بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
فیلم‌های کشف شده از مخفیگاه حفاران غیرمجاز پرده از فعالیت باند بزرگ قاچاق عتیقه برداشت.
تدبیر24:بررسي‌ها نشان مي‌دهد اعضاي اين باند تا‌كنون بيش از ۱۰۰شي‌ء باستاني از دل زمين بيرون كشيده‌اند كه ارزش تنها يكي از آنها ۲۵ميليارد تومان بوده است.از مدتي قبل گزارش‌هايي در اختيار مأموران سپاه ناحيه‌ مياندرود در استان مازندران قرار گرفت كه از حفاري‌هاي غيرمجاز عده‌اي قاچاقچي عتيقه در اين منطقه حكايت داشت. با گزارش ماجرا به دادستان عمومي و انقلاب مياندرود، دستور شناسايي و دستگيري قاچاقچيان صادر شد و مأموران سپاه با ايجاد ايست و بازرسي جاده‌اي، تحقيقات براي دستگيري قاچاقچيان را شروع كردند. مأموران زماني كه سرگرم بازرسي خودروهاي عبوري بودند به يك خودروي سواري با ۳سرنشين مشكوك شدند.

رنگ‌پريدگي و دستپاچگي سرنشينان خودرو، شك مأموران را بيشتر كرد و آنها به بازرسي دقيق خودرو پرداختند. با كشف ۸قطعه شيء تاريخي كه به طرز ماهرانه‌اي داخل خودرو جاسازي شده بود، هر۳ مرد جوان دستگير شدند و اشياي عتيقه كه بيشتر شمشير و سرنيزه‎ بودند، در اختيار سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفت. اين پايان ماجرا نبود؛ چرا كه وقتي كارشناسان ميراث خبر دادند كه اشياي كشف شده از متهمان مربوط به دوره ساساني است و ارزش ميلياردي دارد، مأموران براي ادامه تحقيقات راهي خانه‌هاي متهمان شدند. آنها در اين بازرسي‌ها تعدادي فيلم و سند كشف كردند كه نشان مي‌داد اعضاي اين باند در مناطق ديگر كشور نيز دست به حفاري‌هاي گسترده‌ زده‌اند.

تمامي فيلم‌هاي كشف شده از متهمان با دقت بازبيني و مشخص شد كه آنها پس از پيدا كردن اشياي عتيقه در حفاري‌هاي غيرمجاز، اقدام به فيلمبرداري از اشياي كشف شده كرده‌اند كه طبق اين فيلم‌ها، آنها توانسته بودند در اين مدت دست‌كم ۱۰۰قطعه تاريخي را از دل زمين بيرون بكشند. دادستان مياندرود با بيان اين خبر گفت: كشف اين فيلم‌ها نشان داد كه ما با يك باند كاملا حرفه‌اي روبه‌رو هستيم.

وي ادامه داد: در اسناد به‌دست آمده از خود اين افراد مشخص شد كه ارزش يكي از اين آثار حفاري شده در گذشته از سوي اين افراد بالغ بر ۲۵ميليارد تومان بوده است. اين در حالي است كه از منزل يكي از متهمان در ساري تجهيزات بسيار دقيق، حرفه‎اي و مدرن حفاري كشف شده است. به‌گفته وي با توجه به اسناد كشف شده از متهمان، براي تمامي آنها قرار قانوني صادر شده و در حال حاضر تحقيقات براي يافتن بقيه اشيايي كه اعضاي اين باند در جريان حفاري‌ها به‌دست آورده بودند و همچنين شناسايي و دستگيري ديگر افرادي كه با آنها در ارتباط بودند ادامه دارد.
منبع: الف
برچسب ها: تدبیر24 ، عتیقه ، کشف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها