بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
درباره تیمی که فردا در آزادی مقابل سرخپوشان قرار می گیرد
تیم تازه تاسیس قطری قدرتمند‌ترین تیم گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیاست. لخویا آنقدر نام ترسناکی برای باشگاه‌های ایرانی هست که سخت بتوان باور کرد ۶ سال قبل اصلا تیمی با این نام وجود خارجی نداشته است. تیمی که در تاریخ ۵ ساله‌اش، ۳ بار قهرمان لیگ ستارگان قطر شده و در ۳ حضورش در لیگ قهرمانان آسیا یک بار به یک چهارم نهایی رسیده است .
تدبیر24:  رضا عباس زاده  - تیم تازه تاسیس قطری قدرتمند‌ترین تیم گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیاست. لخویا آنقدر نام ترسناکی برای باشگاه‌های ایرانی هست که سخت بتوان باور کرد ۶ سال قبل اصلا تیمی با این نام وجود خارجی نداشته است. تیمی که در تاریخ ۵ ساله‌اش، ۳ بار قهرمان لیگ ستارگان قطر شده و در ۳ حضورش در لیگ قهرمانان آسیا یک بار به یک چهارم نهایی رسیده است. باشگاه وابسته به قدرت‌های نظامی قدرتی که القابی مانند شوالیه‌های سرخ و نیروی امنیت داخلی(!) را بر خود دارد، امسال اهداف پلندپروازانه‌ای را در سر دارد. لخویا در تابستان گذشته موفق شده یکی از مربیان بزرگ فوتبال اروپا را به زندگی در حاشیه خلیج فارس راضی کند. میشل لادروپ ستاره سابق بارسلونا و رئال مادرید که بسیاری از جمله رائول، اینیستا، گواردیولا و خاویر کلمنته او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال دانسته‌اند، حالا سرمربی لخویاست. آن هم یک سال پس از درخشش به همراه سوانسی در لیگ بر‌تر انگلیس. قطری‌ها بی‌دلیل دستمزد بالای لادروپ را متقبل نشده‌اند. آن‌ها در سال پنجم فعالیت باشگاه خود، اهداف بلندپروازانه‌ای را در پیش گرفته‌اند؛ چیزی شبیه به قهرمانی در آسیا. لادروپ در این فصل تیم قدرتمندی را روانه مسابقات لیگ ستارگان قطر کرده؛ تیمی که با کسب ۳۶ امتیاز از ۳۵ بازی در صدر جدول قرار دارد و کاملا آماده چالش‌های قاره‌ای است.  
 
لادروپ به همراه خود چیکو فلورس، مدافع اسپانیایی را هم از سوانسی به قطر آورده. فلورس ۲۷ ساله با سابقه بیش از ۱۰۰ بازی در لالیگا، بیش از ۵۰ بازی در لیگ بر‌تر انگلیس و ۱۵ بازی در سری آ، مهره محوری تیم یکدست لادروپ است. تیمی که بهترین خط دفاعی لیگ قطر را دارد. لخویا از آن دست تیم‌های عربی است که استراتژی مناسب‌تری را برای توسعه فوتبال پیدا کرده و به جای خریدن ستاره‌های پا به سن گذاشته، سراغ آکادمی باشگاه‌های حرفه‌ای می‌رود و بازیکنان مستعد تیم‌های جوانان این باشگاه‌ها را می‌خرد. همین مساله لیست این تیم را پر کرده از بازیکنان دو ملیتی. از سباستین سوریا اروگوئه‌ای-قطری که نماد این دست بازیکنان است گرفته تا لوئیز جونیور، کاپیتان برزیلی-قطری این تیم و ۶ بازیکن آفریقایی الاصل. آماده‌ترین مهاجم این فصل لخویا نام تائه‌هی، مهاجم-هافبک ۲۳ ساله تیم ملی کره جنوبی است که در ۱۰ بازی ۶ گل برای قرمز‌ها زده است. اما سر‌شناس‌ترین ستاره این تیم در فاز هجومی ولادیمیر وایس، مهاجم ۲۵ ساله تیم ملی اسلواکی است که فصل گذشته خط دفاعی تراکتورسازی را حسابی آزار داد. قهرمان فصل گذشته لیگ ستارگان قطر، تاکنون در لیگ قهرمانان با سپاهان و تراکتورسازی بازی کرده و ۲ برد، یک تساوی و یک باخت به دست آورده است.  

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها