بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
طبق ابلاغیه جدیدی سازمان توسعه تجارت صادرات نان بلامانع خواهد بود.
تدبیر24:  اوایل سال 87 بود که سازمان توسعه تجارت رسما اعلام کرد که صادرات نان و آرد به دلیل پرداخت یارانه ‌های سنگین در تامین این دو کالا ممنوع شده است. البته این سازمان در تکمیل این ممنوعیت اعلام کرده بود که صادرات نان تنها در صورتی که یک واحد تولیدی اقدام به واردات گندم کرده و با هزینه خود آن را عمل آوری کرده و به آرد ونان تبدیل کرده باشد مجاز است.
 
اما با شرایط فوق، کمتر واحد تولیدی در کشور می توان پیدا کرد که بتواند با احراز شرایط فوق، مجوز صادرات نان را به دست آورد و عملا خروج این محصولات جهت عرضه در خارج از کشور، ممنوع ماند.
 
البته ممنوعیت صادرات آرد و نان در حالی در آن زمان اعلام شد که دولت چندی قبل از آن «به منظور تامین آرد مصرفی عموم مردم و در راستای حمایت از تولید آرد داخلی و مدیریت آثار ناشی از خشکسالی»، عوارض صادراتی گندم و آرد را افزایش داده بود. بر این اساس تصمیم آن زمان هیئت وزیران، عوارض صادراتی گندم و آرد را به ترتیب هر کیلوگرم چهار هزار ریال و پنج هزار ریال تعیین شده بود.
 
اما ظاهرا طی روزهای اخیر، ابلاغیه جدیدی از سوی سازمان توسعه تجارت به برخی شرکت های غذایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که در حال حاضر صادرات نان با رعایت سایر قوانین مربوطه، بلامانع خواهد بود که به نظر می رسد منظور از سایر مقررات، مربوط به مسائل بهداشتی و تعرفه های صادرات است.
 
نکته جالب در این پاسخ، درخواست شرکت های مذکور برای صادرات نان لواش است که با موافقت سازمان توسعه تجارت همراه شده و باید منتظر ماند و دید، کدام کشورها مشتری نان لواش ایرانی خواهند بود؛ همان نانی که وزارت فرهنگ جمهوری ارمنستان قبلا اعلام کرده بود آنرا به عنوان میراث فرهنگی ارمنستان در یونسکو ثبت کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها