بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
رییس مجلس شورای اسلامی، میدان مذاکره را میدان استدلال دانست و گفت: مذاکرات می تواند سوء تفاهم ها را رفع کند، اما عده ای در مذاکرات هسته ای رفتار تاجرمابانه دارند.
تدبیر24: «علی لاریجانی» روز سه شنبه در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مذاکرات سیاسی در مساله هسته ای ایران را مفید دانست و افزود: مذاکرات سیاسی در مساله هسته ای می تواند سوء تفاهم ها را رفع کند اما عده ای رفتار تاجرمابانه در مذاکرات هسته ای به کار می برند و دنبال چانه زنی هستند و گاهی هم حرف های سخیف می زنند.  
 
وی ادامه داد: آنان می گویند ما فناوری هسته ای ایران را متوقف کرده ایم، باید بدانند اگر با این الفاظ مشکلات داخلی آنها حل می شود، بگویند ولی اگر این موضوع را باور کنید بعدها برای شما مشکل ایجاد می شود زیرا فناوری هسته ای دستاوردی نیست که ایران از آن منصرف شود.  
 
لاریجانی تصریح کرد: اگر کشوری به علمی تسلط یابد، نمی توان آن علم را از آنان گرفت.  
 
وی خطاب به غربی ها بویژه آمریکایی ها گفت: اگر این حرف ها را می زنید که در مذاکرات آتی بتوانید فشاری به ایران بیاورید، بدانید این رویه ای اشتباه است، شما میدان مذاکره را با میدان تره بار اشتباه گرفته اید.  
 
وی افزود: میدان مذاکره، میدان استدلال است تا بتوان طرف مقابل را اقناع کرد نه این که رفتار سرگرم کننده و تاجرمابانه وجود داشته باشد.  
 
 
 
** قدرت های بزرگ در ایجاد جریان تروریستی نقش داشته اند
 
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط امروز دنیای اسلام، بسیار حساس و پر جنب و جوشی است که اقتضا می کند صاحبنظران بیشتر گفت و گو و مشورت کنند و در تصمیمات مهم امت اسلامی مشارکت داشته باشند.
 
لاریجانی با تاکید بر این که امروز خشونت و تروریسم دامن گیر امنیت کشورهای اسلامی شده است، اظهار داشت: تروریسم پدیده زشتی است که از جهات مختلف به اسلام و امت اسلامی لطمه زده است.
 
وی همچنین گفت: چه بلواهایی امروز در جهان اسلام به دلیل برخی اقدامات سخیف تروریست ها همچون سر بریدن ها راه افتاده است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی به حادثه اخیر تروریستی در فرانسه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: چرا بعد از این حادثه روشن نکردند افرادی که این اقدامات را انجام دادند که بودند و سلاح ها را از چه کسانی گرفتند.
 
لاریجانی ادامه داد: جریان های تروریستی انرژی مسلمانان را مستهلک می کنند، امروز جریان های تروریستی به دنبال آن هستند که امت اسلامی را به جان هم بیندازند و مانع وحدت آنها باشند که این خواسته قدرت های بزرگ است.
 
وی تصریح کرد: قدرت های بزرگ و استکباری این اقدامات را انجام می دهند تا ذهن ها را از فلسطین منحرف کنند و بیشتر به آنان فشار آورند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به یکی از مصاحبه های هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا اشاره کرد و گفت: خانم کلینتون در آن مصاحبه حرف های عجیبی زد و بیان کرد که آنان کمک های زیادی به جریان های تندرو و تروریستی کرده اند.
 
لاریجانی افزود: این صحبت های خانم کلینتون نشان می دهد آنان در ایجاد جریان تروریستی نقش داشته و در آن مصاحبه خانم کلینتون بیان کرد که چگونه از جریان های وهابیت استفاده کرده اند تا جریان های تروریستی را فعال تر کنند.
 
وی یادآور شد: نماد جریان های تروریستی امروز داعش است، البته در به وجود آمدن این جریان ها هوسرانی برخی کشورهای منطقه نیز نقش داشته است که نتیجه آن آشفتگی در جهان اسلام است.
 
وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که از این آشفتگی چه کسانی بهره می برند؟ ، اظهارداشت: بررسی صریح نشان می دهد آمریکایی ها و صهیونست ها بیشترین استفاده را از تروریست ها می برند تا بتوانند انرژی مسلمانان را مستهلک کنند.
 
رییس مجلس خاطرنشان کرد: بحران تروریسم و صهیونیست ها مثل دو تیغه قیچی هستند که مسلمان ها را در برگرفته اند و باید به آنان توجه کرد.
 
لاریجانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و حرکت آن استراتژی بسیار روشنی داشته که ما باید اهداف آن را به خوبی بشناسیم.
 
وی یادآور شد: بیش از 50 سال کشور ایران گرفتار یک دیکتاوری بود که رژیم پهلوی نام داشت و آنان دیکتاتوری سختگیرانه ای علیه ایران داشتند و با آیین اسلام مبارزه و برای علما محدودیت ایجاد می کردند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دیکتاتوری رژیم پهلوی وابسته به آمریکا و انگلیس بود که این باعث شده بود بیش از 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران کار کنند.
 
لاریجانی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) 15 سال علیه رژیم شاه مبارزه کرد، گفت: در این 15 سال علما تلاش کردند تا با کمک مردم این رژیم را ساقط کنند و حرکت انقلابی توفنده ای در این راستا شکل گرفت.
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ماجراجویی های آمریکایی ها علیه ایران آغاز شد زیرا امام خمینی (ره) از همان ابتدا شعار نه شرقی نه غربی را بیان می کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف غربی ها از همان ابتدا این بود که انقلاب ایران را عقیم کنند از این رو ترورهای افراد انقلابی را آغاز کردند و افرادی همچون بهشتی، رجایی و باهنر را به شهادت رساندند.
 
رییس مجلس تصریح کرد: تروریست هایی که در آن زمان این اقدامات را در ایران انجام می دادند پول و امکانات خود را از قدرت های بزرگ می گرفتند.  
 
لاریجانی یادآور شد: پس از این ماجراها غربی ها صدام را تجهیز کردند تا به ایران حمله کند از این رو صدام عملیات سنگینی را علیه ایران آغاز کرد که در آن کشورهایی همچون آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی به وی کمک می کردند، آواکس های آمریکایی به آنان اطلاعات می دادند و فرانسوی ها به آنان هواپیما اجاره می دادند.
 
وی همچنین گفت: مجاهدت های ایرانیان کلید پیروزی ما در مقابل صدام بود و امروز آمریکایی ها متوجه این موضوع شده اند که نمی توانند مانع ایرانی ها باشند و دیگر امروز نمی توانند تهدیدی مناسب علیه ایران داشته باشند.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: آنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را تحریک کردند که به لبنان حمله کند اما حزب الله و نیروهای مقاومت مقابل آنان ایستادند و سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زدند.
 
 
 
** اگر ایران امروز قدرت موشکی است به دلیل تحریم ها است  
 
لاریجانی با بیان این که خاورمیانه امروز از نظر مجاهدت به بیداری رسیده است، اظهارداشت: شرایط عراق را مشاهده کنید، آمریکایی ها پس از اشغال عراق از این کشور خارج شدند.
 
وی با یادآوری این که تحریم ها باعث شده که ایران روی پای خود بایستد، ادامه داد: غربی ها در هشت سال دفاع مقدس به ما سلاح نمی دادند از این رو ما مجبور شدیم خودمان سلاح بسازیم، اگر امروز ایران قدرت موشکی است به دلیل تحریم ها است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از فناوری های مدرن تئوری های امام خمینی (ره) را که حفظ استقلال بود پیاده کردیم به همین دلیل است که تحریم ها تاکنون نتوانسته روی ایران جواب دهد.
 
لاریجانی گفت: اوباما امروز زیاد شعار می دهد که ما تحریم ها را ایجاد کردیم تا ایران پای میز مذاکره بیاید، اینها به خودشان دروغ می گویند حرکت استقلالی ایران باعث شده که نیازمند دیگران نباشد و در مقابل تحریم ها بایستد.
 
وی یادآور شد: موضوع هسته ای باعث ماجراجویی دیگر آمریکا شده ولی آنان بدانند که ایران همواره در مسیر استقلال حرکت کرده و مقاومت می کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها