بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
سئول و گوانگژو در فينال ليگ قهرمانان
ديدار استقلال و اف سي سئول از مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا با نتيجه تساوي دو بر دو به پايان رسيد اما به خاطر باخت ..
تدبیر24: استقلال با تساوي دو بر دو برابر سئول کره جنوبي و در مجموع دو ديدار رفت و برگشت شکست چهار بر دو از ليگ قهرمانان آسيا حذف شد تا روياي قهرماني يک تيم ايراني در اين رقابت‌ها دوباره بر باد برود.

ديدار استقلال و اف سي سئول از مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا با نتيجه تساوي دو بر دو به پايان رسيد اما به خاطر باخت دو بر صفر استقلال در ديدار رفت، نماينده ايران نتوانست به ديدار نهايي صعود کند. گل‌هاي استقلال را ساموئل و قاضي در دقايق 50 و 75 و گل‌هاي اف سي سئول را ها دائه سونگ و کيم جين کيو در دقايق 37 و 78 (از روي نقطه پنالتي) براي تيم کره‌اي به ثمر رساندند.

در ابتداي نيمه نخست اين ديدار، آبي‌هاي ايراني بازي به مراتب برتري را نسبت به رقيبشان ارائه دادند و بيشتر از حريف کره‌ايشان بر توپ و ميدان حاکم بودند. نخستين فرصت بازي را هم آنها از روي يک ضربه کرنر در دقيقه سوم بدست آوردند. ارسال يک کرنر براي جمشيديان، اين بازيکن را مجبور کرد با يک حرکت نمايشي توپ را به سمت دروازه اف سي سئول بزند که اين شوت با اختلاف اندکي راهي اوت شد.

در ادامه و در دقيقه هشتم پاس چيپ مجيدي مقابل اکبرپور افتاد که اين بازيکن هم با يک پاس جمشيديان را درون محوطه جريمه صاحب توپ کرد که شوت جمشيديان پس از برخورد به مدافع کره‌اي‌ها با اختلافي اندک راهي کرنر شد اما داور عربستاني اعتقاد داشت توپ به اوت رفته است.

در دقيقه سيزدهم شوت سنگين اکبرپور از پشت محوطه اف سي سئول با اختلافي اندک راهي اوت شد اما در دقيقه 14 اين ديدار، حمله اف سي سئولي‌ها مي‌رفت تا يک گل را براي آنها به ارمغان داشته باشد که واکنش خوب رحمتي مانع از فروپاشي دروازه شد و در ضد حمله آبي‌ها بهترين فرصت نيمه نخستشان را بدست آوردند. در اين صحنه مجيدي درون محوطه جريمه شوتي را به سمت دروازه اف سي سئول زد که بعد از برخورد به مدافع اف سي سئول، مجددا برابر مجيدي توپ افتاد و او با يک پاس بسيار خوب سياوش اکبرپور را صاحب موقعيت تک به تک کرد که تعلل لحظه‌اي مهاجم استقلال موجب شد يک مدافع کره‌اي خود را روي توپ او بياندازد و شوت اکبرپور به اين ترتيب بلوکه شد.

در دقيقه هجدهم بار ديگر شوت سياوش اکبرپور مي‌رفت تا خطرساز شود که ضربه او با فاصله‌اي اندک از بالاي دروازه کره‌اي‌ها راهي اوت شد.

در دقيقه 26 اين ديدار، برگشت يک کرنر ارسالي از آبي پوشان روي پاي پژمان نوري افتاد که شوت سنگين او با برخورد به مدافع اف سي سئول راهي کرنر شد.

در دقيقه 35 سرخيو اسکودرو مي‌توانست دروازه استقلال را باز کند. شوت فني او از گوشه محوطه جريمه استقلال از کنار دروازه آبي‌ها به شکلي خطرناک راهي اوت شد. اما اين پايان کار نبود و ها دائه سونگ در دقيقه 37 گل نخست اف سي سئول را به ثمر رساند. شوت فني اين بازيکن از پشت محوطه جريمه استقلال به صورت چيپ، دور از دستان رحمتي وارد دروازه استقلال شد تا حساب کار يک بر صفر به سود اف سي سئول شود.

در ادامه تلاش آبي ها براي تغيير نتيجه بي ثمر ماند و نيمه اول با حساب يک بر صفر به سود اف سي سئول به پايان رسيد.

با آغاز نيمه دوم محمد قاضي به جاي خسرو حيدري به ميدان آمد و همين تعويض به روند تهاجمي استقلال سرعت بخشيد و در حاليکه تنها سه دقيقه از آغاز نيمه دوم گذشته بود، فرهاد مجيدي در شرايطي تک به تک صاحب توپ شد که ضربه بي دقت اين بازيکن از بالاي دروازه اف سي سئول راهي کرنر شد.

در ادامه و در دقيقه 50 شوت محمد قاضي در محوطه جريمه اف سي سئول را دروازه بان کره اي به زيبايي راهي کرنر کرد اما اين پايان کار نبود و اين ضربه کرنر را ساموئل با ضربه سر خود به گل تبديل کرد تا حساب کار يک بر يک مساوي شود.

دردقيقه 52 بار ديگر استقلالي‌ها تا آستانه گلزني پيش رفتند و ارسال يک ضربه کاشته از سوي بيک زاده با شوت مجيدي همراه شد که ضربه اين بازيکن با برخورد به بغل دروازه اف سي سئول راهي اوت شد.

در ادامه اين ديدار تيم اف سي سئول در يک ضد حمله و در دقيقه 55 روي اشتباه عمران زاده در جاگيري نزديک بود به گل برسد اما ضربه سر دژان داميانوويچ با اختلافي اندک از کنار دروازه استقلال به شکلي خطرناک راهي اوت شد.

در دقيقه 61 بار ديگر اشتباه عجيب عمران‌زاده در پاس دادن مي‌رفت تا کار دست آبي‌ها بدهد که اين بار خودش و بيک زاده بسرعت توپ را مقابل داميانوويچ ربودند.

در دقيقه 69 ضدحمله خوب از اف سي سئولي‌ها مي‌رفت تا دروازه استقلال را براي بار دوم باز کند اما شوت سنگين مهاجم اين تيم در محوطه جريمه استقلال با خوش شانسي آبي‌پوشان به تيرک خورد و يک دقيقه بعد از اين موقعيت، فرهاد مجيدي از گوشه محوطه جريمه اف سي سئول شوتي را روانه دروازه حريف کرد که پس از برخورد به بغل دروازه تيم کره‌اي راهي اوت شد.

در دقيقه 73 بعد از يک سلسله اشتباهات فردي بازيکنان استقلال که با برهاني آغاز و با صادقي به پايان رسيد، دژان داميانوويچ در شرايطي تک به تک شوتي را به سمت دروازه استقلال زد که با واکنش خوب رحمتي اين توپ راهي به دروازه پيدا نکرد.

اما در دقيقه 75 محمد قاضي روي خلاقيت فرديش به موقعيت خوبي پشت محوطه جريمه اف سي سئول رسيد و ضربه نخستش به تيرک دروازه برخورد کرد اما در برگشت با ضربه اي دقيق دروازه اف سي سئول را براي بار دوم باز کرد تا حساب کار دو بر يک به سود آبي‌ها شود.

در ادامه و در دقيقه 78 اشتباه بچه گانه عمران زاده، يک پنالتي به اف سي سئولي ها داد که اين ضربه را کيم جين کيو به کنج دروازه استقلال زد و گل تساوي اين ديدار را به ثمر رساند.

در دقيقه 82 فرهاد مجيدي در موقعيتي تک به تک نتوانست توپ را به گل تبديل کند و ضربه او را دروازه بان کره اي بخوبي دفع کرد. مجيدي امروز يکي از بازي‌هاي ضعيف خود را ارائه کرد.

در ادامه تلاش استقلال براي تغيير نتيجه بي ثمر ماند و بازي با تساوي دو بر دو به پايان رسيد.

تعداد تماشاگر: 88 هزار نفر

تيم داوري: خليل الغمدي از عربستان، بدر علي الشومراني و حامد سليمان.

کارت زرد: جمشيديان از استقلال، دژان داميانوويچ از اف سي سئول.

ترکيب استقلال:

مهدي رحمتي، خسرو حيدري ( محمد قاضي 45)، جي لويد ساموئل، اميرحسين صادقي، هاشم بيک زاده، فرهاد مجيدي، پژمان نوري (آرش برهاني 71)، سياوش اکبرپور، حنيف عمران زاده، احمد جمشيديان و پژمان منتظري.

ترکيب اف سي سئول:

کيم يونگ دائه، کيم جو يونگ، چا دو ري، کيم جين کيو، کيم چيوو، سرخيو اسکودرو، دژان داميانوويچ، مولينا اوربه، ها دائه سونگ، گو يوهان، کوه ميونگ جين (يون ايلوک 68.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها