بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فارابی، تارنمای «شبکه مطالعات سیاستگذاری عمومی» و «شبکه اتاق فکر استان ها» را افتتاح خواهد کرد.
تدبیر24:تارنمای «شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی» که توسط مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری طراحی و اجرا شده، با هدف افزایش مشارکت نخبگان کشور در سیاست گذاری عمومی و ارتقای سطح گفت وگو اجتماعی برای افزایش کارآمدی و کیفیت سیاست های عمومی کشور راه اندازی شده است.

این شبکه در هفت حوزه شامل محیط زیست، اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، سیاست داخلی، سیاست خارجی، علم، فن آوری و نو آوری، فعالیت کرده و انواع متون سیاستی در این حوزه ها را منتشر می کند.

بخشی از این تارنما به انتشار متون تولید شده توسط «شبکه اتاق فکر استان ها» اختصاص دارد.

اتاق فکر استان ها در همه استان های کشور و با همکاری مرکز بررسی های استراتژیک و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه های مادر استان ها راه اندازی شده است.

این شبکه در پی جلب مشارکت نخبگان استان ها در گفت وگوی ملی و استانی برای بررسی مسائل و ارائه راه حل هاست.

پیش از این رئیس جمهور در چندین سخنرانی از نخبگان کشور خواسته بود تا وارد گفت وگو و بررسی درباره مسائل کشور شده و راه حل های مناسب را ارایه کنند.

راه اندازی هر دو شبکه در راستای فراهم کردن زمینه ای برای عملی شدن این خواسته رئیس جمهور و افزایش تعامل جامعه، دانشگاه و دولت صورت گرفته است.

«شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی» که به اختصار شمس نام گذاری شده و شبکه اتاق فکر استان ها روز شنبه 11 بهمن 1393 در مراسم پایانی جشنواره فارابی با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

جزئیات بیشتر درباره ساختار و عملکرد این دو شبکه بعد از افتتاح و با دعوت از رسانه ها به مرکز بررسی های استراتژیک اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها