بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
یک نوزاد ۱۵ هفته ای انگلیسی برای درمان بیماری قلبش شنا یاد گرفت.
  تدبیر24:  ویلیام ۱۵ هفته ای باید برای بهبود حفره درون قلبش به طور منظم شنا کند. او شنا کردن را زمانی آغاز کرد که فقط ۷ هفته داشت. قلب این نوزاد مبتلا به سندرم داون نیاز به عمل جراحی داشت و پدر و مادرش تصمیم گرفتند برای قوی کردن عضلات بدنش به وی در نوزادی شنا یاد بدهند.



ویلیامز آنقدر با اطمینان در آب شنا می‌کند که انگار یک اردک از آب گرفته است. این نوزاد شنا کردن را تنها ۲ روز قبل از بستری شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی یاد گرفت. پدر و مادر ویلیامز همواره می خواستند که فرزندشان قدرت بدنی و عضلانی بالایی داشته باشد تا بتواند به بیماری خود غلبه کند. شاید شنا کردن تنها راه نجات ویلیامز از مرگ بود.


ویلیامز بعد از انجام عمل جراحی حدود ۴ ماه را در بیمارستان سپری کرد تا دوران نقاهتش را بگذراند. مادر ویلیامز او را سوپرمن کوچک صدا می کند. به گفته پزشکان شنا کردن به ویلیامز کمک کرد برای عمل جراحی آماده تر باشد و بتواند آن را به خوبی پشت سر بگذارد.



مادر ویلیامز در این باره می‌گوید: « اولین باری که او وارد استخر شد به شدت به آب رغبت نشان داد و با خوشحالی روی آب شناور می شد. بعد از یک دوره آبدرمانی ما متوجه شدیم که عضلات ویلیامز قوی تر شده است چون معمولا نوزادان سندروم داونی دچار ضعف عضلانی هستند.»




حالا ویلیامز می‌تواند برای تمام کودکان دارای سندروم داون نمادی از شجاعت و پیشرفت باشد تا آنها نیز با الگو قرار دادن او تلاششان را برای زندگی بهتر بیشتر کنند.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها