بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
رییس صنف عمده فروشان میوه و تره بار گفت: اصفهان به دنبال خشکسالی‌های اخیر توان تولید خود را از دست داده و اکنون نیازمند واردات از استان‌های دیگر و یا واردات برخی اقلام از خارج از کشور است.
تدبیر24: ناصر اطرج با تکذیب افزایش قیمت پرتقال و لیمو شیرین در سطح شهر اصفهان، اظهارکرد: موز تنها قلمی است که در 20 روز گذشته به دلیل تعطیلی اسکله‌های حمل کشتی‌های تجاری وارداتی به دنبال آغاز سال نو میلادی اندکی با افزایش قیمت روبرو بوده و امید است با گذشت زمان به سمت متعادل سازی قیمت حرکت کند.
 
وی با اعلام اینکه میوه شب عید از هم اکنون بارگیری و ذخیره شده است، افزود: سازمان تعاون روستایی در یک ماه گذشته اقلام مورد نیاز مردم را ذخیره سازی کرده و اکنون در مرحله انتخاب مباشران معتمد برای عرضه در روزهای باقی مانده به عید نوروز در سطح شهر است.
 
رییس صنف عمده فروشان میوه و تره بار درباره دلایل نوسانات مقطعی قیمت میوه در بازار گفت: به طور ویژه کاهش عرضه و افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت و افزایش عرضه و کاهش تقاضا به کاهش قیمت انواع اقلام کشاورزی منجر می‌شود درست مانند همان اتفاقی که در ماه‌های گذشته درباره قیمت بالای گوجه و خیار در کشور اتفاق افتاد.
 
اطرج ادامه داد: قیمت زیر یک هزار تومان به ازای هر کیلو میوه برای کشاورز به هیچ عنوان به صرفه نیست با این وجود یک کشاورز نیز به جز فروش محصولات خود چاره دیگری ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه مودیان بازار میوه اصفهان به دنبال ثبات بازار با استفاده از سیاست‌های مختلف هستند، تصریح کرد: این تعادل سازی به معنای کاهش اقلام مختلف کشاورزی نیست چرا که نباید اقدامی علیه کشاورزان انجام شود با این حال باید به فکر رفاه حال مردم نیز بود.
 
رییس صنف عمده فروشان میوه و تره بار درخصوص میزان خودکفایی استان در تامین نیازهای شهروندان اصفهانی خاطر نشان کرد: اصفهان به دنبال خشکسالی‌های اخیر توان تولید خود را از دست داده و اکنون نیازمند واردات از استان‌های دیگر و برخی اقلام از خارج از کشور است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها