بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۷۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول گفت: در برنامه‌ریزی‌های گردشگری استان خوزستان لازم است توجه ویژه‌ای به شهرستان دزفول به خصوص از نظر مشخص کردن مسیرهای دسترسی شود.
تدبیر24: محمد آذرکیش اظهار کرد: به رغم این که دزفول دومین شهرستان استان خوزستان از نظر جمعیت است و جاذبه‌های فراوان گردشگری و تاریخی حتی در سطح ملی دارد از جاده‌های کشوری سهمی ندارد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز که هموطنان عزیز به شهرهای مختلف کشور به ویژه استان خوزستان سفر می‌کنند، برنامه‌ریزی مناسبی برای نگهداری این مهمانان در استان خوزستان انجام نشده است زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد دزفول با اینکه در ورودی شمال استان قرار گرفته و از نظر جاذبه‌های گردشگری یکی از شهرهای با پتانسیل بالا در منطقه است در هیچ یک از مسیرهای جاده‌های منتهی به این شهرستان تابلوهای کیلومتر شمار و راهنمای مناسب ندارد.
 
وی اظهار کرد: با وجود این که در صنعت گردشگری به ویژه در ایام نوروز که اوج رونق آن است همین تابلوها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند معرفی مسیرهای دسترسی مناسب برای گردشگرانی که با منطقه آشنایی کامل ندارند می‌تواند به عنوان زیرساخت اولیه برای معرفی باشند.
 
دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول توضیح داد: با وجود سابقه تاریخی غنی و آثار و جاذبه‌های فراوان گردشگری استان خوزستان عدم معرفی ظرفیت‌ها و ارزش‌های گردشگری این استان سبب شده زمان اقامت در خوزستان کوتاه باشد زیرا بسیاری از گردشگرانی که وارد استان می‌شوند به دلیل نبود معرفی صحیح مسیرهای مختلف بدون آشنایی با بسیاری از شهرها نظیر دزفول این استان را ترک می‌کنند. این را از هم‌صحبتی با بسیاری از هموطنانی که از این استان دیدن کرده‌اند و حتی اسمی از دزفول نشنیده‌اند به روشنی می‌توان دریافت.
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود نگاه جدید و حساسیتی که در رونق گردشگری کشور ایجاد شده، نبود توجه به نکات ضروری و اولیه و برنامه‌ریزی برای آن‌ها که به نسبت سایر نیازمندی‌های گردشگری هزینه کمتر و اولویت بیشتری دارند سبب می‌شود توسعه گردشگری در بسیاری مناطق کشور با کندی صورت پذیرد و رونق صنعت گردشگری را بحثی فرمایشی و باورناپذیر برای بسیاری از سرمایه‌گذاران کند چون پیش شرط رونق این صنعت معرفی درست و توجیه‌پذیر بودن از نظر اقتصادی است.
 
آذرکیش با بیان این که گردشگری که از طریق جاده‌ای وارد استان خوزستان می‌شود بدون این که از وجود شهرستانی با نام دزفول آشنا شود از کنار آن رد می‌شود، اظهار کرد: به جز ورودی شهر تابلوی مناسبی بر روی جاده نصب نشده است. این در حالی است که به طور مقایسه‌ای سهم شهرستان دزفول نسبت به شهرهای اطراف از جاده کمتر از یک درصد است که جای تامل دارد.
 
وی ادامه داد: نبود برنامه‌ریزی روشن در سال‌های اخیر در امر گردشگری سبب شده که جنوب کشور به نسبت آثاری که دارد، طبیعت زیبا و حتی آثار ثبت جهانی آن چنان که باید در کانون توجه گردشگران قرار نگیرد. این در حالی است که گردشگرانی که به طور اتفاقی از دزفول دیدن کرده‌اند از تنوع جاذبه‌های گردشگری و زیبایی این شهر اظهار شگفتی کرده و از نبود معرفی صحیح آن متعجب هستند.
 
این دوستدار میراث فرهنگی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز شایسته است برنامه‌ریزان استان خوزستان و به ویژه شهرستان دزفول به طور جدی پیگیر نصب تابلوهای مناسب برای راهنمایی مسافران نوروزی و گردشگران در سایر ایام سال باشند تا فرصت‌های بیشتری پیش روی هموطنان عزیزی که از استان خوزستان دیدن می‌کنند ایجاد شود و در جاده اصلی مسیر خود را به سمت دزفول بیابند.
 
وی اضافه کرد: استان خوزستان نیازمند برنامه‌ریزی صحیح گردشگری است و ساماندهی جاده‌های آن پیش زمینه هر اقدام دیگری در این خصوص است و برای رونق این صنعت ضروری به نظر می‌رسد.
 
آذرکیش گفت: از مهم‌ترین جاذبه‌های ملی گردشگری دزفول می‌توان به پل تاریخی این شهر به عنوان قدیمی‌ترین پل استوار جهان، آبشار شوی دزفول (تنها اثر طبیعی ملی استان)، آرامگاه یعقوب لیث صفاری به عنوان احیاگر زبان فارسی، رود دز یکی از زیباترین رودهای شهری کشور، بافت ارزشمند تاریخی، روستاهای گردشگری پامنار، لیوس، مسجد جامع دزفول و بسیاری جاذبه‌های دیگر اشاره کرد که هر یک ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران دارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، دزفول
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
گندمکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
لرهایی که اطراف شوی زندگی میکنن از هزاران سال پیش اونجا زندگی میکردن . و سرزمین خودشونه . نصف خوزستان لر نشینه . دزفولی هم یک نژاد نیست یک شهره و در واقع هم نصف شهر ما دزفول بختیاری ان . و خوما دزفولی ها هم هفتاد درصد زبونمون کلمات لریه . شما تا حالا شوی رفتین ؟؟ برید وبعد خودتان قضاوت کنید همش کوهه و از پوشش جنگلی راه کاملا مشخصه که تو لرستانی . اصلا بوی لرستان و میده ماله لرستانه . اما شهر ما دزفول شهر بسیار موفقیه که قلب خوزستانه و تونسته برای اونجا تبلیغ کنه فقط اشتباه کردن که گفتن جز دزفوله . بزاری شون میگن دزفول استانه!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها