بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
سه‌افغان که با طراحی نقشه‌ای به شرکتی تجاری دستبرد زده و بیش از چهارمیلیاردتومان سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
تدبیر24: کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران چندی قبل وقتی از وقوع سرقتی مطلع شدند، به محل حادثه در خیابان خالد اسلامبولی رفتند و با پرس‌وجو از پرسنل خدماتی و صاحب شرکت فهمیدند دومرد نقابدار با قمه و شمشیر وارد دفتر شده و پس از بستن دست‌وپای خدمتکار و صاحب شرکت، چهارمیلیاردتومان چک‌های تضمینی بین‌بانکی و هشت‌میلیون‌تومان وجه نقد داخل گاوصندوق و همچنین دوگوشی تلفن‌همراه متعلق به خدمتکار و صاحب شرکت را به ارزش تقریبی هرکدام دومیلیون‌تومان سرقت کرده و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شده‌اند.
 
کارآگاهان همچنین مطلع شدند این شرکت در زمینه صادرات و واردات مواد غذایی فعالیت دارد و به‌واسطه فعالیت گسترده تجاری، روزانه مبلغ زیادی وجه نقد در شرکت جابه‌جا می‌شود. به همین علت در ورودی شرکت همیشه بسته است و مراجعه‌کنندگان شرکت نیز افرادی مشخص هستند که همگی با هماهنگی قبلی به شرکت مراجعه می‌کنند.
 
کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست‌آمده درباره نحوه فعالیت شرکت، انتظار داشتند سارقان با تخریب در ورودی وارد شرکت شده باشند، اما بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص کرد هیچ‌اثری از ورود به عنف یا تخریب در وجود ندارد و زمان سرقت نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که به‌جز صاحب شرکت و یک‌پرسنل خدماتی، هیچ‌کدام از پرسنل در شرکت حضور نداشتند. پلیس پس از به‌دست‌آوردن این اطلاعات اطمینان پیدا کرد سرقت با همدستی یکی از کارکنان شرکت انجام شده است به همین دلیل تحقیق از پرسنل شرکت در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند مردی افغان به‌نام «ضیاء» (٣٣ساله) مدت ١٣سال در شرکت مشغول کار بود، اما به گفته صاحب شرکت به علت اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر، حدود سه‌سال پیش اخراج شد.  
 
بررسی‌های صورت‌گرفته فاش کرد ضیاء با وجود اخراج از شرکت در طول این مدت همچنان ارتباط دوستانه خود را با یکی دیگر از کارمندان خدماتی به نام حمید حفظ کرده است. این ارتباط در حالی مشخص شد که بنا بر گفته مالباخته، سارقان نقابدار لهجه افغان داشتند. وقتی حمید بازجویی شد، ارتباط با ضیاء را انکار کرد با این حال به دلیل قرائن به دست‌آمده حمید دستگیر و در همان بازرسی اولیه از او سه‌فقره از چک‌های سرقت‌شده کشف شد. تا قبل از دستگیری حمید، مالباخته می‌گفت به حمید اطمینان کامل دارد، اما زمانی که حمید به مشارکت در سرقت اعتراف کرد، مالباخته در اظهاراتش ضمن ابراز تعجب از این موضوع به کارآگاهان گفت بیشترین حمایت مالی را در میان پرسنل شرکت از حمید انجام داده است.
 
 مالباخته به کارآگاهان گفت: «چندسال پیش، حمید قصد داشت خانه بخرد به همین علت مبلغ ٣٠میلیون‌تومان به صورت قرض‌الحسنه به او دادم و این مبلغ را به‌صورت ماهانه و با توافقی که با حمید انجام داده بودم، به‌گونه‌ای از حقوق حمید کسر می‌کردم که هیچ فشار مالی‌ای به او وارد نشود.»حمید در تحقیقات تکمیلی به طرح‌ریزی سرقت و همچنین مشارکت ضیاء در سرقت اعتراف کرد. در ادامه ده‌هافقره از چک‌های بین‌بانکی مسروقه، از محل سکونت حمید کشف شد.  
 
او در این‌باره گفت: «با فرصتی که زمان سرقت به دست آورده بودم، بیش از ٦٠ فقره چک بین‌بانکی را بدون اطلاع سایر همدستان خود برداشتم و در فرصت مناسب و بدون آنکه کسی مطلع شود، از شرکت خارج کردم و قصد داشتم با توجه به اینکه تمامی چک‌ها متعلق به تعدادی از تجار و کسبه سرشناس تهران هستند، آنها را در بازار خرج کنیم.»
 
حمید در ادامه اعترافاتش گفت: «در سه‌سالی که با ضیاء ارتباط داشتم، همیشه درباره وضعیت مالی صاحب شرکت و این موضوع که همیشه مبلغ زیادی پول به‌صورت میلیاردی در شرکت جابه‌جا می‌شود، با یکدیگر صحبت می‌کردیم تا اینکه تصمیم به سرقت گرفتیم، قرار شد ضیاء همراه یکی از افاغنه که او معرفی می‌کند، سرقت را انجام دهند و من نیز با توجه به اینکه در شرکت مشغول به‌کار بودم، زمان دقیق سرقت را از لحظ وجود پول زیاد و همچنین خالی‌بودن شرکت از پرسنل به آنها اطلاع دهم. سرانجام روز مقرر فرارسید و پس از آنکه تمامی پرسنل از شرکت خارج شدند، در ورودی را به‌گونه‌ای باز گذاشتم که مالباخته متوجه نشد.  
 
پس از آنکه ضیاء و دوستش با صورت‌های پوشیده داخل شرکت آمدند، دستان هر دونفر ما را با نوار چسب بستند و در یکی از اتاق‌های شرکت حبس کردند. در نهایت با سرقت محتویات گاوصندوق هر دونفر آنها از شرکت خارج و با موتورسیکلتی که برای سرقت تهیه شده بود، از محل متورای شدند.»با توجه به اعتراف صریح «حمید»، مشخص شد ضیاء در ساختمانی مسکونی در زعفرانیه به‌عنوان سرایدار مشغول به کار است. به این‌ترتیب او نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ٨٠ فقره چک‌های مسروقه بین‌بانکی به ارزش تقریبی دومیلیاردتومان کشف شد.  
 
ضیاء که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، یکی دیگر از افاغنه به نام محمد را به‌عنوان همدست خود معرفی کرد. سپس کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه محمد در منطقه شوش در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند این محل به مکانی برای تردد افراد مشکوک تبدیل شده است به همین دلیل با طراحی عملیات ویژه، محمد و سایر افراد حاضر در این محل را دستگیر و در همان بازرسی اولیه از آنها، ده‌هاگوشی تلفن‌همراه کشف کردند و با بررسی تعدادی از این گوشی‌ها فهمیدند آنها در فاصله زمانی کمتر از ٢٤ساعت پیش از دستگیری متهمان به شیوه موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی سرقت شده‌اند. در ادامه با شناسایی تعدادی از مالباختگان و همچنین اعتراف صریح این گروه از سارقان مشخص شد متهمان به شیوه زورگیری و موبایل‌قاپی اقدام به ده‌هافقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق مرکزی شهر از جمله پل‌چوبی، میدان سپاه، هفت‌تیر، کریم‌خان، میدان امام‌حسین، ولیعصر و... کرده‌اند.
 
بنا بر اعترافات این گروه از سارقان، گوشی‌های مسروقه بالای یک‌میلیون‌تومان به مبلغ ١٥٠هزارتومان و گوشی‌های دارای ارزش کمتر از یک‌میلیون‌تومان، به مبلغ ٥٠هزارتومان فروخته می‌شد. متهمان همچنین اعتراف کردند چون همگی اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه دارند، روزانه با انجام سرقت‌های متعدد هزینه مصرف مواد خود را تامین می‌کردند.
سرهنگ جانپرور، رییس پایگاه‌سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان دستگیرشده درخصوص ارتکاب ده‌هافقره کیف‌قاپی، زورگیری و موبایل‌قاپی در سطح شهر تهران، قرار بازداشت قانونی توسط مقام قضایی صادر شده و متهمان در اختیار پایگاه‌سوم پلیس آگاهی قرار گرفته‌اند. اکنون از تمامی مالباختگانی که با این شیوه و توسط سارقان افغان مورد سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به این پایگاه واقع در خیابان خرمشهر- میدان نیلوفر مراجعه کنند.»
برچسب ها: تدبیر24 ، نقشه‌ای ، پلیس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها