بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
در حالی که رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تخفیف 50 درصدی تن ماهی و بی‌نصیب ماندن مصرف‌کنندگان از این امر خبر داده، دبیر سندیکای صنایع کنسرو اعلام کرد که واحد‌های تولیدی زیر‌پله‌ای به منظور افزایش فروش خود تخفیف‌ قائل می‌شوند.
تدبیر24:  محمد میررضوی درباره تخفیف 2500 تومانی تن ماهی که البته به جیب عمده‌فروشان می رود، گفت: واحدهای تولید تن ماهی که استاندارد و تحت نظر وزارت بهداشت هستند چنین تخفیف‌هایی را ارائه نمی‌کنند.
 
وی قیمت مصوب هر قوطی تن ماهی را 5600 تا 5700 تومان عنوان و اظهار کرد: طبق تفاهم نامه سندیکای تن ماهی با سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار شده است که قیمت هر قوطی تن ماهی براساس نوع و وزن بین 5600 تا 5700 تومان در نظر گرفته شود.
 
میررضوی گفت: ارائه تخفیف‌های 50 درصدی برای فروش تن ماهی از سوی واحدهای تولیدی غیر مجاز که اصطلاحا زیر پله‌ای نامیده می‌شوند، به منظور افزایش فروش صورت می‌گیرد و خریداران باید هنگام خرید به برند و علامت استاندارد تن ماهی توجه کنند.
 
وی تعداد واحد‌های تولید تن ماهی را 120 واحد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد 70 درصد آن‌ها به صورت غیر مجاز و زیر پله‌ای‌ها فعالیت می‌کنند.
 
‌دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولید تن ماهی به دلیل نظارت و کنترل از سوی سندیکا، تمایل به عضویت در این مجموعه ندارند.
 
وی با بیان این‌که وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد برخوردهای لازم را برای مقابله با واحدهای زیر پله‌ای انجام می دهند، گفت: واحد‌هایی که عضو سندیکا هستند، تن ماهی مرغوب و با کیفیت در بازار عرضه می کنند.
 
میررضوی با بیان این‌که تن ماهی استاندارد ایرانی قابل رقابت با محصول کشورهای اروپایی و آسیایی است، اظهار کرد: سالانه صادرات بسیار خوبی به کشورهای اروپایی و آسیایی بدون مشکل صورت می گیرد.
 
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران وزن استاندارد هر قوطی تن ماهی را 180 گرم عنوان کرد و گفت: اگر واحد تولیدی قصد کاهش وزن داشته باشد باید آن را روی قوطی درج کند و اگر حجم مواد موجود در قوطی کمتر از وزن درج شده روی قوطی بود، مصر‌ف‌کننده باید از مصرف تن ماهی صرف‌نظر کند.
 
وی ادامه داد: فروش تن ماهی 1200 تومانی در حاشیه اتوبان‌ها غیر منطقی است چرا که بسته بندی هر قوطی تن ماهی 400 تومان هزینه دارد و با توجه به این که تن ماهی یک ماده غذایی مهم است مصر‌ف‌کننده باید از خرید این گونه تن ماهی‌ها جدا خودداری کند.
 
میررضوی یکی دیگر از راهکارهای تشخیص تن ماهی استاندارد و سالم را توجه به کلمه تن روی بسته بندی عنوان و اظهار کرد: مصر‌ف‌کنندگان باید هنگام خرید تن ماهی به تمام نکات توجه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها