامي صورت پذيرفت با موضع‌گيري‌هاي برخي نمايندگان مجلس هم رو به رو شد و حتي يكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس روز گذشته در نطق ميان دستور خود با عبارت ناموجهي مانند «عارف چه كاره است هيات پارلماني با او ديدار مي‌كند» به اين ملاقات واكنش نشان داد، غافل از اينكه اين نماينده مجلس كه سخنگوي كميسيون متبوع خود نيز است از درخواست اداره كل تشريفات مجلس براي انجام اين ملاقات بي‌اطلاع است. تاسفبارتر اينكه برخي از اين نمايندگان ساعاتي بعد از انجام اين ملاقات در موضع‌گيري شتابزده اعلام كردند «چرا دكتر عارف واكنشي به اظهارات خانم رويت نشان نداد»، در حالي كه اگر كمي اين عده از نمايندگان محترم مجلس اظهارات دكتر عارف را در خبرگزاري‌هاي معتبر مطالعه مي‌كردند اين گونه احساسي واكنش نشان نمي‌دادند. متاسفانه برخي نمايندگان به واسطه طرح سوال جهت‌دار از سوي يكي از رسانه‌ها كه اظهارات دكتر عارف را در اقدامي غيرحرفه‌اي منتشر نكرد و تنها اظهارات نايب‌رييس مجلس آلمان را پوشش داد مبادرت به اظهارنظرهاي عجولانه كردند. البته در يك نگاه بدبينانه مي‌توان تصور كرد هراس اين عده از نمايندگان به انتخابات مجلس آينده مرتبط است وگرنه چگونه يك نماينده عضو كميسيون امنيت ملي بدون مطالعه اظهارات دكتر عارف كه به صورت هوشمندانه از عزت ملي ايران در اين ملاقات دفاع كرد و با به چالش كشيدن برخي ادعاهاي جوامع غربي، نايب‌رييس مجلس آلمان را به اظهار تاسف درباره وقايع زندان گوانتانامو و ابوغريب واداشت، مبادرت به واكنش شتابزده در برابر اين ملاقات مي‌كند؟ شوربختانه بايد گفت بخشي از جريان اصولگرا اگرچه مدعي دفاع از امنيت ملي هستند اما در عمل نشان دادند آنچه براي آنها مهم است دفاع از منافع خود است و بيم از دست دادن كرسي‌هاي مجلس، آنها را به واكنش‌هاي عصب‌آلود، احساسي و غيرمنطقي وا داشته است؛ امري كه حتي از سوي رييس گروه دوستي پارلماني ايران و آلمان مورد نكوهش قرار گرفت كه «برخي مقامات ايراني در برابر اظهارات مقامات كشورهاي غربي از خود واكنش‌هاي احساسي و غيرمنطقي نشان مي‌دهند». گو آنكه برخي اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از الفباي ديپلماسي ناآگاه هستند و متاسفانه خود را در مقام مدعي هم قلمداد مي‌كنند!!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها