بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۷۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کوی دانشگاه تهران شب گذشته حال و هوای دیگری داشت.بعد از مدتی رخوت و سکون در بین دانشجویان چند صباحی است برنامه های دانشگاهی و دانشجویی رونق بیشتری گرفته است.
  تدبیر24:  مدیریت جدید وزارت علوم که به بازگشت نشاط به دانشگاه ها معتقد است تلاش دارد مدیران دانشگاهی خود پیشقدم برای بانشاط کردن فضای دانشگاه ها شوند به همین دلیل دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر کشور طی چند هفته اخیر به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس دانشکده های خود برنامه های مختلفی برگزار کرد.

شب گذشته نیز به بهانه هشتادمین سال قانون تاسیس دانشگاه تهران کوی دانشگاه شاهد برگزاری جشنی به همین منظور بود.دانشجویان از قبل از آغاز مراسم به سالن محل برگزاری جشن آمده بودند و منتظر آمدن مهمان وِیژه مراسم بودند.زمانیکه علی ضیا مجری برنامه اعلام کرد دکتر محمدرضا عارف به جمع ما پیوستند دانشجویان فریاد زدند" عارف دوست داریم" تشویق مکرر دانشجویان باعث شد عارف برای مدتی بر روی سن پاسخگوی ابراز احساسات دانشجویان باشند. خواندن سرود "یار دبستانی من "از سوی دانشجویان حال و هوای دیگری به مراسم داد.



محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران که متولی این مراسم بود زمانیکه اعلام کرد دکتر عارف  در زمان دانشجویی  ساکن کوی دانشگاه تهران بود دانشجویان مجددا با شعار "عارف دوست داریم "به ابراز احساسات پرداختند.

علی ضیا مجری جوان صدا و سیما که اجرای مراسم را بر عهده داشت زمانیکه می خواست دکتر عارف را برای سخنرانی به جایگاه دعوت کند سمت های او را از زمان ریاست دانشگاه تهران اعلام کرد که در این لحظه دانشجویان فریاد زدند" معاون اول دولت اصلاحات".



اجرای موسیقی محلی مناطق مختلف ایران توسط گروه رستاک حال و هوایی دیگری به مراسم داد.



توصیه های عارف برای گسترش کمی و کیفی دانشگاه تهران

محمدرضا عارف در مراسم جشن هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران ضمن مروری بر حال و هوای دانشجویی خود در زمانیکه در کوی دانشگاه تهران بود از لزوم توسعه این دانشگاه سخن گفت. او گفت که بهترین ایام دانشجوی اش زمانی بود که در کوی دانشگاه تهران ساکن بود.



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه تهران در همه زمینه ها می تواند الگو باشد،گفت: دانشگاه تهران همواره پیشتاز در صحنه‌های علمی،اجتماعی و فرهنگی و سیاسی بوده است و انصافا در 8 دهه گذشته نقش خود را بخوبی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه تاثیر گذاری و الگو بودن ویژگی بارز دانشگاه تهران است و علی‌رغم توسعه کمی دانشگاه‌ها و آموزش عالی در کشور،دانشگاه تهران همچنان این نقش را بر عهده دارد،خاطرنشان کرد: هنوز از نظر مردم و حتی نخبگان "دانشگاه" یعنی دانشگاه تهران.این جایگاه مهم ،وظیفه دانشگاهیان دانشگاه تهران را نسبت به مسئولیتی که بر عهده دارند سنگین می کند و البته متقابلا اثرات مثبت و تاثیرگذاری آنان را نیز دوچندان می کند.



عارف با تشریح ویژگی های سکونت در خوابگاه به بحث ساماندهی دانشگاه تهران اشاره کرد و یادآور شد: سامان دهی دانشگاه تهران تقریبا از سال 68 بصورت جدی و با  ایده انتقال  به چیتگر مطرح شد که شخصا با این طرح مخالف بودم و در شورای گسترش با انتقال دانشگاه تهران مخالفت کردم.

وی ادامه داد: در سال 74 طرح ساماندهی دانشگاه تهران در محدوده جلالیه یعنی از میدان انقلاب تا تپه های ژئوفیزیک  در سه فاز در دستور کار قرار گرفت با کمک سازمان برنامه و بودجه و در نهایت موافقت رئیس جمهور وقت،در جلسه ای خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و طرح را تشریح کردیم که با نظر مساعد ایشان روبرو شدیم و تاکید کردند" دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور" است.



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با یادآوری سفر خود به قرقیزستان در زمان ریاست دانشگاه تهران گفت: جایگاه دانشگاه تهران در منطقه و حتی دنیا تا حدی است که استقبالی که از من در سفر به قرقیزستان در زمان معاون اولی  شد به همان مییزانی بود که در زمان ریاست دانشگاه تهران به این کشور سفر کردم.



عارف در پایان ضمن توصیه به ریاست دانشگاه تهران جهت توسعه کیفی و کمی این دانشگاه،تاکید کرد: دغدغه مدیریت دانشگاه مطمئنا تامین معیشت دانشجویان عزیز است و انشالله آقای نیلی احمدی آبادی با جدیت توسعه کیفی و کمی دانشگاه را در دستور کار خود قرار دهد تا دانشگاه تهران هم در منطقه و هم در دنیا بتواند از نظر وسعت و کیفیت حرف اول را بزند. او همچنین بر ضرورت بازگشت نشاط به دانشگاه‌ها تاکید کرد.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24 ، عارف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
1
چراحامیان اصلاحات درحدیک مراسم رسمی رفتارنمیکنن وبابرنامه کودک اشتباه میگرن جیغ دست وهورامیکشن به خیرسرتان دانشجوهستین
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها