بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
دکتر محمدعلی الستی جامعه شناس ارتباطات و استاد دانشگاه می گوید: «میان ایران و اسرائیل رقابت درگرفته است و اگر ایران بتواند از این شرایط هوشمندانه به نفع خود استفاده کند و اعتماد جامعه جهانی را جلب کند، بازی را برده و اسرائیل بیشتر از همیشه به انزوا کشیده می شود.»
   تدبیر24:  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه برسر استفاده از دیپلماسی در قبال ایران در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

به گزارش «آفتاب» این اختلاف بین اوباما و نتانیاهو که در آستانه سخنرانی جنجال برانگیز نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا به وجود آمد تاکیدی بر شدت گرفتن روابط تیره بین دو طرف برسر این مسئله است. اگرچه دو طرف بر تعهد خود به یک همکاری محکم تاکید و تلاش کردند اختلاف دیپلماتیک موجود را کم اهمیت جلوه دهند اما پیام هایی متفاوت به یکدیگر ارائه کردند.

پس از روزها کشمکش و جنجال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سرانجام سخنرانی خود را در کنگره آمریکا در مقابل نمایندگان جمهوری خواه انجام داد. نتانیاهو سخنان خود را با تشکر از آمریکا و اوباما آغاز کرد و از دوستی و همکاری که میان این دو کشور تداوم دارد، صحبت کرد.

وی در ادامه ضمن ابراز نارضایتی و مخالفت خود با هرگونه توافق با ایران، افزایش فشارها علیه این کشور را راه حل کنترل ایران دانست. نخست وزیر اسرائیل با در نظر گرفتن سه شرط توافق با ایران را عملی دانست: «قبل از توافق باید از ایران خواسته شود که اول: ایران تهدیداتش علیه همسایگانش را متوقف کند. دوم: ایران حمایت از تروریسم را متوقف کند. سوم : ایران تهدیدات برای محو کشور اسرائیل را متوقف کند.»

در همین باره دکتر محمدعلی الستی جامعه شناس ارتباطات و استاد دانشگاه به خبرنگار «آفتاب» می گوید: «میان ایران و اسرائیل رقابت درگرفته است و اگر ایران بتواند از این شرایط هوشمندانه به نفع خود استفاده کند و اعتماد جامعه جهانی را جلب کند، بازی را برده و اسرائیل بیشتر از همیشه به انزوا کشیده می شود.»

وی درباره تاثیر اراده سیاسی حسن روحانی، رئیس جمهور برای پیشرفت مذاکرات می گوید: «حسن روحانی باید بر مواضع خود پافشاری کند و اعتماد متقابل را با آمریکا افزایش دهد.»

این استاد دانشگاه درباره سخنرانی دیشب نتانیاهو در کنگره آمریکا می گوید: «اسرائیل با مواضع تندرویانه خود، درصدد یارگیری است و سخنرانی دیشب او در همین راستا صورت گرفت.»

الستی درباره تمایلات اوباما برای کسب توافق با ایران می گوید: «اما در این میان اوباما به ایران امتیاز می دهد و اراده سیاسی او، تصمیم بر توافق با ایران دارد. توپ در زمین ایران است و همین اسرائیل را عصبانی تر می کند تا تقلای بیشتری برای افزایش حامیان خود کند.»

این سخنرانی در حالی صورت گرفت که 56 نماینده دیپلمات، طی اقدامی اعتراض آمیز این سخنرانی را تحریم کرده بودند و از حضور در آن امتناع کردند.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها