بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
لاریحانی تصریح کرد: دو موضوع مهم در سند فکری اسلامی ما درخشندگی دارد به طوریکه یکی از آنها علم آموزی و دیگری تکامل اخلاق است.
تدبیر24:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای کنگره طلبه و دانشجو، لباس‌های علم و مجاهدت را توامان پوشیدند.
 
 علی لاریجانی پنجشنبه در کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجوی ملایر، اظهار کرد: شهدا نیاز به تحلیل ما ندارند بلکه برگزاری کنگره‌ها تلنگری به مردم برای تجدید بیعت با آرمان‌های ناب شهداست و این کنگره‌ها حرکت ماندگاری برای تجلیل از دو قشر روحانی و دانشجو به شمار می آیند که در مسیر جهاد و شهادت گام نهادند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات اصلی روحانیت شیعه این است که آنها با مردم زندگی می‌کنند، مستقل هستند و هرگز دولتی نمی‌شوند بنابراین حضور آنها را در تمامی عرصه‌ها شاهدیم و نمونه‌های اصلی آن شهدای روحانی است.
 
لاریجانی در ادامه گفت: در سنت الهی و در مقوله زندگی فردی و اجتماعی سعادت و سعادتمند زیستن یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود و در این مسیر باید تلاش شود خصوصیت‌های بالقوه و بالفعل انسان در حوزه‌های مادی و معنوی کشف و رشد یابد.
 
وی ادامه داد: امروز جوانان اروپایی دچار پوچی و بیهودگی شده‌اند و این به علت عدم توجه به مسائل انسانی و اخلاقی است.
 
وی تاکید کرد: سعادت یک مقوله برجسته در تفکر اسلامی است و محور زندگی فردی و اجتماعی به شمار می آید که دستیابی به آن بر دو پایه مهم رشد معنوی و مادی میسر می شود.
 
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله اجرا شدن سبک زندگی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم باید زندگی خود را با سیره ائمه اطهار(ع)، اولیاء خدا و شهدا تطبیق دهیم.
 
لاریحانی تصریح کرد: دو موضوع مهم در سند فکری اسلامی ما درخشندگی دارد به طوریکه یکی از آنها علم آموزی و دیگری تکامل اخلاق است.
 
وی به تاکیدات دین مبین اسلام بر این دو محور مهم اشاره کرد و افزود: رسالت همه پیامبران برای تزکیه نفس و تعلیم و تعلم بوده است بنابراین بهترین راه در این مسیر مجاهدت و ایثار در راه خداست و شهدای ما با چشم بستن بر امور دنیوی راه حقیقت را یافتند و این همان راهی است که انقلاب اسلامی پیش روی ما گذاشت.
 
وی در بخش دیگری به توسعه تک بعدی جهان غرب اشاره کرد و گفت: متفکران غربی معتقدند طی دو قرن اخیر جهان غرب انسانهای تک بعدی تربیت کرده به طوری که سایر ابعاد انسانی در آنها رشد نیافته است.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: در غرب مفهوم آزادی فکر را نادرست به کار می برند به طوریکه آزادی بیان به چالشی برای جوامع غربی مبدل شده است.
 
وی به توهین مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معتقد بود «اگر ما در آزادی بیان و دموکراسی مبدا را فراموش کنیم به سمت خصوصیات حیوانی حرکت کرده‌ایم،» او تاکید داشت در تفکر اسلامی دموکراسی برای رشد انسانیت است و در غرب دموکراسی برای رشد حیوانیت است. بنابراین امروز باید آزادی فکر در تفکر اسلامی در مسیر ارتقای انسان حرکت کند.
 
لاریجانی به وارفتگی و خلاء در جوامع غرب اشاره کرد و افزود: در تفکر اسلامی ما آزادی فکر و بیان تنها با توجه به مبدا اصلی و با هدف سعادت و ارتقای همه جانبه انسانها محقق می‌شود.
 
وی درباره شهرستان ملایر نیز گفت: یکی از شغلهای اصلی مردم ملایر باغداری است و کشاورزی امورات زندگی این منطقه را می چرخاند اما امروز به علت خشکسالی با کمبود شدید آن مواجه هستند.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته بودجه ای برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شد اما از آنجایی که 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی هزینه می شود بنابراین باید در زمینه بهینه مصرف شدن آب تمهیدات لازم اندیشیده شود به همین منظور در بودجه سال 94 نیز اعتبارات خاصی به بحث آبیاری تحت فشار اختصاص می دهیم.
 
لاریجانی در پایان به قانون تصویب شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: 85 درصد اعتبار لازم برای آبیاری تحت فشار را دولت و 15 درصد را کشاورزان پرداخت می کنند بنابراین باید با عزم ملی در زمینه بهینه سازی مصرف آب آبیاری تحت فشار نهادینه شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها