بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
پويش ملي دفاع از اشتغال و ارزش پول ملي با وضع عوارض بر سفرهای نوروزی خارجی؛
همه‌ساله در ايام نوروز، عده كثيري از خانواده‌های ثروتمند براي گذراندن تعطيلات و تفريح در نقاط مختلف دنيا، از كشور خارج می‌شوند. روز گذشته يك مقام دولتي در گفتگو با نگارنده بر اساس روند سال‌های گذشته و برآورد عملكرد تورهاي رزرو شده خارجي پیش‌بینی كرد طي ۱۰ اسفند ۹۳ تا ۱۰ ارديبهشت ۹۴ حدود ۶ ميليارد دلار ارز توسط مسافران نوروزي از كشور خارج شود.
تدبیر24:فشار چنين تقاضايي بر بازار نحيف ارز داخلي، باعث جهش نرخ ارز خواهد شد و دور باطل كاهش ارزش پول ملي - تورم- را تشديد خواهد كرد. همان‌طور كه در تعطيلات اخير كريسمس باعث جهش نرخ ارز شد.

شرايطي كه بسياري از واحدهاي توليدي داخلي به دليل كمبود مواد اوليه، خطوط توليد خود را تعطيل و كارگرانشان را تعديل کرده‌اند و در شرايطي كه فشار اقتصادي دشمنان غربي و وهابي عليه جمهوري اسلامي به اوج خود رسيده، آيا مسئولان كشور و مردم بايد ساكت بنشينند تا قليلي ثروتمند ارزهاي محدود را كه در شرايط تحريم فلج‌کننده وارد كشور شده، براي تفريح از كشور خارج كنند؟!

اگر دولت با اين اقليت ۳ درصدي كه به‌طور متعارف سفر خارجي می‌روند، رودربايستي دارد، چرا نمايندگان ملت ساكت نشسته‌اند تا در اين فرايند مضموم، ارزهاي كشور به يغما برود؟

براي پيشگيري از خرج ارز و افت بيشتر ارزش پول ملي و فشار به واحدهاي توليدي و در حمايت از اشتغال در كشور، لازم است نمايندگان محترم مجلس در اسرع وقت با گذراندن طرحي دوفوريتي، عوارض سفرهاي خارجي را كه از اول اسفند تا پايان فروردين انجام می‌شود، عوارض بسيار سنگيني (به‌عنوان‌مثال ۲۰ ميليون تومان بايت هر بار خروج از كشور) وضع كنند تا موج فشار بزرگ آتي بر بازار ارز مهار شود و از خسارتي بزرگ به اقتصاد ملی پيشگيري گردد.از ایرانی‌های میهن‌دوست انظار می‌رود با پيوستن به «پويش ملي دفاع از اشتغال و ارزش پول ملي با وضع عوارض بر سفرهاي نوروزي خارجي» و انعكاس اين مطالبه ملي، مسئولان كشور را به تصمیم‌گیری سريع درباره اين مهم دلالت كنند.
منبع: الف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها