بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
این خانم وکیل با این حرف ها و با اشاره به این که او تفکرات ضدصهیونیستی دارد، با دولت وقت ایران ارتباط برقرار کرد و با وعده و وعیدهای توخالی، کلی هم از کیسه ملت ایران پول گرفت و رفت!
تدبیر24: در کنار حیف و میل های میلیارد دلاری در دولت گذشته، یک حیف و میل کوچک نیز به چشم می خورد که به دلیل ویژه بودنش، مورد توجه صدها رسانه خارجی از جمله سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی، فاکس نیوز، فرانس 24، الجزیره، راشا تودی، سی‌بی‌اس نیوز، سی‌ان‌اس نیوز، بی‌بی‌سی نیوز، اسکای نیوز، آسوشیتد پرس، نیویورک تایمز، واشنگتن تایمز، لس‌آنجلس تایمز، واشنگتن پست، گاردین، ایندیپندنت و الاهرام،فارین پالیسی و هالیوود ریپورتر،تایمز آو اسرائیل، اینفووارز، هافینگتون پست، گلوبال پست و... قرار گرفت و سپس در میان انبوه شاهکارهای دولت احمدی نژاد، به حاشیه رفت.

زمستان سال 91 بود که خبر رسید دولت ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی ، با یک وکیل فرانسوی به نام  " ایزابل کوتان پیر"  توافق کرده اند تا این خانم وکیل، علیه فیلم ضدایرانی "آرگو"، اقامه دعوا کند و به گفته خودش، "هالیوود" را به عذرخواهی از ایران وادار کند.



آن طور که در آن زمان اعلام شد، وکیل فرانسوی، پیش پرداخت خود را هم گرفته است و وعده هایی نیز داده است. به این سخنان وی که در آن زمان مطرح شده بود دقت کنید:

 - من در کنار ملت بزرگ ایران هستم تا از حقوق واقعی‌اش در برابر هالیوود و صهیونیست دفاع کنم.  

 - افق ما این است و سعی می‌کنیم کاری کنیم تا دیگر از این قبیل فیلم‌ها علیه ایران نسازند. 

- ما قرار است هالیوود را به چالش بکشیم. آنها باید متوجه شوند که اعتبار ملت ایران و شخصیت حقوقی ایران باید حفظ شود و ما در این مورد از آن دفاع می کنیم. 

-  من در هالیوود و دیگر کشورها در باره این موضوع بحث  و آن را پیگیری می‌کنم.  

- من در فرانسه علیه شرکت اکران کننده فیلم به اتهام شرکت در جرم «سیاه نمایی یک کشور خارجی» اقامه دعوی می کنم. در آمریکا نیز علیه بن آفلک و جورج کلونی بعنوان تولید کننده فیلم این کار را خواهم کرد. 

- من حتی می توانم درخواست غرامت بکنم هر چند که ایران علاقه ای به پول در این زمینه ندارد.

 - سعی دارم در گام هایی دیگر به عذرخواهی هالیوود از ایران برسم تا آنها به این حقیقت که این فیلم دروغی بیش نیست، اعتراف کنند.

- ما می‌توانیم با اقدامات خود جلوی شرکت‌های توزیع این فیلم را بگیریم.




خلاصه آن که این خانم وکیل با این حرف ها و با اشاره به این که او تفکرات ضدصهیونیستی دارد، با دولت وقت ایران ارتباط برقرار کرد و با وعده و وعیدهای توخالی، کلی هم از کیسه ملت ایران پول گرفت و رفت!
البته این که فردی بخواهد موقعیتی برای گرفتن پول کلان از یک دولت خارجی برای خود درست کند، چندان جای شگفتی ندارد ولی عجیب این بود که مقامات دولت وقت به ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فریب این حرف های بی اساس را خوردند و و اساساً با چه مجوزی پول ملت را به او دادند؟ عجیب تر این که به اظهارات منتقدان هم گوش نکردند و کار خود را ادامه دادند به طوری که بعدها، رئیس جدید سازمان سینمایی در دولت یازدهم فاش کرد کهاین خانم هر از گاهی به ایران می آمد و پولی می گرفته و بر می گشته است!

در آن زمان، در عصرایران یادداشتی نوشتیم با این عنوان: "خانم وکیل فرانسوی ، نان خور جدید ملت ایران! " و ابعاد قضیه را باز کردیم و از جمله شرح دادیم که اولاً در این پرونده که باید در دادگاه های امریکا بررسی شود، ایران پیروز نخواهد شد و ثانیاً نتیجه چنین بازی بیهوده ای، این خواهد بود که افکار عمومی بیش از پیش به دیدن فیلم ضد ایرانی و واقعاً موهوم "آرگو" متمایل و کنجکاو شوند و نهایتاً این که "هالیوود" نه شخص حقیقی است و نه شخص حقوقی، بلکه عنوانی برای کلیت سینمای حرفه ای آمریکا و نام یک مکان جغرافیایی است و معلوم نیست که در فرض عذرخواهی هالیوود از ایران"(!)، چه کسی این عذرخواهی را انجام خواهد داد؟

با این حال، همانند همیشه ، خود را به نشنیدن زدند و در حد معاون وزیر با او نشست و برخاست داشتند و پول ملت را به او که به تعبیر عصرایران، "نان خور جدید ملت ایران" شده بود دادند.

جالب این که در همان هفته های نخست تشکیل دولت یازدهم، این خانم وکیل به سیاق گذشته ، به ایران آمد تا مجدداً پولی بگیرد و برود ولی این بار، مقامات وزارت ارشاد، حتی به او وقت ملاقات هم ندادند.
در واکنش به این امر، خانم وکیل گفت تهدید کرد که اگر ایران پرونده را ادامه ندهد یعنی عقب نشینی کرده و اتهامات آرگو را پذیرفته است و آن طور که خبرگزاری فارس نوشت، این را هم گفت که حتی اگر دولت جدید پولی به او ندهد، نهادهای دیگری در ایران هستند که این کار را خواهند کرد! او البته نامی از نهاد خاصی نبرد ولی می شود اجمالاً فهمید که چشم طمع به چه طیفی دارد؟!

حال باید از کسانی که پول کشور را به این وکیل فرانسوی دادند پرسید که در برابر این همه پول مفتی که به او دادید کدام یک از وعده ها محقق شد؟ آیا اکران آرگو متوقف شد یا جایزه اسکار گرفت؟ آیا هالیوود از ایران عذرخواهی کرد؟(!) ، آیا غرامت گرفتیم؟ آیا اعتراف کردند که این فیلم دروغی بیش نبوده است؟ آیا جلوی شرکت های توزیع کننده فیلم را گرفتند؟ آیا علیه بن افلک و جرج کلونی، اقامه دعوا شد و آنها محکوم شدند؟ آیا ... ؟!

معلوم است که هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد و همان طور که همان زمان هم نوشته بودیم، اظهر من الشمس بود که هیچ اتفاق مثبتی برای ایران نخواهد افتاد و در این میان، فقط یک وکیل فرانسوی، بخشی از پول این ملت را از امانت داران پول گرفت و برد و خورد و به ریش ما خندید.
جا دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پرونده این وکیل و همدستان داخلی وی را به طور جدی مورد پیگیرد قرار دهد و با طرح دعوا در مراجع قضایی، پیگیر پول هایی باشد که به ناحق از کیسه ملت بیرون کشیدند و به او دادند. همچنین جا دارد که بررسی شود آیا همان طور که خانم وکیل مدعی شده بود، آیا نهادهای دیگری در این مدت به او پول داده اند یا خیر؟!
 و این ، تنها یک نمونه بسیار بسیار کوچک از سوء مدیریت هایی است که در دوران حاکمیت "کارشناس ارشد همه چیز" دنیا را به ما خنداند و پول ملت را به باد فنا داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها