بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کوروش موسوی، سرمربی 45 ساله فولاد نوین که با کسب 5 پیروزی و 3 تساوی در 8 هفته متوالی تیم دوم باشگاه فولاد خوزستان یعنی فولاد نوین را در صدر جدول رده‌بندی گروه «الف» لیگ دسته اول قرار داد، با شش پله صعود نسبت به آخرین رنکینگ اعلام شده و کسب 10.07 امتیاز توانست بر صدر جدول برترین مربیان فصل 1393-94 فوتبال ایران تکیه بزند.
تدبیر24:  کوروش موسوی، سرمربی 45 ساله فولاد نوین که با کسب 5 پیروزی و 3 تساوی در 8 هفته متوالی تیم دوم باشگاه فولاد خوزستان یعنی فولاد نوین را در صدر جدول رده‌بندی گروه «الف» لیگ دسته اول قرار داد، با شش پله صعود نسبت به آخرین رنکینگ اعلام شده و کسب 10.07 امتیاز توانست بر صدر جدول برترین مربیان فصل 1393-94 فوتبال ایران تکیه بزند.

موسوی که بازی زیبای تیم او در جام حذفی برابر استقلال تحسین بسیاری را به همراه داشت، این عنوان را به صورت مشترک با وینکو بگوویچ، سرمربی مس رفسنجان (تیم صدرنشین گروه «ب» لیگ دسته اول) در اختیار دارد.

با فاصله بسیار کم از این دو، علیرضا منصوریان، موفق‌ترین مربی لیگ برتری که در هفته‌های اخیر امتیازهای زیادی را با نفت تهران از دست داد، در رده سوم است. بیشترین صعود در رنکینگ فعلی نسبت به رنکینگ قبلی متعلق به اکبر میثاقیان، سرمربی باتجربه مس کرمان است که نسبت به ماه گذشته 17 پله صعود کرد و به رده بیست و یکم رسید. بیشترین سقوط در جدول نیز به علی روزبهانی، سرمربی نیروی زمینی اختصاص دارد که به همراه تیمش در 5 بازی متوالی شکست خورده است.

برای شفافیت بیشتر در این زمینه، فرمول امتیازدهی به مربیان با جزئیات در اینجا شرح داده شده است:

- هر پیروزی خانگی: 10 امتیاز

- هر پیروزی خارج از خانه: 12 امتیاز

- هر تساوی خانگی: 5 امتیاز

- هر تساوی خارج از خانه: 6 امتیاز

- هر تفاضل مثبت در هر بازی: یک امتیاز

- هر کلین‌شیت: یک امتیاز

- هر گل زده: یک امتیاز

مثال:‌ اگر تیم یک مربی در یک مسابقه خارج از خانه حریفش را 3 بر صفر شکست بدهد، این مربی 12 امتیاز از برد خارج از خانه، سه امتیاز بابت تفاضل 3+، سه امتیاز بابت 3 گل زده و یک امتیاز بابت کلین‌شیت و در مجموع 19 امتیاز کسب خواهد کرد.

مثال 2: اگر تیم یک مربی در بازی خانگی به تساوی 1-1 برسد، این مربی در آن هفته 5 امتیاز برای تساوی خانگی و یک امتیاز بابت گل زده تیمش به دست خواهد آورد و 6 امتیازی از آن بازی خواهد گرفت.

مثال 3: اگر تیم یک مربی در بازی خانگی (یا خارج از خانه) 2-1 شکست بخورد، این مربی تنها یک امتیاز بابت گل زده تیمش کسب خواهد کرد.

مرجع آماری و تحلیلی پروزون (prozone) از این روش امتیازدهی برای رده‌بندی مربیان فوتبال در انگلیس استفاده می‌کند. کانون مربیان نیز با استفاده از این فرمول و محاسبه امتیاز هر مربی در هر بازی و تقسیم مجموع آنها بر تعداد بازی‌ها، به میانگین امتیاز مربیان شاغل در باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی دست یافته و این میانگین را مبنای رده‌بندی مربیان قرار داده است.

همچنین برای یکسان‌سازی داده‌ها و کم کردن اثر انحراف از معیار، آمار مربیانی که کمتر از هفت بازی روی نیمکت تیم‌ها نشسته‌اند محاسبه نشده است.

بدیهی است که نتایج نخستین رده‌بندی مربیان باشگاهی فوتبال ایران صرفاً براساس نتیجه منتشر شده و در آن بسیاری از شاخصه‌های مهم در مربیگری مانند بازیکن‌سازی، کیفیت بازی، موقعیت‌های گل ایجاد شده در هر مسابقه و سایر عوامل مهم و تأثیرگذار در مربیگری مورد محاسبه قرار نگرفته است.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها