بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۶۳۱۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
و اهمیت نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی
مرد بحران‌ها، ارباب تاکتیک ها، امیر کبیر زمان، سردار سازندگی و یا سیاستمدار واقع گرا و نیز همردیف ساختن ایشان با ماهتیر محمد به عنوان شخصیت توسعه ساز کشور از سوی دوستان و حامیان ایشان موضعی است قابل
تدبیر24: مصطفی مطهری - در بررسی و اهمیت نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای مبارزات انقلاب اسلامی تا تثبیت و قوام نظام سیاسی جمهوری اسلامی همواره نقد و تمجید های فراوانی را توام با آژیتاسیون جناحی را به نظاره نشسته ایم که بنا مصلحت،آیت الله هاشمی با سیاست سهل و ممتنع و با تعقل و سکوت تنها به مدیریت صحنه بازی پرداخته است.

نباید فراموش نمود که اتخاذ مواضع سیاسی از سوی آیت الله هاشمی که در بستر اندیشة پراگماتیسم یا عملگرایی ایشان قابل بررسی است، زمینه و بستر را برای تخریب و یا تمجید ایشان را از سوی معاندین و دوستان را فراهم نموده است.

یاد کردن از نام آیت الله هاشمی با نام هایی چون مرد بحران‌ها، ارباب تاکتیک ها، امیر کبیر زمان، سردار سازندگی و یا سیاستمدار واقع گرا و نیز همردیف ساختن ایشان با ماهتیر محمد به عنوان شخصیت توسعه ساز کشور از سوی دوستان و حامیان ایشان موضعی است قابل برای دفاع از ایشان برابر منتقدین و تخریب گران وی که از او با نام هایی چون طلحه و زبیر، بنی صدر و یا عالیجناب سرخ پوش و یا خاکستری یاد می کنند و اورا مستبدی بوروکرات می دانند و نکته در خور تامل برخورد انعطافی و عقلانی آیت الله با هر دو جریان مخالف و موافق ایشان می باشد که ما را به یک نظریه دریافتی از مفاهیم سوق می دهد و افق های معنادار در عرصه سیاست را برای ما متجلی می سازد.

اما آنچه از شخصیت سیاستمدارانه ایشان کمتر مورد توجه بوده تفکر خیزشی و انگیزشی ایشان در بارور سازی و خوانش از نو مسائل محیطی پیرامونی در جامعه ما است که ناشی از سیاست ورزی همراه با عقلانیت واعتدال آیت الله است. این رمزگان حرفه ای یک شخصیت سیاسی است که تشخصیص دهد در چه زمانی باید پای در صحنه مبارزه گذاشته و در چه زمانی باید از سلاح تقیه و سکوت استفاده کند. به بیانی زمان شناسی و شناخت ادراکی فضا و مکان یک سیاستمدار از اوضاع و احوال جامعه خود است که تصمیم و اقدام به یک فعل سیاسی از جنس های متنوع رفتاری را بروز می دهد و این نوع الگوی رفتاری از مختصات بارز شخصیتی آیت الله هاشمی است که همواره در لحظات طلایی، اوج تصمیم گیری ها را بالفعل کرده و اقدامات مربوطه را انجام داده است.

نکته قابل توجه اینکه هم منتقدان و هم در نزد حامیان ایشان اعتقاد براین است که وی همواره از موضعی عملگرایانه و مصلحت‌اندیشانه به دنیای سیاست می‌نگرد و بازی سیاسی را با قواعد مرسومِ منفعت محور انجام می‌دهد تا جایی که بندرت می توان رگه هایی از تکلیف‌گرایی و باورداشت‌های ایدئولوژیک محصورگرایانه را در تصمیمات سیاسی ایشان پیدا نمود. در واقع با عنایت به احوالات شخصیتی که در نزد ایشان در عرصه سیاست است که منتقدین پیاده نظام و سواره نظام آیت الله همواره با برچسب های دینی و ایدئولوژیک به مصاف ایشان می روند و متناوبا نیز با سردرگمی و ابهام در بازیابی معنا ها در چیستی سیاسیو هویت انقلابی دینی آیت الله، شمشیرهای عناد را در غلاف کرده و رنگ از زنگار پریده سپر را بر سر قرار می دهند .

مخلص کلام اینکه شخصیت منعطف فراجناحی آیت الله هاشمی موجب شده در طی سالیان اخیر گروه های مختلفی با تفکرات گاها متضاد در گرد ایشان جمع شوند. باید خاطر نشان ساخت فارغ از آنچه بعنوان دشمنی و دوستی ها از سوی گروه ها و جریانات مختلف بر اقوال و احولات سیاسی آیت الله ابراز می شود نقش دوران ساز و کلیدی ایشان در پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن می باشد که نیازمند بازخوانی دوباره این تاریخ و شناخت آن و نقش محوری آیت الله را در این دوران ها را برای ما دارد و بنوعی در بازخوانی مواضع خویش نسبت به حوزه سیاست و پدیده های موجود در آن، بر سهل و ممتنع بودن بازتاب ها و تصمیم گیری های خود و صبوری در آن را از ایشان بیاموزیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
ROMANIA
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
2
2
امیر کبیر پشتش تو گور لرزید اون یکی که نام رجایی را یدک می کشید
عبدالله مسلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
4
3
با سلام خدمت هموطنان خودم
بنظر شما این القاب عین توهم نیست!!!!!!!
کسی که نمیتونه از پسر فاسد خودش جدا بشه، کسی که تو فتنه نتونست راه درست را تشخیص بده، کسی که از مسیر انقلاب فاصله گرفته...
امیدوارم در مطلبتون تجدید نظر کنید.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
1
1
حالت خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هومن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
2
در طول تاریج دوجبهه وجود داشته و الی الان ادامه دارد جبهه حق و جبهه باطل افراد باید با قول و فعل و تقریر خود نشان دهند که درکدام جبهه اند سوال بین جبهه انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری در مقابل تمامی استکبار .
حالا آقای هاشمی در کدام جبهه هست چرا ؟
بهمن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
0
یک مطلب را به اصلاح طلبان یاداوری می کنم وان اینکه چه شد که اصلاح طلبانی که به خون اقای هاشمی تشنه بودند و ان را عالیجناب سرخ پوش می نامیدند حالا جان به قربانش میروند . لطفا مطالبی را که در نشریات خود در گذشته علیه اقای هاشمی نوشته اید مطالعه کنید و از سیاست یک بام و دو هوا دست بردارید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
0
برای کسب قدرت دست از چاپلوسی بردارید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
به نظر من نگارنده هیچ بیراه نگفته ،ایشان یکی از بزرگان این انقلابند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها