بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
معرفی ١٧٠نماینده دریافت‌کننده پول از رحیمی، در یک نیمروز منتفی شد
تدبیر24:زمزمه این است که رحیمی اسناد دیگری منتشر خواهد کرد. او تا به اینجای کار چیزی برای باخت ندارد و حالا در دقیقه٩٠ راهی به‌جز افشای برخی مسایل دیگر نیست. شاید نخستین افشاگری‌ها مربوط به برکنارکردن چندوزیر و به‌ویژه مرضیه دستجردی باشد و ماجرای روزهای خانه‌نشینی. اما هم رحیمی می‌داند و هم نزدیکان احمدی‌نژاد که ناگفته‌ها درباره مدیریت ناکارآمد دو دولت گذشته کم نیست. بهارستان، چهارشنبه، هشتم‌بهمن، درست یک‌روز پس از انتشار نامه رحیمی؛ راهروها خالی‌تر از همیشه است. نمایندگان به‌سرعت می‌گذرند و اغلب باید به پرواز به مقصد حوزه انتخابیه‌شان برسند. نامه رحیمی چه از بعد افشای برخی مسایل درباره احمدی‌نژاد و چه پشت‌پرده حمایت مالی از ورود نمایندگان به مجلس هشتم پر‌حادثه بوده و حالا خبرنگاران در کمین نمایندگان‌اند و نمایندگان هم کم‌حوصله. مهدی کوچک‌زاده اهل گفت‌وگو نیست. دست‌کم با «شرق». جواد کریمی‌قدوسی به‌سرعت به سمت آسانسور می‌رود و در پاسخ به اینکه واکنشتان به حکم رحیمی و به‌ویژه نامه‌نگاری‌های اخیر او و احمدی‌نژاد چیست، جواب سربالا داده و خوش‌و‌بش می‌کند و در نهایت بهانه می‌آورد که باید زودتر به فرودگاه برسد. حتی یک کلمه هم نمی‌گوید.

عقب‌نشینی پیرموذن
کمال پیرموذن صبح به میان خبرنگاران آمده و خبر می‌دهد که نامه‌ای در میان نمایندگان دست‌به‌دست می‌شود. محتوای نامه درخواست برای افشای اسامی نمایندگانی است که از رحیمی پول گرفته‌اند؛ چه مجلس هشتم و چه مجلس نهم. تا ساعت١٢ دست‌کم ٣٠امضا پای نامه می‌آید اما به‌یک‌باره موضوع نامه منتفی می‌شود یا آنطور که فارس خبر داده «پاره». پیرموذن در راهرو درباره اینکه دلیل توقف امضای نامه چیست، می‌گوید: «ماجرای حمایت مالی رحیمی - به‌واسطه جابر ابدالی- مربوط به مجلس هشتم است و به‌همین‌خاطر صلاح نیست الان ماجرا مطرح شود.»او در پاسخ به «شرق» که شائبه عقب‌نشینی در این گفته شما به چشم می‌خورد هم تاکید کرد که «هیچ ‌عقب‌نشینی‌ای نیست و شما بروید از قوه‌قضاییه اسامی نمایندگان را بخواهید.»البته عبدالکریم حسین‌زاده، از بانیان این نامه هم در گفت‌وگو با «شرق» منعی برای تحویل نامه به هیات رییسه نمی‌بیند و می‌گوید: «اتفاقا جمع‌آوری امضا برای معرفی اسامی آن ١٧٠نماینده، به احترام نمایندگان مجلس نهم است و هیچ‌منعی در ارایه اسامی وجود ندارد.»

احتمال افشای زوایای دیگری از تصمیم‌های احمدی‌نژاد
حامد قادرمرزی نیز خواسته معرفی اسامی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته‌اند را خواسته‌ای طبیعی و بحق دانسته و می‌گوید: «اگر پیرموذن هم نخواهد نامه را به هیات‌رییسه بدهد، شخصا با پنج‌امضا هم که شده، نامه دیگری در این زمینه می‌نویسم.» قادرمرزی همچنین تاکید دارد که باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه مسیر – تا زمان اجرای حکم رحیمی- او چه ناگفته‌ها و مسایل دیگری افشا خواهد کرد. نامه نخست او نشان از آن داشت که این نامه‌نگاری‌ها تداوم یافته و احتمال دارد زوایای پنهان مانده دیگری در ارتباط با تصمیم‌های شخص احمدی‌نژاد رو شود. اما سوای نامه‌ای که حاشیه‌های زیادی در راهروهای مجلس به راه انداخته واکنش‌ها به افشاگری رحیمی به احمدی‌نژاد عجیب است.

فرار و سکوت
زهره طبیب‌زاده نوری نه‌تنها به «شرق» که با خبرگزاری‌ها هم حرف نمی‌زند و هیچ‌واکنشی از او درباره این بگو‌مگوهای اخیر ثبت و ضبط نمی‌شود.
او که از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری و از هواداران محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آید شاید این روزها صرف‌نظر از رسانه و خط و ربط مرتبط یا غیرمرتبط آن، حرف خاصی برای گفتن ندارد یا موضع سکوت را ترجیح می‌دهد. حسین طلا درباره اینکه شما فرماندار تهران بودید و در ماجرای تایید و رد‌صلاحیت‌ها آیا ماجرای کمک‌های مالی به این شکل دخیل بوده یا نه، ‌تنها به گفتن این جمله اکتفا می‌کند که «چیزی یادم نمی‌آید.»جواد جهانگیرزاده البته ماجرا را جور دیگری تفسیر می‌کند. اینکه «طیف‌های سیاسی پیش از انتخابات به‌طور طبیعی منابع مالی در اختیار نیروهای سیاسی خود قرار می‌دهند خلاف قانون نیست.»

هزینه‌های انتخاباتی  و  اما ‌و‌   اگرهای حمایتی
او در ادامه به ضرب‌و‌تقسیم پولی که رحیمی در نامه‌اش به آن اشاره داشته و تعداد نمایندگان، می‌پردازد و می‌گوید این‌طور که آقای رحیمی گفته سهم هر نماینده هفت تا هشت‌میلیون بوده و دستگاه قضا باید نحوه اختصاص این منابع مالی را بررسی کرده و از درستی آن مطلع شود. البته هزینه‌ها به گفته یکی دیگر از نمایندگان - که نمی‌خواهد نامی از او به میان بیاید - بیش از اینها است. او تاکید دارد این روزها برای نماینده‌شدن رقم‌هایی تا ٥٠٠میلیون‌تومان و بیشتر هزینه می‌شود.  بگو‌مگوهای رحیمی و احمدی‌نژاد در چندروز اخیر واکنش‌های متفاوتی در میان اصولگرایان به‌دنبال داشته است. حکم رحیمی که آمد همه – حتی رییس دولت گذشته - بنا را بر این گذاشتند که خود را از ماجرای رحیمی تبرئه کنند و حالا که رحیمی با افشاگری به خلق‌و‌خوی احمدی‌نژاد اشاره کرده و اینکه «چون دوست، دشمن است» چندان حرفی برای گفتن باقی نمانده و به‌همین‌خاطر هر نماینده‌ای به بهانه‌ای ترجیح می‌دهد از گوشه‌ای خارج شده و کمتر در معرض دید خبرنگاران باشد.

واکنش احتمالی احمدی‌نژاد به افشاگری‌های رحیمی
خیلی‌ها هم ادعای رحیمی را در ادامه سخنان مرتضوی تحلیل کرده و می‌گویند، آنها چون در سرازیری سقوط افتاده‌اند، حالا می‌خواهند نمایندگان را مسوول خطاهای خود بدانند.  زمزمه‌ها متفاوت است و تحلیل‌ها گوناگون. معلوم نیست ماجرای پرونده رحیمی تا روز اجرای حکم چه فراز‌و‌نشیبی را طی خواهد کرد و چه مسایل دیگری رو خواهد شد. اما تا همین‌جای کار شواهد نشان از آن دارد که دوستی رحیمی و احمدی‌نژاد نه تنها خط قرمزی نیست که این روزها به سست‌ترین وضعیت ممکن تقلیل یافته است. بگم‌بگم‌های احمدی‌نژادی حالا از سوی معاون اول او در دستور کار است و باید دید این سخنان صریح به واکنش‌های آتی از سوی شخص احمدی‌نژاد منتهی خواهد شد یا نه؟  رحیمی در نامه‌ای که سه‌شنبه‌شب روی سایت‌های خبری آمد به کمک یک‌میلیارد‌و٢٠٠میلیون تومانی به کاندیداهای مجلس اشاره دارد و اینکه تمامی اسناد و کپی چک‌های صادره که به ١٧٠نفر پرداخت شده، در پرونده ثبت‌و‌ضبط است.
برچسب ها: تدبیر24 ، رحیمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها