بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
ابراهیم یزدی:
نقطه قوت سازمان دانشجویی این است که توانسته اند با درک و توجه به واقعیت ها روی پای خود بایستند و بتوانند راهی را که چند سال پیش انتخاب کرده اند همچنان ادامه دهند. خود این کار در فضای سیاسی کنونی یک ارزش محسوب می شود.
تدبیر24:ابراهیم یزدی در رابطه با استعفای مسئولین سازمان دانشجویی از حزب اسلامی کار گفت: سازمان دانشجویی در حال یک پوست انداختن و ادامه فعالیت ها با یک نگاه جدید است. تجربیات گذشته موجب شده تا دانشجویان ما که بخش قابل توجهی از مبارزات کل ملت ایران را تشکیل می دهند به یک سری جمع بندی های سیاسی جدید برسد که من نمی خواهم برای توصیف آن از واژه بلوغ سیاسی استفاده کنم به این دلیل که نمی توان گفت فعالیت های پیشین بدون بلوغ سیاسی بوده است. آنها به شدت واقع گرا شده اند و به قوانین فعالیت در چهارچوب سیاست ورزی واقعی دست پیدا کرده اند، از این نظر می توان فعالیت های ایشان را بسیار آموزنده و بسیار امیدوار کننده دانست.
این فعال سیاسی با اشاره به وجود واقع‌بینی در اندیشه سازمان دانشجویی گفت: این که سازمان دانشجویی به این اجتهاد سیاسی رسیده است که برای فعالیت های مطلوب در چهارچوب قوانین و ساختار های کنونی، هویت خود را در درون یک حزب سیاسی اصلاح طلب تعریف کند، به این معنی است که واقع بینی و واقعیت گرایی در این مجموعه وجود دارد. خود این بسیار امیدوار کننده و نوید بخش است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به آموزش در تشکل‌های سیاسی افزود: جنبش های دانشجویی ما علی القاعده به جریان روشنفکری دینی تعلق دارد. در دوران گذشته انجمن اسلامی دانشجویان معرف پیام های روشن فکری دینی بودند، اما امروزه در دانشگاه ها جریان اسلامی سنت گرا در قالب بسیج و ... حضور دارند. تشکل های دانشجویی از جمله سازمان دانشجویی حرب اسلامی کار لازم است و باید با این سابقه و هویت تاریخی خود آشنا شود. من احساس می کنم سازمان داشجویی باید در ارایه آموزش های سیاسی و آموزش های ایدیولوژیک کار بیشتری انجام دهد.

یزدی استمرار حرکت این گروه سیاسی را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: نقطه قوت سازمان دانشجویی این است که توانسته اند با درک و توجه به واقعیت ها روی پای خود بایستند و بتوانند راهی را که چند سال پیش انتخاب کرده اند همچنان ادامه دهند. خود این کار در فضای سیاسی کنونی یک ارزش محسوب می شود.

این فعال باسابقه سیاسی در توصیه‌ای به گروه‌های سیاسی جوان گفت: من مهم ترین وظیفه و نقش هر گروه سیاسی و به خصوص گروه های سیاسی جوان و دانشجویی بازشناخت هویت خود می دانم. اعضای این سازمان در ادامه راهشان هم باید دو کار اساسی انجام دهند. اول اینکه برای تعریف هویت تاریخی خود بیش از هر چیز باید حرکت های اجتماعی ایران را از آغاز جنبش تنباکو مطالعه کنند. مطالعه به معنی مطالعه کلاسیک و برنامه ریزی شده در درون مجموعه. این فصل از تاریخ ایران که در آن حضور داریم از جنبش تنباکو آغاز شده است و هنوز به پایان نرسیده است. هویت هر مجموعه تاریخ آن است. بنا بر این توصیه من به عموم جوانان هم این است که این بخش از تاریخ را به دقت مطالعه کنند. دومین نکته این است که همان طور که گفتم فعالین دانشجویی به نسبت به تعلق خودشان نسبت به روشنفکری دینی بی اطلاع هستند. یکی دیگر از وظایف گروه‌های سیاسی جوان و دانشجویی این است که با بررسی آرا و افکار اندیشمندان حوزه روشنفکری دینی نظیر آیت الله طالقانی، مهندس بازرگان، آیت الله مطهری، دکتر شریعتی و... این هویت تاریخی را تعریف و معرفی کنند.

منبع: پویش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها