بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
عملیات نیروهای مقاومت حزب الله در مزارع اشغالی شبعا در جنوب لبنان، از دیروز تا کنون با بازتاب های فراوانی روبرو بوده است. رسانه های غربی و صهیونیست با بازتاب این خبر نسبت به آن واکنش نشان دادند و آن را حمله ای کوبنده علیه ارتش رژیم صهیونیستی خواندند.
تدبیر24:رسانه های صهیونیست عملیات حزب الله را خطرناک ترین عملیات از زمان جنگ دوم در سال 2006 میلادی عنوان کردند. اما پرسشی که دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرده این است که آیا حزب الله به همین پاسخ اکتفا می کند؟
شبکه خبری فرانس 24، در گزارشی به بررسی افزایش تنش بین اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان پرداخت و اعلام کرد، از نه سال پیش تاکنون سابقه نداشته است که جنبش حزب الله لبنان چنین حمله کوبنده ای علیه ارتش اسرائیل [رژیم صهیونیستی] انجام دهد. در نتیجه همه از این نگران هستند که مبادا جنگ دیگری مانند آنچه درسال 2006 میلادی بین دو طرف روی داد دوباره تکرار شود.

خبرنگار این شبکه این حمله همچنین به معنای آن است که حتی اگر نتیجه این حمله سناریویی مانند جنگ سال 2006 باشد حزب الله توانایی پاسخگویی به آن را دارد.
کارشناسان مسائل سیاسی منطقه در این باره گفت: با توجه به اینکه انتخابات پارلمانی اسرائیل در راه است بعید به نظر می رسد حزب حاکم و دولت کنونی رژیم صهیونیستی خود را گرفتار جنگی کند که بیرون آمدن از آن برایش سخت باشد. این در حالی است که مردم سرزمین های اشغالی نیز از دورِ جهنمی خشونت ها خسته شده اند و نمی خواهند خود را گرفتار جنگ سومی با لبنان کنند.

 شبکه الجزیره نیز در تحلیلی گزارش داد:  به نظر می رسد اسراییل [رژیم صهیونیستی] واکنش خاصی به عملیات شبعا صورت نخواهد داد و توازن قوا میان این رژیم و حزب الله همچنان پابرجا خواهد بود.

واکنش حزب الله به حمله اسرائیل [رژیم صهیونیستی] در قنیطره برای این رژیم دردناک بود. حزب الله در کمین خود در مزارع شبعا کاروانی را هدف قرار داد که افسران بلند پایه ارتش در آن حضور داشتند. در عین حال کارشناسان صهیونیست عقیده دارند که دو طرف قصد ندارند سطح تنش ها را بالا ببرند.
رژیم صهیونیستی پس از عملیات حزب الله اطراف مزارع شبعا را به شدت گلوله باران و اعلام کرد که این حملات فقط واکنش اولیه به حمله حزب الله بوده است.

این بار اطلاعات مقامات رژیم صهیونیستی آنها را فریب داد زیرا گمان نمی کردند حزب الله بتواند چنین واکنشی از خود نشان دهد. بنابراین مقامات این رژیم باید بار دیگر در سیاست های خود بازنگری کنند.
تشکل های مردمی فلسطین در غزه حمله انتقام جویانه نیروهای مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی در شبعا را نشان دهنده اعتبار حزب الله و سید حسن نصر الله دانستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار افکارعمومی فلسطین و تشکل های سیاسی آن در غزه تاکید کردند حزب الله نوک پیکان جنگ را به سوی دشمن حقیقی نشانه رفته است.

عماد عید، گزارشگر المنار در غزه در این باره گفت: عملیات مقاومت اسلامی در جنوب لبنان موجب شادی فلسطینیان به خصوص در غزه شده است و این حمله را نشان اعتبار حزب الله و دبیرکل آن می دانند و معتقدند نیروهای مقاومت دشمن واقعی را نشانه گرفته اند.

خبرنگار المنار افزود: تشکل های فلسطین پس از شنیدن خبر حمله حزب الله به نیروهای رژیم صهیونیستی در شبعا پیام های تبریک خود را به نیروهای مقاومت ارسال کردند و این عملیات را پاسخی کوبنده و مورد انتظار به جنایات اسرائیلی ها دانستند.

المنار، ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت لبنان به محض شنیدن خبر واکنش نظامی نیروهای مقاومت حزب الله به تجاوز رژیم صهیونیستی به قنیطره، به خیابان ها آمدند و به جشن و سرور پرداختند.
عملیات حزب الله در مزارع اشغالی شبعا یاس و سردرگمی را برای صهیونیستها و شادی و امید را برای ملتهای عرب و مسلمان به ارمغان آورد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: مقامات صهیونیست در پی عملیات حزب الله در مزارع شبعا دچار سرخوردگی سیاسی و امنیتی شدند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش اعلام کرد که ارتش آماده پاسخگویی به هر نوع عملیات و هجوم است. پس از آن چندین نشست امنستی برگزار شد تا پیشنهادها در مورد پاسخ به حزب الله بررسی شود.
اظهاراتی که هاآرتص آن را به یک تهدید شفاهی تعبیر کرد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها