بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۷۵۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
در آستانه ی سفر رییس جمهوری به قم
هفته نخست اسفندماه قم میزبان کاروان دولت تدبیر و امید است؛ حسن روحانی رییس جمهوری به همراه هیات همراه راهی این استان می شود تا ضمن رسیدگی به مشکلات مردم و مسایل استان، تجدید دیداری با مراجع و علما این دیار داشته باشد.
تدبیر24: انتخابات بیست و چهارم خرداد 1392هجری خورشیدی به پیروزی جریان اعتدال انجامید. گفتمانی که به وسیله ی حسن روحانی رییس جمهوری بیان و با استقبال ملت ایران روبرو شد. دولت تدبیر و امید از ابتدا با در پیش گرفتن بحث تنش زدایی در سیاست خارجی و کنترل تورم افسارگسیخته ی بوجود آمده و ایجاد رونق و رشد اقتصادی پا به عرصه ی تلاش و خدمت رسانی نهاد.
 
**پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری
 
حسن روحانی در خرداد 1392 هجری خورشیدی با کسب اکثریت قاطع آرا به پیروزی رسید. علما و روحانیون با تایید مشی اعتدال انتخاب شایسته ملت ایران را تحسین کردند، در این باره آیت الله نوری همدانی با ابراز خرسندی از اعتماد مردم به روحانیت، گفت: شخصیت حجت الاسلام والمسلمین روحانی برای من روشن است و در وی از نظر اخلاق، تدین، علم و قدرت ویژگی های خاصی وجود دارد. وی افزود: رییس جمهوری منتخب از حوزه برخاسته و روحانی است؛ پرچم انقلاب اسلامی از ابتدا به دست مرجعیت تقلید بوده و روحانیون هم زیر همان پرچم گام برداشتند.(1)
 
آیت الله محسن اراکی نیز خطاب به رییس جمهوری منتخب گفت: انتخاب آگاهانه و شورانگیز جنابعالی از سوی مردم اسلام خواه و ایثارگر و خردمند ایران به عنوان هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران، برگ افتخار آمیز دیگری بر کارنامه پر افتخار شما افزود. وی، انتخابات را نشانی از اعتماد ملت به رییس جمهوری منتخب دانست و اظهار امیدواری کرد که رییس جمهوری منتخب با یاری حق تعالی و توجهات امام زمان (عج)، توفیق درخشانی در مدیریت کشور بیابد و خداوند، حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و عموم ملت ایران را با تدبیر خردمندانه و عادلانه خویش راضی کرده و موجبات سربلندی بیشتر ملت بزرگ ایران را در این شرایط حساس و استثنایی فراهم کند.(2)  
 
همچنین آیت الله حسین نوری همدانی درباره ی شخص رییس جمهور منتخب گفت: انتخاب یک فرد عالم و روحانی بعنوان رییس جمهوری نشانگر علاقه و اهتمام مردم به روحانیت است. (3)
 
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به انتخاب حجت الاسلام و المسلمین روحانی و امید ایجاد شده در دل های مردم، گفت: باید با اتخاذ تدابیر و برنامه های مناسب، زمینه راحتی و آسایش مردم فراهم شود. (4)
 
آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به رای مردم به حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، وحدت و همدلی ایجاد شده بین مسوولین نظام را محسوس دانست و نسبت به این امر مهم ابراز خرسندی کرد.(5)  
 
آیت الله موسوی اردبیلی با اشاره به امید ایجاد شده در دل های مردم اظهار داشت: ما امیدواریم با در پیش گرفتن مشی اعتدال و تدبیر توسط مدیران عالی نظام این امید ادامه دار باشد.(همان منبع)
 
 
 
** مواضع مقتدرانه رییس جمهوری در سازمان ملل
 
حسن روحانی یکم مهر 1392 خورشیدی برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عازم نیویورک شد. وی در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر این نکته تاکید کرد که ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست. روحانیون ضمن تقدیر از سخنان اصولی رییس جمهوری در این سفر، از مواضع ایشان حمایت کردند.
 
آیت الله نوری همدانی ضمن تقدیر از مواضع رییس جمهوری گفت: دکتر روحانی در سازمان ملل متحد در مسیر حل مشکلات سخن گفت و به ارایه راهکار پرداخت. وی با اشاره به سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: رییس جمهوری همانگونه که انتظار می رفت در مسیر حل مشکلات سخن گفت و به ارایه راهکار پرداخت و فرهنگ ایران را به درستی معرفی کرد. همچنین رییس جمهوری، مواضع رهبر معظم انقلاب و تفکر ایشان را معرفی کرد که قابل تقدیر است. (6)
 
آیت الله نوری همدانی نیز سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل را جامع و کامل ارزیابی کردند.(7)
 
آیت الله جوادی آملی از اساتید برجسته ی حوزه نیز در این زمینه یادآور شد: اینکه اوباما با رییس جمهوری اسلامی ایران تماس می گیرد، به برکت آبروی خون شهداست.(8)
 
آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که مکالمات رییس جمهوری با اوباما، عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت، خاطر نشان کرد: دکتر روحانی ضمن حفظ ادب واحترام سخن خود را بیان کرد و پاسخ رییس جمهوری آمریکا را در کمال ادب و سربلندی داد. رییس جمهوری وقتی در سفر به امریکا ادب و اخلاق را رعایت کرد با سخنان مودبانه موجب شد که یک سر و گردن بالاتر از اوباما قرار بگیرد و در واقع عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.(9)
 
آیت الله موسوی اردبیلی نیز درباره ی شرکت رییس جمهوری در اجلاس سازمان ملل اظهار داشت: سفر اخیر حجت الاسلام و المسلمین روحانی به آمریکا سفر بسیار خوبی بود و برای کل کشور مایه برکت و خیر شد، به گونه ای که باعث شد نابسامانی های چند سال گذشته تا حدودی فراموش شود. (10)
 
 
 
**ابراز رضایت روحانیون از عملکرد دولت یازدهم
 
بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید نشان می دهد که این دولت موفقیت های شایان توجهی در زمینه های مختلف بدست آورده است که از آن جمله می توان به کاهش میزان تورم، رشد اقتصادی، اصلاح نظام سلامت و توسعه ی روابط سازنده با کشورهای جهان اشاره کرد. مراجع با دانستن این مطلب که این دولت در شرایطی نابسامان زمام امور را در دست گرفته و وارث مشکلات بسیاری در جنبه های اقتصادی، اجتماعی، دیپلماسی بوده است، همگان را به داشتن صبر و حوصله برای از پیش روی برداشتن مشکلات فراخواندند.  
 
آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از تخریب دولت، اظهار داشت: انتقاد باید سازنده و منطقی باشد و در شرایط فعلی که دولت مشغول مذاکرات حساس و مهم است و هنوز چیزی مشخص نشده است تضعیف دولت سازنده و درست نیست.(11)
 
آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به عزم رییس جمهوری برای حل مشکلات گفت: ما با دعای خیر، دولت را حمایت می کنم. همین که می شنویم برخی از اعضای هیات دولت تا نیمه های شب در حال فعالیتند و فداکاری می کنند جای امیدواری برای حل مشکلات را دارد. (12)
 
آیت الله مکارم شیرازی با یادآوری مشکلاتی که از دولت قبل به جای مانده است، اظهار داشت: دولت یازدهم وارث میراثی پیچیده و مشکلی بوده و حل کردن مشکلات موجودکار دشواری است. تا آن جا که به خاطر دارم مشکلاتی که این دولت با آن ها مواجه است در دولت های قبلی کمتر بوده است. شیوه دولت قبلی مشکل آفرین بود و مشکل گشا نبود و با مشکلات و مسایل بین المللی ایجاد شده نمی توان انتظار داشت همه مشکلات یک شبه حل شود.(13)
 
آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده گفت: خوشبختانه این روزها اخبار خوبی از دولت شنیده می شود و از این که شرایط کشور به سمت خوبی پیش می رود، خوشحال هستیم. عملکرد دولت طلیعه خوبی است و امیدوارم دولت با توجه به مشکلات فوق العاده ای که کشور دارد موفق باشد.(همان منبع)
 
آیت الله موسوی اردبیلی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید، امید را در دل ها زنده کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت قیمت ها نیز کاهش نسبی داشته است، مردم هنوز امیدوارند که با سرکارآمدن انسان های متدین، دلسوز و کارآمد مشکلات پیش آمده مرتفع شود.(14)
 
آیت الله جعفر سبحانی با تقدیر از تلاش های دولت گفت: خوشبختانه دولت یازدهم، دولت اعتدال و امید است و تاکنون بر همین رویه عمل کرده است.(15)
 
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با مطلوب خواندن شرایط کشور، تصریح کرد: خوشبختانه شرایط کشور مطلوب و رو به پیشرفت است و ان شاء الله با اتکا به جوانان تداوم داشته باشد.(همان منبع)
 
آیت الله نوری همدانی با ابراز رضایت از تلاش های دولت یازدهم در ماه های اخیر تاکید کرد: مردم از عملکرد دولت راضی هستند.(همان منبع)
 
آیت الله موسوی اردبیلی با یادآوری شرایط کشور در هشت سال گذشته گفت: در هشت سال گذشته شرایط کشور آن گونه که باید و شاید مناسب نبود. در این مدت ما فقط دعا می کردیم و با زبان بی زبانی حرفهایمان را می زدیم ولی الحمدلله با روی کار آمدن دولت یازدهم، برنامه ریزی ها بهتر شده و کارها حساب شده پیش می رود. (همان منبع)
 
آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر لزوم صبر برای اصلاح امور گفت: مردم باید شرایط را تحمل کنند، چرا که وارث مملکت ویرانه هستیم و باید صبر کنیم تا خرابی های هشت سال گذشته جبران شود.(16)
 
آیت الله موسوی اردبیلی درباره ی انتقاد مخرب یادآور شد: برخی ها فقط انتقاد می کنند. اینها گمان می کنند اگر خودشان در رأس کار باشند، کارها خوب پیش می رود، حال آنکه نقد باید سازنده باشد نه مخرب، یعنی نقد در کنار حمایت و کمک به دولت بیان شود. خوشبختانه عملکرد دولت تاکنون مورد رضایت و خوب بوده است، البته اگر ما اشکال و نقدی داشته باشیم حتما مطرح می کنیم ولی عملکرد دولت تاکنون مطلوب بوده است. (17)
 
حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در توصیف دولت تدبیر و امید گفت: دولت یازدهم تجربه ای جدید در عمر انقلاب اسلامی است و با دیگر دولت ها متفاوت است. وی افزود: دولت روحانی یک رویه معتدل و میانه را در پیش گرفته است و به همین دلیل یک تجربه جدید محسوب می شود.(18)
 
آیت الله وحید خراسانی سفر رییس جمهوری به قم را منشاء خیر و برکت خواند و عنوان کرد: امیدوارم سفر رییس جمهوری به قم موجب تقویت بیش از پیش رابطه دولت با مرجعیت، روحانیت و حوزه های علمیه شود. وی افزود: نیت رییس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است من می دانم که دولت مسیر دشواری پیش رو دارد.(19)
 
آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین دستاوردهای دولت یازدهم برای مردم بمنظور جلوگیری از فضاسازی ها، گفت: خوشبختانه در دولت، افراد خوشفکر زحمت می کشند و تلاش می کنند که باید نتایج عملکرد آنان برای جامعه بازگو شود.(همان منبع)  
 
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به زحمات و برنامه های دولت برای حل مسایل و مشکلات مردم، اظهار داشت: اطلاع داریم که دولت نسبت به مسایل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد. ایشان با بیان اینکه مردم مطلع هستند که دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است، گفت: برخی از مسایل و مشکلاتی که امروز مطرح می شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری های دولت را زیاد کرده است، اما نباید نسبت به حل آنها ناامید بود و باید با انگیزه کسب رضایت ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) نسبت به مرتفع کردن آنها همت کنیم.(20)
 
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه الحمدالله، دولت محترم خدمات بسیار خوب و ارزنده ای به مردم ارایه کرده است، افزود: خدا را شکر می کنیم که دولت امروز مقتدرانه در جهات مختلف از جمله در حوزه اقتصاد و بخصوص در موضوع سلامت و بهداشت به مردم خدمات می دهد. وی با اشاره به بیش از سه دهه آشنایی خود با رییس جمهوری، گفت: ما منتظر مقدم محترم رییس جمهوری به قم هستیم و این سفر را تأثیرگذار و مهم می دانیم.(همان منبع)
 
آیت الله مکارم شیرازی ضمن تمجید از عملکرد دولت، یادآور شد: کارهای خوبی تاکنون در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی پیشرفت ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود. (همان منبع)
 
آیت الله جوادی آملی با تقدیر از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: این مبارزه باید با شدت بیشتری دنبال شود تا نظام اقتصادی کشور اصلاح گردد. وی ضمن ابلاغ سلام به دکتر روحانی، سفر رییس جمهوری کشورمان را به استان قم موجب آبادانی بیش از پیش این استان دانستند.(همان منبع)
 
 
 
منابع:
 
1)    01/04/1392 در دیدار هیات نمایندگی رییس جمهوری منتخب
 
2)    04/04/1392 پیام تبریک به مناسبت انتخاب حسن روحانی به عنوان هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران
 
3)    13/04/1392 در دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری منتخب
 
4)    17/11/1392در دیدار رحمانی فضلی وزیر کشور
 
5)    18/11/1392 در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور
 
6)    05/07/1392 در دیدار شهردار قم و جمعی از مدیران شهرداری
 
7)    10/07/1392 در دیدار با هنرمندان و کارگردانان بسیجی  
 
8)    08/07/1392 در دیدار محمد دلبری شهردار قم
 
9)    11/07/1392 در دیدار با جعفر توفیقی سرپرست وزیر علوم
 
10)    11/07/1392 در دیدار سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران
 
11)    01/08/1392 در درس خارج خود در مسجد اعظم قم
 
12)    18/08/1392در دیدار وزیر اقتصاد
 
13)    29/08/1392 در دیدار وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی
 
14)    07/10/1392 در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم
 
15)    10/11/1392 در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری
 
16)    12/02/1393 وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات
 
17)    25/06/1393 در دیدار حجت الاسلام داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت
 
18)    21/11/1393 در دیدار با نخبگان و اساتید استان کردستان
 
19)    30/11/1393 در دیدار نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری
 
20)    01/12/1393 در دیدار محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری

برچسب ها: تدبیر24 ، حسن روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
3
0
راستی قضیه دعوت تلفنی برای استقبال از روحانی حرکت کداصفتانهای هست که موجب ابروریزی او خواهد شد
سیدمحمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
3
0
استقبال پرشور مردم قم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نشان از علاقه مردم به خدمات دو.لت تدبیر امید دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکسال شد که این همه ریزش داشتید؟
خدمتگذاری دکتر ولایتی به هاشمی اگر انجام نمیشد منتخب فردی دیگر بود.
حامی دکتر حسن روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
درود بر روحانی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها