بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
اگر چه تاکنون تصمیمی برای نوع حضور و تعامل با دولت به منظور شرکت در انتخابات مجلس آینده گرفته نشده است اما احتمال دارد که با دولت به یک ائتلاف نانوشته برسیم.
    تدبیر24: عضو شورای مشورتی اصلاحات با تاکید بر اینکه دولت در جلسات اصلاح طلبان نماینده‌ای ندارد خبر حضور اکبر ترکان و علی یونسی به نمایندگی از دولت در جلسات این شورا را تکذیب کرد گفت: اگر چه تاکنون تصمیمی برای نوع حضور و تعامل با دولت به منظور شرکت در انتخابات مجلس آینده گرفته نشده است اما احتمال دارد که با دولت به یک ائتلاف نانوشته برسیم. 

با نزدیک شدن به انتخابات آتی مجلس هر دو جریان سیاسی در حال شکل دهی به آرایش سیاسی خود هستند. از یک سو اصولگرایان برای دست‎یابی به وحدت و ائتلاف‌های تازه می‌کوشند و از سوی دیگر شورای هماهنگی و شورای مشورتی اصلاح طلبان نیز فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. 

در شرایطی که هر یک از این دو گروه در درون خود با چالش‌هایی مواجه‌اند، گفته می‌شود که جریان اعتدال یا طیف نزدیک به دولت نیز با نزدیکی به اصلاح طلبان خود را آماده ورود به میدان انتخابات خواهد کرد. 

در همین حال چندی پیش برخی سایت های خبری مدعی شده بودند: «شورای مشورتی جریان اصلاحات که بیشتر به شورای مشورتی رییس دولت هشتم شناخته می‌شود در جلسات خود دو عضو جدید از «حلقه اعتدال» را خواهد داشت.» 

بر این اساس گفته شد که حسن روحانی «علی یونسی» و ‌ «اکبر ترکان» را به نمایندگی از خود در جلسات شورای مشورتی اصلاحات خواهد فرستاد و در عین حال که «حسام الدین آشنا» و «حسین فریدون» نیز برای حضور در این جلسات، ابراز تمایل کرده‌اند. 

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی جریان اصلاحات در گفت‌و‌گو با فرارو موضوع حضور ترکان و یونسی و حتی تمایل حسن فریدون و حسام الدین آشنا برای شرکت در جلسات این شورا را تکذیب کرد و گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی مطرح نیست و تاکنون نماینده ای از دولت در جلسان شورای مشورتی حضور پیدا نکرده اند. 

وی افزود: شورای مشورتی جریان اصلاحات فعالیت‌های انتخاباتی خود را از مدت‌ها قبل در قالب کارگروهی با ریاست آقای موسوی لاری آغاز کرده است. 

به گفته ناصری این کارگروه با هماهنگی احزاب اصلاح طلب و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مرجع تعیین کننده چارچوب حضور در انتخابات آتی مجلس – در میان جریان اصلاح طلبان – است. 

عضو بنیاد باران در پاسخ به این پرسش که جریان اعتدال و نزدیک به دولت در انتخابات پیش رو چگونه حضور پیدا خواهند کرد، گفت: دولت در انتخابات مسئولیت اجرایی دارد و انتظار داریم که اشتباه  دولت گذشته را تکرار نکند و  وارد جریان‌بندی‌های انتخاباتی نشود. 

وی افزود: اصلاح طلبان همیشه در حوزه نظارت انتخاباتی نگرانی‌هایی داشته‌اند. این نگرانی اکنون نیز با توجه به در راس بودن یک وزیر اصولگرا بر مسند وزارت کشور به قوت خود باقی است و امیدواریم که با حضور آقای مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور از این نگرانی‌ها تا حدود زیادی کاسته شود.
  
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: نمی‌توان نادیده گرفت که احزاب نزدیک به دولت نیز مایل به حضور در انتخابات هستند و حتی تمایل دارند که ستادهای انتخاباتی خود را فعال نگاه دارند اما این نباید منجر به حمایت دولت از یک جریان سیاسی شود. 

ناصری با تاکید بر اینکه در انتخابات مجلس آینده، یقینا تجربه شیرین انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به طور جدی مدنظر اصلاح‎طلبان و جریان اعتدال قرار خواهد گرفت گفت: تصمیمات نهایی با توجه به شرایط و فضای سیاسی کشور گرفته می‌شود.‌‌ همان طور که در انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم با توجه به فضای سیاسی اصلاح طلبان از کاندیدایی حمایت کردند که بیشتر سابقه اصولگرایی داشت. یک تصمیم صحیح در کنار نقش کاریزما رییس جمهور اسبق به پیروزی  اصلاح طلبان در انتخابات منجر شد و این‌‌ همان تجربه ای است که باید از آن بهره جست.

وی با بیان اینکه از آنجایی که دولت نیز خواهان شکل گیری مجلسی متفاوت از مجلس کنونی است، گفت: می‌توان پیش بینی کرد که اعتدالیون و اصلاح طلبان در این انتخابات نیز مانند انتخابات ریاست جمهوری به یک ائتلاف نانوشته برسند زیرا در این شرایط ضروری است که افرادی به مجلس بروند که منافع ملی را به منافع جناحی و گروهی ترجیح می‌دهند. در میان جریان اصولگرا نیز چنین افرادی - مانند مطهری و ناطق نوری – وجود دارند. 

عضو بنیاد باران در ادامه در خصوص این گفته صادق خرازی رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان مبنی بر اینکه اگر آن‌ها (برخی گروه‌های اصلاح‌طلب) نخواهند با ما ائتلاف کنند ما کار خودمان را خواهیم کرد، گفت: این به معنی فاصله میان احزاب اصلاح طلب نیست، همین که «ندا» تقاضای عضویت در شورای هماهنگی را کرده است نشان می‌دهد که در قالب فعالیت‌های هماهنگ اصلاح طلبان به میدان می‌آید. 

وی افزود: پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آنقدر شیرین بوده است که احزاب اصلاح طلب با وجود برخی اختلاف نظر‌ها از چارچوب همکاری و هماهنگی خارج نشوند. 
منبع: فرارو
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها