بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
سيامک کوروشي با يک ضربه سر نفت تهران را پيش انداخت ولي زيرکي آساموآ جيان کار را به تساوي کشاند.
  تدبیر24:  دو تیم نفت و العین در حالی در دومین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند که عمر عبدالرحمان ستاره تیم اماراتی روی نیمکت نشسته است. با گزارش زنده این دیدار همراه ما باشید.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا،گروهB،ورزشگاه آزادی
داور:های تن،کمک ها:ویمینگ هو و جی ما

نفت تهران:
علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، امین حاج‌محمدی (47 کوروشی)، علیرضا عزتی، وحید امیری، غلامرضا رضایی، کمال کامیابی‌نیا، وحید حمدی‌نژاد، لئوناردو پادووانی، ایمان مبعلی و ارسلان مطهری
سرمربی:علیرضا منصوریان

العین:
خالد عیسی، اسماعیل احمد، محند سالم النزی، محمد احمد، سعید موسی به (62 عمر عبدالرحمان)، محمد عبدالرحمن، دیاتی ابراهیم (85 کمبو)، هلال سعید (78 استوچ)، احمد برمان، لی‌نیونگ‌جو و آساموجیان
سرمربی: دائیچ



شرح گل‎:

1 - 0 (نفت ایران): توپی که توسط بازیکنان العین در منطقه چپ دفاعی آنها به بیرون رفت، اوت تیم نفت را وحید امیری از نزدیکی های خط کرنر بلند پرتاب کرد و حرکت سریع سیامک کوروشی و ضربه سر هنرمندانه او در بین مدافعین العین و دور از دستان دروازه بان العین به تور دروازه این تیم رسید.
1 - 1 (العین امارات): می توان حرفه ای گری آسامواه جیان را تنها عامل این گل العین دانست. وی که پا به توپ در بین مدافعان نفت در محوطه جریمه حرکت می کرد، با حرفه ای گری تمام توپ را به دست شیری، مدافع نفت کوبید و داور نیز بی درنگ در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. ضربه پنالتی را نیز جیان بر خلاف جهت بیرانوند به گل العین تبدیل کرد.

گزارش بازی:
دومین بازی تیم نفت در لیگ قهرمانان آسیا در تهران، منجر به کسب امتیاز برای این تیم شد. نفتی های تهران که در هفته دوم لیگ قهرمانان باید به مصاف تیم قدرتمند و متمول اماراتی می رفتند، در بازی اول خود در تاشکند، با توجه به بازی خوب و روانشان موفق به کسب امتیاز نشده بودند.
نیمه اول بازی تقریبا پایاپای پیش رفت، دو تیم حملاتی روی دروازه های یکدیگر داشتند اما حملات و موقعیت های العین زهردارتر و خطرناک تر از نفتی ها بود، گویا بازیکنان تیم نفت بیشتر از اینکه بازی اصلی خود را به نمایش بگذارند، تحت تاثیر نام تیم العین قرار گرفته بودند. بازی تیم نفت در این نیمه، نه تنها چندان دلجسب نبود و حملات کم رمق آنها چنگی به دل نمی زد، که در یکی دو فرصت، هوشیاری بیرانوند با چاشنی شانس باعث باز نشدن دروازه شان شد.
اما در نیمه دوم که گویا بازیکنان تیم نفت فراموش کرده بودند در مقابل این تیم متمول و قدرتمند اماراتی بازی می کنند، موفق به انجام بازی خود شدند و خیلی زود و در دقیقه 49 دروازه اماراتی ها را باز کنند. این گل که از روی یک پرتاب اوت به دست آمد توسط مدافع پیش تاخته این تیم یعنی سیامک کوروشی به ثمر رسید.
پس از این گل نفتی بازی متعادلی را ارائه دادند اما تقریبا 10 دقیقه بعد و روی حرفه ای گری آساموا جیان، العین به یک پنالتی دست پیدا کرد و ضربه پنالتی را خود جیان به گل اول آنها تبدیل شد. پس از این گل، نفتی ها که در نیمه دوم بازی بهتری را ارائه می کردند، حاکم 30 دقیقه پایانی بازی بودندو به رهبری ایمان مبعلی حملاتی بسیاری را روی دروازه العین و خالد عیسی ترتیب دادند که هربار به دلیلی موفق به باز کردن دروازه آنها نشدند و در نهایت بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و نفتی اولین امتیاز تاریخ خود را در آسیا به دست آوردند.
شاید به گونه ای بتوان گفت اگر نفتی در این بازی و مخصوصا در 30 دقیقه پایانی کمی خوش شانس بودند می توانستند این تیم را با یک باخت از تهران بدرقه کنند اما نفتی به مانند بازی اول خود نتوانستند به حق خود برسند و شاید کمبود تجربه بازی آسیایی را در این تیم بتوان دید.

بهترین بازیکن میدان:
بدون شک یکی از مهمترین عوامل راه افتادن تیم نفت و حملات پرتعدادش در نیمه دوم، بازی خوب و قابل ذکر ایمان مبعلی بود. مهندس فوتبال ایران در این مسابقه نبض بازی را در اختیار داشت و مخصوصا در نیمه دوم با سانترها و شوت های خطرناک خود موقعیت هایی را برای نفت به وجود آورد که شاید در مواقعی بدشانسی را بتوان تنها عامل به ثمر نرسیدن آنها به حساب آورد.

اتفاق ویژه:
شاید بتوان اتفاق ویژه این بازی را در گلزنی مدافع تعویضی تیم نفت دید. سیامک کوروشی مدافع نیمکت نشین تیم نفت که در ابتدای نیمه دوم به جای امین حاج محمدی به میدان آمد، چند دقیقه بعد از حضور در میدان و در دقیقه 49 روی ارسال یک اوت دستی توانست دروازه العین را باز کند.

دقایق حساس:
دقیقه 31- روی اشتباه پادوانی حمله العینی ها شکل گرفت و سانتر اماراتی ها از پشت محوطه جریمه با ضربه سر محمد عبدالرحمن، با فاصله کمی از روی دروازه نفت به بیرون رفت.
دقیقه 40 - حرکت مطهری از جناح راست در نهایت به ارسال او به محوطه شش قدم نفت منجر شد که دخالت امیری برای به ثمر رسیدن گل کافی نبود و خالد عیسی زودتر از وی به توپ رسید و این موقعیت را از نفتی ها گرفت.
دقیقه 45 - حرکت جیان از بین مدافعان نفت، العینی ها را صاحب موقعیت خطرناکی کرد، طی این حرکت جیان با بیرانوند تک به تک شد که می شود گفت خطرناک ترین موقعیت اماراتی ها بود اما ضربه جیان را بیرانوند با حرکت پا به کرنر فرستاد.
دقیقه 50 - یک دقیقه پس از گل نفتی ها حمله دیگری از سوی این تیم صورت گرفت که مطهری با نفوذ خود نفتی ها را صاحب یک موقعیت خوب کرد اما ضربه کم جان وی توسط دروازه بان العین مهار شد.
دقیقه 52 - حمله العینی ها، آنها را صاحب موقعیت خطرناکی کرد اما مدافعان نفت باهوش تر از آنها عمل کردند و توپ را از منطقه خطر دور کردند.
دقیقه 66 - سانتر ایمان مبعلی از روی یک ضربه ایستگاهی روی دروازه العین با واکنش خالد عیسی دروازه بان این تیم مواجه شد که توپ را از روی سر بازیکنان نفت دفع کرد.
دقیقه 75 - شوت غلامرضا رضایی از پشت محوطه جریمه العین توسط دروازه بان این تیم مهار شد.
دقیقه 76 - شوت سنگین و خطرناک وحید امیری از پشت محوطه جریمه، با نوک انگشتان عیسی از روی دروازه این تیم به کرنر رفت.
دقیقه 80 - ضربه ایستگاهی تیم نفت از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان العین، بسیار خطرناک و بافاصله بسیار کمی از کنار دروازه این تیم به کرنر رفت.
دقیقه 82 - ضربه کرنر ارسالی توسط ایمان مبعلی تبدیل به موقعیت خطرناکی شد که توسط عیسی از روی سر بازیکنان نفت دور شد.
دقیقه 84 - شوت ایمان مبعلی از پشت محوطه جریمه، بسیار خطرناک از روی دروازه العین به بیرون رفت.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها