بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کی‌روش قول داده که برمی‌گردد
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در فروردین ماه میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا را مشخص خواهندکرد.
تدبیر24: علی کفاشیان پس از جلسه با نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: امروز با نمایندگان AFC جلسه‌ای داشتیم تا گزارش‌های نهایی خود را در خصوص میزبانی جام ملت‌های آسیا به آنها ارائه دهیم. 6 کشور خواهان میزبانی این رقابت‌ها بودند که ایران و امارات در نهایت باقی ماندند و قرار است در فروردین ماه میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا مشخص شود.

وی افزود: فرق رقابت‌های سال 2019 با دوره‌های گذشته این است که در این دوره با حضور 24 کشور مسابقات در 6 استان برگزار می‌شود. ما ورزشگاه تختی را هم علاوه بر آزادی جزء ورزشگاه‌های میزبان این دوره از مسابقات معرفی کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: سؤالی که نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کردند در مورد ساخت ورزشگاه‌ها و بحث امکانات استان‌هایی مانند کرمان، اصفهان و شیراز مطرح شد که امکانات آنها تا چه حد است. در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هم سؤال کردند که ما اعلام کردیم حضور بانوان خارجی در ورزشگاه‌ها آزاد است اما بانوان خودمان همچون گذشته نمی‌توانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.

کفاشیان افزود: مبحث دیگر در مورد بحث حمل و نقل و هتل‌هایی بود که تیم‌ها قرار است در آن مستقر شوند که ما نظرات و امکانات خود را به آنها گوشزد کردیم و گفتیم امکانات کامل داریم و کشور ما در بحث توسعه فوتبال قابل قبول عمل کرده است. در همه استان‌ها استانداردهای بین‌المللی و ورزشگاه‌های خوب وجود دارد و در حال ساخت ورزشگاه‌ها و بهبود آنها هم هستیم. اگر ما میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا را بگیریم با تشکیل ستادی سعی می‌کنیم امکانات لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از تیم‌های حاضر در این مسابقات به عمل آوریم. رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود میزبانی امارات قطعی شده، یادآور شد: هنوز نشانه‌ای برای اینکه میزبانی آنها قطعی شده باشد، وجود ندارد.ما اگر بتوانیم نواقص را برطرف کنیم شانس بالایی برای کسب میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا خواهیم داشت. آنچه که AFC به آن نگاه می‌کند بحث توسعه فوتبال در سطح آسیا است.

کفاشیان در مورد اینکه امکانات امارات بهتر از ایران است و همچنین در مورد تماشاگر هم آنها مشکلی ندارند، یادآور شد: شاید از لحاظ ظاهر امارات امکانات بهتری داشته باشد اما ما زمانی که میزبانی جام باشگاه‌های آسیا را داشتیم یک سوم امکانات فعلی در کشور وجود داشت. اما از 6 سال گذشته باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند ورزشگاه‌هایشان را ارتقا دادند و به سطح A آسیا رساندند. اگر بتوانیم بحث میزبانی را هم بگیریم با یک کار جمعی شرایط را بهتر از این خواهیم کرد. با توجه به نیروهای انسانی تلاشی که افراد مختلف می‌کنند سعی می‌کنیم این امر را فراهم کنیم. 6 استان را به عنوان محل برگزاری مسابقات معرفی کردیم که البته 2-3 استان را هم به صورت رزرو تعیین کرده‌ایم تا هم رقابتی به وجود آید و هم اگر مشکلی پیش آمد بتوانیم استانی را جایگزین کنیم.7 ورزشگاه را هم اعلام  و 22 زمین تمرین را هم معرفی کرده‌ایم.

وی در خصوص انتخاب اسلامیان به عنوان نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: او یکی از بنیانگذاران باشگاه سپاهان بوده و علاقه زیادی به فوتبال دارد. هر جا که مسئولیتی داشته برای توسعه فوتبال کمک کرده است.هر جا که مسئولیتی داشته برای توسعه فوتبال کمک کرده است. با توجه به اینکه پست نائب‌رئیسی فدراسیون فوتبال کار اجرایی خاصی ندارد سعی کرده‌ایم از او در خصوص سیاست‌گذاری‌ها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه رسایی اعلام کرده پول فیفا به حساب شخصی یک نفر واریز شده و این در حالی است که آن حساب هم یک امضا بوده است، گفت: صورت‌های مالی فدراسیون وعملکرد آن مشخص است و تاکنون هیچ پولی از فیفا و AFC به حساب کسی واریز نشده به جز پولی که به سفارت داده شده است. پولی به شخص ثالث واریز نشده است که اگر این اتفاق می‌افتد ما خوشحال هم می‌شدیم اما یکسری هزینه‌های ما بابت تامین برخی مخارج از جمله هزینه سفرهای خارجی و پول مربیان خارجی وجود دارد که باید به حساب‌های خارجی واریز شود. زمانی که مثلا تیم ما به اردوی آفریقای جنوبی یا پرتغال به سر می‌برد بازیکنان هوا که نمی‌خورند!

کفاشیان تاکید کرد: از 2 سال گذشته به خاطر تحریم‌هایی که وجود داشته به ما اسکناس هم داده نمی‌شد تا به مربی بدهیم. ما با این وجود طبق روال قانونی کار می‌کردیم و ارز آزاد استفاده نکردیم. از سیستم بانکی بهره بردیم و ریال دادیم و پس از ثبت سفارش ارز دریافت کردیم که برای مصارف خاص حواله کنیم و بتوانیم حقوق مربیان خارجی خود را پرداخت کنیم. ما حساب ارزی خارج کشور نداشتیم و به خاطر همین اتفاق‌هایی هم که افتاد در سال‌های گذشته آمریکا یک میلیون دلار ما را خورد و یک لیوان آب هم روی آن.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما هیچ حساب ارزی نداریم و به همین دلیل وقتی می‌خواستیم حقوق کی‌روش را پرداخت کنیم به او گفتیم به حسابی در دوبی خواهیم ریخت که آن هم حساب هوشنگ مقدس بود که همان پول عینا در زمان تعیین شده به کی‌روش تحویل داده شد و یک ساعت هم در حساب او باقی نماند. این در حالی بود که او هیچ کارمزدی بابت این مسئله دریافت نکرد. اگر می‌خواستیم به یک صرافی قابل اطمینان این پول را واریز کنیم درصدی از آن را بابت کارمزد کم می‌کرد اما مقدس یک قران هم بابت این موضوع نگرفت حتی بلکه برخی اوقات از جیب خودش داده که ما بعدا با او تسویه حساب کردیم.

کفاشیان در خصوص دیدارهای دوستانه تیم ملی که قرار است فروردین ماه با تیم‌های شیلی و سوئد برگزار شود، گفت: ما قرارداد بازی با سوئد را امضا کردیم و اخیرا تقاضایی مبنی بر اینکه تیم شیلی به سوئد خواهد آمد دریافت خواهیم کرد که نظر کادر فنی در این مورد مثبت بود و قرار شده 5 روز قبل از بازی با سوئد به مصاف شیلی برویم که اگر این مسئله به تائید نهایی برسد ما بازی خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه هنوز وضعیت کارلوس کی‌روش در تیم ملی مشخص نشده اما حتی تیم بازی‌های تدارکاتی خود را تعیین می‌کند، گفت: نمی‌توانیم کارهای تیم ملی را متوقف کنیم. کی‌روش هم قول داده قطعا برمی‌گردد و بازی با شیلی و سوئد را مربیگری خواهد کرد و ما هم پس از آن مشکلات را حل خواهیم کرد و او ادامه خواهد داد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کی روش اعلام کرده به ایران بازخواهد گشت اما نه به عنوان سرمربی، تصریح کرد: ما تا جام جهانی 2018 با او قرارداد داریم که اگر او به ایران هم نیاید باید بخشی از حقوق خود را پس بدهد. صحبت کی‌روش این است که بحث امکانات ایران بهتر شود که حق هم دارد. شما تیم‌های رقیب ما را نگاه کنید که با چه وضعیتی خود را آماده می‌کنند.او اعلام کرده ترجیح می‌دهد با این شرایط نباشد. هم اکنون هیچ کشوری در حاشیه امن قرار ندارد. اگر هر کدام از کشورهای دیگر در گروه ما قرار بگیرد کار سختی خواهیم داشت. مربیان با کمبود امکانات ریسک نمی‌کنند که بمانند و این موضوع هم به حق است اما ما تلاش می‌کنیم شرایط را بهبود بخشیم.

کفاشیان در مورد اینکه این روزها انتقادهایی از دولت مبنی بر عدم حمایت از فوتبال انجام می‌دهد و آیا منظورش وزارت ورزش است یا دولت، تاکید کرد: فوتبال ورزش ویژه‌ای است که هزینه‌های بالایی هم دارد. من وقتی به بودجه وزارت ورزش نگاه می‌کنم می‌بینم آنقدر زیاد نیست که بخواهد به فوتبال هم کمک کند. می‌بینم  با این شرایط وقتی بخواهد به فوتبال کمک شود حق رشته‌های المپیکی و جهانی خورده می‌شود. دولت باید بیشتر توجه کند فوتبال مورد علاقه مردم است و باید به نحوی کمک کند که از طریق وزارت ورزش هم کمک بیشتری به این رشته شود. با این شرایط اگر وزارت ورزش هم بخواهد کمک کند شاید نتواند.

وی در مورد اینکه آیا تاکنون کمکی از وزارت دریافت کرده یا خیر، گفت: خیر تاکنون که خبری نبوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اختلافاتی که این روزها بین سرمربیان استقلال و پرسپولیس و کارلوس کی‌روش به وجود آمده و مصاحبه‌هایی که علیه یکدیگر انجام می‌دهند و اینکه آیا فدراسیون قصد ورود به این موضوع را ندارد با خنده گفت: خیر.

کفاشیان در خصوص اینکه گفته می‌شود امکان دارد اسلامیان در مجمع اسفند ماه جایگزین او شود، یادآور شد: بنده قرار نیست تا ابد در فوتبال بمانم. به هر حال حوصله شما هم سر رفته است (با خنده) افراد مختلف هستند که به این رشته علاقمندند. هر کسی می‌تواند کمک کند قطعا بیاید و سکان هدایت این رشته را در دست بگیرد. من هم هیچ نگرانی و ترسی ندارم و آمادگی این مسئله را دارم که هر کسی می‌تواند بهتر عمل کند این موضوع را بر عهده بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا فکر می‌کند اسلامیان بتواند جایگزین خوبی برای او باشد، گفت: هم اکنون نمی‌توانم صحبتی کنم اجازه بدهید 4 روز با او کار کنم تا پس از آن نظر خود را بگویم. (با خنده)

وی در مورد اینکه به نظر می رسد از ریاست فدراسیون فوتبال خسته شده، گفت: من خسته نشدم بلکه می‌گویم خوصله شما سر رفته است و من تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم.

کفاشیان در مورد اینکه بحث برکناری یا استعفای او مطرح است، گفت: چنین مسائلی مطرح نیست. یک سال دیگر تا برگزاری انتخابات زمان باقی است و باید کاندیداها هم انتخاب شوند. 80 درصد عمر ما سپری شده و فقط 20 درصد باقی مانده که از هم اکنون باید اقدامات لازم را برای انتخابات انجام دهیم.

وی در مورد اینکه آیا برای تصاحب کرسی‌های آسیایی لابی‌هایی انجام داده، گفت: ما با آنها فعلا لابی نکرده‌ایم در حال حاضر لابی‌های داخلی انجام می‌دهیم که در اولویت است. (با خنده) نامه هایی از کشورهای دیگر به دست ما رسیده اما مسائل داخلی اما لابی های داخلی فرصت نداده به آن نگاهی کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه امارات شانس بیشتری برای تصاحب میزبانی دارد، گفت: شما ببینید کشورهایی چون عربستان، تایلند و دیگر کشوها کنار کشیدند اما ما پوست‌مان کلفت بود و ایستادیم. اگر بتوانیم این میزبانی را بگیریم تحولی در فوتبال به وجود خواهیم آورد. همیشه باید مجبور شویم تا کاری انجام دهیم وگرنه بخاری از ما بلند نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها