بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
اظهارات اردوغان در پی انتقادهای اپوزیسیون کشورش مطرح شد که می‌گوید وی همانند یک "سلطان عثمانی" عمل می‌کند و به شدت تلاش دارد تا اختیاراتی که تحت قانون اساسی به وی اعطا شده، افزایش دهد.
تدبیر24:رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درمصاحبه با شبکه دولتی تی‌آرتی گفت که تمایل وی برای توسعه اختیارات ریاست جمهوری به تضعیف دموکراسی نمی‌انجامد و برای مثال به انگلیس اشاره کرد. اردوغان اظهار کرد: به نظر من حتی انگلیس نیز نیمه ریاست جمهوری است و چهره اصلی ملکه است. بریتانیا پادشاهی مشروط دارد و با سیستم پارلمانی اداره می‌شود اما الیزابت دوم ملکه انگلیس اختیارات چندانی ندارد و عملا قدرت تشریفاتی دارد.

اظهارات اردوغان در پی انتقادهای اپوزیسیون کشورش مطرح شد که می‌گوید وی همانند یک "سلطان عثمانی" عمل می‌کند و به شدت تلاش دارد تا اختیاراتی که تحت قانون اساسی به وی اعطا شده، افزایش دهد.

اردوغان گفت که رهبران سیستم‌های ریاست جمهوری در آمریکا، برزیل، کره جنوبی و مکزیک هستند و آنها متهم نمی‌شوند که همانند پادشاه عمل کنند.

وی افزود: منظور من این است چرا زمانی که من حرف از سیستم ریاست جمهوری می‌زنم، همه یاد سیستم پادشاهی می‌افتند؟ ما نباید اجازه دهیم اختلاف ایجاد شود. بیشترین مزیت این است که ما سیاست‌ گذاری از طریق کانالهای مختلف را متوقف کنیم.

اردوغان پس از اینکه بیش از یک دهه به عنوان نخست وزیر خدمت کرد، در اوت گذشته به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد. اما اپوزیسیون ترکیه وی را متهم می‌کنند که وی به صورت تدریجی اسلام را وارد سیستم سکولار ترکیه می‌کند و دموکراسی را هم نادیده می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها